۶۲۴۲۰
۱۰ نظر
۵۷۰۳
۱۰ نظر
۵۷۰۳
پ

۱۰ ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

پیتزا، پاستا، وردی، کولوسیوم و مدل های فشن... همه ما می دانیم که ایتالیا بعضی چیزها را بطور بی همتایی بهتر از بقیه کشورها انجام می دهد. ولی گردشگران طرفدار این چکمه شیک اروپا، فقط برای خوردن اسپاگتی، دیدن اپرا یا خرابه های باستانی به آن سفر نمی کنند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها





برترین ها: پیتزا، پاستا، وردی، کولوسیوم و مدل های فشن.... همه ما می دانیم که ایتالیا بعضی چیزها را بطور بی همتایی بهتر از بقیه کشورها انجام می دهد.

به گزارش برترین ها به نقل از دیلی میل گردشگران طرفدار این چکمه شیک اروپا، فقط برای خوردن اسپاگتی، دیدن اپرا یا خرابه های باستانی به آن سفر نمی کنند. موارد زیر را مطالعه کنید تا دلایل دیگر آن را دریابید.

1. تملق

ایتالیایی ها همیشه از دوستان خود تعریف می کنند و به همان اندازه هم غریبه های زیبا را تحسین می کنند. تملق ابزاری تاریخی برای خلع سلاح طرف مقابل است و نقطه اتکای جامعه ایتالیا است.

همانطور که لوئیجی بارزینی در کتاب "ایتالیایی ها" می نویسد: «مردم همیشه از چنین هنرهایی استفاده توهین آمیز می کنند تا منفعتی کسب کنند، رقبا را نابود کنند و به قدرت و ثروت برسند.»

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

۲. حمام های داغ

این شبه جزیره ۳۸۰ مکان اسپا دارد که گل درمانی و آب درمانی دارند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

ایتالیا از لحاظ اسپاهای بزرگ در دنیا پیشگام است و حتی وان هایی را به اروپا صادر می کند. آب درمانی شامل حمام های جزیره ای، چشمه های آب گرم و حمام های کوهستانی در دهکده بورمیو می شود. نوشیدن آب معدنی در بعضی مکان ها هم ضرری ندارد و مفید است.

۳. دشنام دادن

چه به زبان ایتالیایی صحبت کنید چه به زبان های دیگر، لهجه یک ایتالیایی بومی هر دشنامی را به ابزار قدرت کندی تبدیل می کند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

دشنام دادن در ایتالیا یک هنر نمایشی است. دشنام های هر منطقه از ایتالیا متفاوت است و گاهی نمایشی، عصبی و حتی خنده دار است.

این دشنام ها که از ویژگی مردم ایتالیا نشأت می گیرند، گاهی طرف مقابل را در عین حال که شوکه و تحقیر می کند، به خنده می اندازد.

۴. وقت گذرانی در سواحل

ایتالیا با ۷۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی بیشترین ساحل را در اروپا دارد و دارای ۲۷ پارک آبی است. دمای تابستان در بسیاری از مکان ها تا ۳۰ درجه بیشتر بالا نمی رود که در مقایسه با فرانسه و پرتقال بالاتر است.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

شنا کردن در آبهای این سواحل مانند شنا کردن در آبهای استوایی ولی بدون کوسه و دستفروش های بدلیجات است.

وقتی نوبت به سواحل ایتالیا می رسد، انتخاب از میان آنها سخت می شود زیرا ۲۴۸ ساحل ایتالیا وضعیت پرچم آبی برای آبهای صاف و زلال و شن های تمیز ساحلی دارند.

۵. دولت های فراوان

از پایان جنگ جهانی دوم به بعد، ایتالیا ۶۲ دولت تحت ۳۸ نخست وزیر داشته است (۴۰ اگر ۳ دوره سیلویو برلوسکونی را حساب کنیم) و فقط یکی از آنها یک دوره کامل ۵ ساله را تمام کرده است.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

۶. آتشفشان

ده آتشفشان فعال در ایتالیا وجود دارد و بزرگترین آتشفشان کشور و اروپا کوه اتنا در سیسیل است که بعد از مونا لوآ در هاوایی، بزرگترین آتشفشان فعال در دنیا است. فوران های شگفت انگیز و چشم اندازهای باشکوه آن و جاری شدن گدازه ها و غارهای فراوان اتنا هر ساله بیش از یک میلیون توریست را به این منطقه می کشاند. در ماه ژوئن، کوه اتنا جزو مکان های میراث جهانی یونسکو ثبت شد و به سه آتشفشان ایتالیایی دیگر پیوست.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

۷. دسر

همه کیک پای سیب را دوست دارند و گاهی خوردن یک تکه باقلوا بسیار لذتبخش است، ولی هیچ چیز مثل شیرینی ها و دسرهای ایتالیایی نمی شود. ستاره های واقعی آشپزی ایتالیایی، ژلاتو، تیرامیسو، کانولی، ناپولی، بیسکوتی اسپومونی، تارتوفو و ... دارد. قنادان ایتالیایی در رسانه ها هم کار می کنند و کیک ها، کلوچه ها و خامه را قاطی می کنند و خوشمزه ترین و بیشترین دسرهای دنیا را درست می کنند. البته بهتر است بدانید که خودشان این چیزها را نمی خورد و بعد از غذا فقط کمی میوه یا شکلات می خورند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

۸. غارنوردی

ایتالیا یکی از آن کشورهایی است که بیشترین غارها را در دنیا دارد و تعداد غارهای زیرزمینی آن حدود ۳۵۰۰۰ غار است و هزاران غار زیرآبی دارد. گروتا جیگانته به عنوان بزرگترین غار در دسترس روی زمین با ۸۵۰ متر عرض و ۵۰۰ پله به سمت داخل زمین، رکورد جهانی گینس را دارد. غارهای معروف دیگر ایتالیا غار آبی در کاپری و غار دل ونتو هستند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

۹. اتومبیل های اسپورت

کاتالوگ جت ها زمینی ایتالیا رویای رانندگان تمام دنیا است. از دهه ۳۰ به بعد یک سازنده اتومبیل های مسابقه به تولید اتومبیل های اسپورت الهام بخشید. در سال ۲۰۱۲ فراری ۷۰۰۰ اتومبیل فروخت و ۳ میلیارد دلار درآمد داشت. درست است که لامبورگینی الان متعلق به شرکت آلمانی آئودی است، ولی استایل آن هنوز ایتالیایی مانده است. پاگانی، آلفارومئو، مازراتی از نام های دیگری در میان اتومبیل های اسپورت ایتالیایی هستند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

۱۰. گشت های تفریحی رودخانه ای

گشت رودخانه ای ایتالیا احتمالاً در میان چیزهایی نیستند که وقتی به ایتالیا فکر می کنید به ذهنتان برسند، ولی گشت رودخانه ای در این شبه جزیره کسب و کار پررونقی است و مسیرهای جدیدی در حال باز شدن است. رودخانه های ایتالیا به اندازه رودهای ایتالیا بلند نیستند ولی گردشگران در ایتالیا می توانند با این گشت ها از یک مکان میراث فرهنگی یونسکو به مکان دیگری بروند.

10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آي كيو

      موارد 1 و 3 كاملا در مورد ايرانيها صدق ميكنه
      مورد 3 : اسكول و غيره

    • hasan

      عشق است ایتالیای دوس داشتنی

    • فرشاد

      عزیزم عکس حمام های داغ که مربوط به یکی از استخرهای چشمه آب گرم سرعین هستش!!!

    • بببب

      بوفون

    • قادر

      عاشقم عاشق این مردم و این کشورم کاریشم نمیشه کرد

    • ناشناس

      ایتالیا عالیه به نظر من بهترین مردم و فرهنگ رو داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهاشون نبودی ببینی چه به سرت میاد . وقت نشناس، بی شعرور، عصبی، چشم چرونی خیلی بد حتی وقتی متاهل باشند ، غیبت کردن در حد تیم ملی که دیگه نهایت نداره و غیره

    • بدون نام

      شما اسم ایتالیا را شنیده اید ولی نمیدونید بدترین مردم خیلی ادم های بی فرهنگ،

    • بدون نام

      توبه اىتالىاىى هامىگى بى فرهنگ باىد خجالت بكشى آنهاخىلى ازماتر وبافرهنگترند

    • بدون نام

      توبه اىتالىاىى هامىگى بى فرهنگ باىد خجالت بكشى آنهاخىلى ازماتر وبافرهنگترند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج