۶۲۴۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان پیش‌ فروش خودرو با نرخ بالای ۱۸ درصد

قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه به صورت روزانه، نرخ‌ سود بانکی و پیش‌فروش خودرو را رصد می‌کنیم، گفت: پرونده پرداخت بهره ۱۸درصد به بالا تا پایان بهمن بسته می‌شود.

خبرگزاری مهر: قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه به صورت روزانه، نرخ‌ سود بانکی و پیش‌فروش خودرو را رصد می‌کنیم، گفت: پرونده پرداخت بهره ۱۸درصد به بالا تا پایان بهمن بسته می‌شود.

اکبر کمیجانی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به دقت رعایت نرخ سود در بانکها، خودروسازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رصد می‌کند، گفت: بانک مرکزی از تمامی پتانسیل‌های نظارتی خود برای رصد حسن اجرای بخشنامه اخیر خود برای نرخ سود بانکی، استفاده می‌کنند و آنگونه که گزارش‌ها حکایت دارد، نرخ سود رعایت می‌شود.

قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه خودروسازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز کاملا در چارچوب ضوابط بانک مرکزی حرکت می‌کنند، افزود: اجرای بخشنامه نرخ سود را به شدت و به صورت روزانه در خودروسازان و پیش‌فروش‌های آنها رصد می‌کنیم و هر نرخی که بالاتر از ۱۸ درصد که ترکیبی از نرخ سود سپرده های بلندمدت به علاوه ۴ درصد است، پرداخت شود، تخلف است.

وی تصریح کرد: البته قراردادهایی که پیش از بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود میان مردم و خودروسازان منعقد شده و سود مشارکت در آن بالای ۱۸ درصد است، تا بهمن ماه به اتمام می‌رسد و بنابراین، در قراردادهای جدیدی که منعقد می‌شود، هیچ پیش‌فروشی بالاتر از نرخ توافق شده نخواهد بود؛ در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

کمیجانی تاکید کرد: به تازگی ارجاع پرونده تخلف بانکی را به هیات انتظامی نداشته‌ایم که موضوعش، عدم رعایت نرخ سود بانکی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      موسسه کوثر سود ۱۸ درصد روز شمار میدهد من خودم حساب باز کر دم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج