۶۲۴۶۳۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین اخبار از خدمات مخابراتی نسل ۵

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خدمات مخابراتی نسل پنج در سه - چهار سال آینده فراگیر می‌شود، گفت: در حال حاضر بحث مقررات گذاری بین‌المللی برای هماهنگی بین تولیدکنندگان مختلف و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و استفاده مناسب و بهینه از فضای فرکانسی مورد نیاز در حال انجام است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خدمات مخابراتی نسل پنج در سه - چهار سال آینده فراگیر می‌شود، گفت: در حال حاضر بحث مقررات گذاری بین‌المللی برای هماهنگی بین تولیدکنندگان مختلف و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و استفاده مناسب و بهینه از فضای فرکانسی مورد نیاز در حال انجام است.

محمد خوانساری با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به جویشگرها اظهار کرد: بالغ بر ۴۰ پروژه در حوزه‌ مسائل مختلف مانند پردازش خط و زبان فارسی و حوزه‌های دیگر مانند ارائه مطلب، جویش و خدمات ارزش افزوده جویشگر انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است، گفت: به ندرت در مواردی که لازم بوده به عنوان پروژه‌های بنیادین از بخش دانشگاهی و متخصصین این حوزه که در دانشگاه‌ها مشغول هستند، استفاده شده. این فعالیت‌ها به میزانی که بتوانیم توسعه خواهیم داد. البته تا نقطه ایده‌آل توسعه فاصله داریم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر بازار دو درصدی در جویش فارسی را داریم، اظهار کرد: یکی از کلیدی‌ترین کاربردهای جویشگر که ضرورت کشور ایجاب می‌کند، جویشگر کودک و نوجوان است زیرا بسیاری از آسیب‌هایی که برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ایجاد می‌شود، ناشی از استفاده از سرویس‌های کنترل نشده جویشگر است.

خوانساری با تاکید براینکه پیگیری جویشگر کودک و نوجوان به عنوان بخشی از خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان جزو اولویت‌های وزارتخانه است، در مورد خدمات مخابراتی نسل پنج نیز توضیح داد: خدمات مخابراتی نسل پنج تا سه - چهار سال دیگر فراگیر می‌شود. در حال حاضر بحث مقررات‌گذاری بین‌المللی برای هماهنگی بین تولیدکنندگان مختلف و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و استفاده مناسب و بهینه از فضای فرکانسی مورد نیاز آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: کاری که در پژوهشگاه برای این موضوع انجام شد این بود که سعی کردیم در قالب چتری همه فعالانی که در حوزه فایو جی کار می‌کند یا می‌توانند کار کار کنند مانند اپراتورها بخش دانشگاهی، شرکت‌های تولیدکننده، شرکت‌های دانش بنیان را جمع‌بندی کنیم. در حوزه اسنادی هم سعی کردیم نقش راه فناوری فایو جی را و اینکه بهتر است در کدام نقطه کشور آغاز شود، بررسی کنیم، زیرا این فناوری خواه ناخواه باید در دهه آینده مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین باید بررسی شود چه بخشی را استراتژیک می‌دانیم و چه فعالیت‌هایی باید برای فرهنگ‌سازی انجام شود. همچنین زمینه‌های مورد نیاز برای ایجاد فناوری بومی در این زمینه فراهم شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای مثال در حوزه فناوری‌های ارتباطات رادیویی مورد نیاز فایو جی فعالیت‌ها شروع شده و در حال کار هستیم و زمانی که به دستاورد مناسبی رسیدیم، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      تا ده سال دیگه پنج جی نمیاد تازه بیادم همه جا آنتن نمیده هیچ گوشی هم ساپورت نمیکنه تازه سرعت واقعی نیست

    • علی اکبر احمدپور

      ای دل غافل سرعت 3G استاندارد جهانی ۳ برابر 4.5G ایران.
      الکی حرف میزنن فقط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج