جاباما
۶۲۴۸۸۹
۴۱ نظر
۵۰۱۵
۴۱ نظر
۵۰۱۵
پ

لطفأ بفرمایید کنار قبر میرپنج دوم!

جمع شدن دور قبر کوروش، خرافه است

آیا برای نظامی که خرافه را حتی در بزرگداشت نهضت حسینی برنمی‌تاب قابل تحمل است آنچه در چند سال اخیر در محوطه پاسارگاد رخ داد؟!

خبرگزاری تسینم به نقل از روزنامه وطن امروز نوشت: آیا برای نظامی که خرافه را حتی در بزرگداشت نهضت حسینی برنمی‌تاب قابل تحمل است آنچه در چند سال اخیر در محوطه پاسارگاد رخ داد؟!

روزنامه وطن امروز در یادداشتی از حسین قدیانی آورده است: جمهوری اسلامی اگرچه خود را برآمده از نهضت حسینی می‌داند و اگرچه همیشه و همواره و با افتخار، پروبال به همه شؤون قیام سرور و سالار شهیدان داده و اگرچه از حماسه و هنر و تبیین و تبلیغ گرفته تا اقامه روضه و عزا، علی‌الدوام پا به رکاب عاشورا بوده اما هرجا و هر وقت که متوجه بدعت و خرافه شده، علیه رفتار و گفتار دور از منش سیدالشهدا و دون‌شأن شهدای کربلا، رک و صریح و البته صحیح، اعلام موضع کرده است.
فی‌المثل گمان نکنم احدی اندازه رهبر فرزانه انقلاب، مداقه بر این امر مهم داشته که مبادا حقیقت راه حسین بن علی علیه‌السلام، متأثر از فلان عمل نادرست یا بهمان حرف ناپسند، آلوده به بیراهه بدعت و بن‌بست خرافه شود. برای جمهوری اسلامی، صدالبته فرقی نمی‌کند انحراف، رنگ و لعاب مذهبی داشته باشد یا ملی.
همان نظامی که «نوروز» را گرامی می‌دارد و امنیت مردم در تفریح و تفرج آخرین روز تعطیلات سال نو را تأمین می‌کند و در تقویم رسمی خود، از آن با عنوان «روز طبیعت» یاد می‌کند و بر حفظ ابنیه تاریخی ایران عزیز، اهتمام می‌ورزد و مفاخر ملی را حقیقتا قدر می‌نهد و فردوسی و حافظ و سعدی و مولوی را گرامی می‌دارد، نه عجب وقتی که می‌بیند به بهانه «ملی‌گرایی» ترویج خرافه و بدعت و انحراف و امور من‌درآوردی می‌شود، جلوگیری می‌کند از رفتار و گفتار آبروبر و از قضا، متضاد با راه و رسم پیشینیان موحد این سرزمین.
تقریبا فکر می‌کنم همه رؤسای جمهور ما به تخت جمشید رفته باشند و حرمت تاریخ دیرین این دیار را حفظ کرده باشند اما آیا برای نظامی که خرافه را حتی در بزرگداشت نهضت حسینی برنمی‌تابد، قابل تحمل است آنچه در چند سال اخیر در محوطه پاسارگاد رخ داد؟! که جماعتی کورش را انسان‌دوست بخوانند و در عین حال، گرد مزارش شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دهند!
که جماعتی کورش را موحد بخوانند و در عین حال، سجده مقابل مقبره سرسلسله پادشاهان هخامنشی کنند! که طواف کنند گرد مزارش! که با وجود آن همه کتیبه از چهره مردان ایرانی آن زمان، شعار مسخره و زشت کذا را سردهند! که با وجود آن همه کتیبه از چهره زنان ایرانی آن زمان و با وجود «منیژه منم دخت افراسیاب، برهنه ندیده رخم آفتاب» دست به اعمالی بزنند که دانی و دانم! که با وجود ادعاهایی مبنی بر اهتمام کورش بر حفظ خاک وطن و حکومت‌داری مردم‌مدار او، به نام او، کام میرپنج اول و دوم را شیرین کنند که اصلا و اساسا هر دو با کودتای اجنبی سر کار آمدند!
و در همان دوره سراسر نکبت‌شان، بدون هیچ جنگی «بحرین» از خاک ما جدا شد! و این انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بودند که هم به استناد اسناد و هم به اعتراف خود سران آن رژیم منحوس، به نفر اول مملکت ما خط می‌دادند!
طرفه حکایت اینجاست که سالیان اخیر، سعی نظام بر برخورد روادارانه با موضوع بود اما جماعت، هر سال، بدتر و خرافه‌آمیزتر از سال پیشش، موجبات برهم خوردن خواب آسوده کورش را باعث شدند! آری! همان پادشاهی که بعضی موجهین، او را حکیم و بزرگ و موحد و یکتاپرست و وطن‌دوست و مهربان با مردمان دین الهی زمان خودش می‌خوانند، باید شاهد می‌بود که در جوار مزارش، آن اعمال انجام شود!
و آن شعارها داده شود! و مع‌الاسف، آنقدر زشت و بد و ناپسند که همان دشمن که حتی در قالب فیلم و سینما، همین سلسله‌های پادشاهی را در بی‌رحمانه‌ترین حالت ممکن، تصویر کرده بود، مبلغ این حرکت جماعت «کورش‌اولی»‌ شود! و فراخوان پشت فراخوان! لذا آشکار بود که امسال دیگر باید جلوی این شوی مضحک گرفته می‌شد! و الحمدلله که گرفته شد! بعضی‌ها لطف کنند و نشانی غلط ندهند! جمهوری اسلامی همان نظامی است که فراوان شهید داد اما هرگز اجازه نداد ذره‌ای از خاک مقدسش؛ من‌جمله همین خاک پاسارگاد به دست دشمن بیفتد!
آن دسته از آثار و اشیای تاریخی و ارزشمند ایران عزیز ما هم که در کمال تعجب، در موزه دولت‌های غربی نگهداری می‌شود، از صدقه‌سر بی‌غیرتی نظام‌های قبل از جمهوری اسلامی است! می‌دانید چرا شاهک زپرتی به معنای واقعی کلمه؛ بی‌کلاس، نگین خلیج همیشه فارس را دودستی تقدیم اجنبی کرد؟!
برای آنکه «ایمان» نداشت! که «حب وطن» از نشانه‌های اصلی ایمان است! این چند سال اخیر، دیدیم تکفیری‌ها چه کردند با ابنیه تاریخی سوریه و عراق! پس «ملی‌گرایی» به حرکت ژانگولر در محوطه پاسارگاد نیست! به این است که چون همدانی و بلباسی و حججی، جان را کف دست بگیری، تا دشمن عاری از تمدن، در همان سنگر ابتدایی متوقف بماند! تا امن و امان این خاک و این مردم و این تاریخ، حفظ شود! تا یکی هم، مقبره موسوم به قبر کورش سالم بماند! و آنوقت تو ببین اوج فهم و شعور و معرفت جماعت را که در محوطه پاسارگاد، با سخیف‌ترین شعار ممکن، کنایه به همین مردان در ظاهر و باطن، دارای محاسن می‌زنند!
پس خرافه فقط قمه‌زنی نیست! و تنها مختص به مذهب نمی‌شود! این هم عاقبت، برای خود خرافه است که کنار قبر کورش، مدح میرپنج اول و دومی گفته شود که رسما و علنا با دین و دینداری مخالفت می‌کردند و اگرچه گاه با قدوم آلوده خود، موجبات آلودگی محوطه پاسارگاد را باعث می‌شدند اما الگوی واقعی‌شان، نه «کورش بزرگ» بلکه «آتاتورک حقیر» بود!
بنابراین جماعت اگر خیلی اصرار دارند که همان رویه سالیان قبل را تکرار کنند و باز هم در زمین اجنبی بازی کنند، لطف کنند تشریف ببرند کنار قبر همان میرپنج دوم! که حقا و انصافا شاه همتراز با افکار برهنه‌شان، همان ملعون گوربه‌گوری است، نه کورش یکتاپرست! الحمدلله روزهای گذشته، رونمایی شد از اوج سواد جماعت! والله بدترین اهانت به کورش این است که جمله شکسپیر غربی را ببندی به ناف صاحب مقبره پاسارگاد که دودمان سلسله‌اش را مردی از همان دیار غرب به باد داد! و بامزه اینکه جماعت، مدعی ملی‌گرایی هم هستند!
باورم هست بخش مهمی از این جماعت، از همان قبیله هستند که سالیان فتنه، دعوت می‌کردند مردم را به استفاده مضاعف از لوازم برقی در اوج ساعات مصرف! و از همان قبیله هستند که اگر من و توی هموطن، ناظر بر حمایت از کارگر ایرانی، برویم کالای تولید داخل بخریم، مورد تمسخرشان واقع خواهیم شد! و به‌زعم‌شان بی‌کلاس خواهیم شد! مسخره و بی‌کلاس اما خود این جماعت به معنای واقعی کلمه حقیر هستند که رگ آریایی‌شان فقط هنگام هجمه به اسلام، می‌گیرد! همان اسلامی که حب وطن را نشانه ایمان می‌گیرد!
و از همه جالب‌تر اینکه هنگام حرف ‌گذاشتن در دهان کورش، از جملات گهربار اولین امام همین دین مبین اسلام، مایه می‌گذارند! بله! همین قدر بی‌سواد و بی‌مقدار و نازل و ناقابل هستند این جماعت! قدرمسلم، ما هم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم و هم به مسلمان بودن خود! و هرگز غلط زیادی ۴ تا کورش‌اولی را پای پادشاهی نمی‌نویسیم که قبل از هر چیز، شهره به پرستش خدای یگانه است!
ما معتقدیم «خدمات متقابل اسلام و ایران» را و وحدت را و ملیت را و غیرت ملی را و عناصر مقوم اقتدار و هویت ملی را باید تقویت کرد، نه اینکه بر مزار پادشاه خوشنام ایرانی، تفرقه و خرافه و بدعت را رواج داد! به این دیار، هم یونانیان حمله کردند و هم مغولان اما چرا دین مردم ایران عزیز، نه دین اسکندر است و نه دین چنگیز؟! پس «اسلام» برای مردم این سرزمین، علاوه بر جذبه، جاذبه هم داشت! بگذریم که الباقی پادشاهان ایرانی، از جنس کورش نبودند!
اگر در این دیار، هنوز نام بلند «محمد» و «علی» و «فاطمه» و «حسنین» بلند است و اگر هیچ کجای این خاک پاک، اندازه حرم بهشتی حضرت ثامن‌الائمه، زائر ندارد؛ یعنی اسلام و مفاهیم عالیه‌اش توانست قلب مردم ایران را فتح کند! احتمالا از اسکندر مقدونی و چنگیز مغول هم جملاتی به یادگار مانده اما همین که جماعت ضداسلام، هنگام جمله تراشیدن برای کورش، متوسل به جملات گهربار امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌شوند، یعنی اذعان ناخواسته جماعت به اینکه گهر را باید در کلام صاحب‌کلام حضرت ابوتراب جست‌وجو کرد!
لیکن درود بر فردوسی ایرانی که شاهنامه را با اختیار خود، با مدح اولیای دین شروع کرد! و درود بر حافظ ایرانی که با چهارده روایت، حافظ قرآن بود! و درود بر سعدی ایرانی که حتی در هر نفس، خدای احد و واحد را صاحب منت می‌دانست! و درود بر مولوی ایرانی که دل را به «بلاجویان دشت کربلایی» سپرده بود! ایرانی یعنی «شهید مطهری» که «خدمات متقابل اسلام و ایران» را نوشت! و یعنی «پروفسور سمیعی» که با آن همه تبحر و تخصص، وقتی نام امام رضا علیه‌السلام را می‌شنود، خضوع می‌کند!
و یعنی «محمد بلباسی» که آخرین فرزندش، چندی بعد از شهادتش به دنیا آمد اما با تقدیم جان خود، اجازه نداد قدم ناپاک دشمن، حتی به نزدیکی مرز مقدس وطن برسد! و یعنی «سردار همدانی» که از جوانی تا آخر عمر، لحظه‌ای جامه جهاد را از تن جدا نکرد! و یعنی «محسن حججی» که با غرور نافذ نگاهش ثابت کرد ملتی که شهادت دارد، هرگز اسارت ندارد! و یعنی «قاسم سلیمانی» که بدل به مایه ترس دائم دشمن شده!
و صدالبته یعنی «سیدعلی خامنه‌ای» که بعید می‌دانم هیچ رهبری اندازه ایشان، از مردمش مصرف کالای تولید داخل را تقاضا کرده باشد! آری! ایرانی یعنی «روح‌الله خمینی» که بساط میرپنج‌های با کودتا سر کار آمده تا خرخره وابسته به اجنبی را بهم زد! و الا با بت‌ساختن از مقبره پادشاهی که خودش موحد بود، کسی ایرانی نمی‌شود! این همه را نوشتم تا دوباره تشکر کنم از نظام، برای ایستادن مقابل همه مظاهر خرافه‌گرایی! باورم هست امسال جناب کورش، خواب آسوده‌ای داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا هی یاوه بگو

    • بدون نام

      باز هم این قلدریانی حرف زد!!!!!!

    • آ کیا

      لطفا برای کسانی که نهضت های دیگه ای دارن هم احترام قائل باشید.
      انسانهای که در طول تاریخ تا به حال برای وطن خدمت کردند و جان فشانی کردند باید مورد احترام قرار گیرند.(این هم یک نهضتِ)

    • بدون نام

      بحرین رو در مقابل چه چیزی داد آقای نگارنده بهتره کمی مطالعه بکنین ..‌‌دریای خزر رو کی داد .....‌‌میدان های نفتی رو کی داد ..‌‌..‌میلیارد ها دلار مفقود شده رو که دزدیده ....‌

    • جوان قدیم

      حضرت اجل شرمنده ازاینکه باحوصله ام خارج بود که تمام مقاله مفصله شما را تا به آخر بخوانم ولی همانقدر را که مطالعه نمودم سرم شکست از بس آن چیز پوسیده ات را بر سرما کوفتی بگونه ای نوشتی که شما پیاز یک جنگ بزرگ ایران رافتح کردید حالا که برما استیلا یافتید آداب ورسوم مارا محترم میشمارد خدا قوت

    • داود

      هر چیزی جای خودش را دارد امام حسین از نظر دین و اسلام بزرگ مردیست فراموش نشدنی.کوروش از نظر تاریخ و تمدن این مرز و بوم جایگاه بالا و فراموش نشدنی دارد.پس بزرگداشت برای این دو مرد بزرگ لازمه.

    • بدون نام

      ازحرف زدنت معلومه فقط حرف میزنی حاضرنیستین گوش کنین وانتقادپذیرباشین .

    • بدون نام

      و اگه پیامبری که اولین پیامش از دین اسلام برچیدن خرافات و جاهلیت از زندگی بود اینجا بود بی شک به حال امت به زوال رفته به ظاهر مسلمان خود خون گریه میکرد.

    • بدون نام

      چقد چرت و طولانی میگی

    • بدون نام

      بسه باو

    • نرببدری

      یک مقاله سر تا سر دروغ و مضحک و یکطرفه
      از سر تعصب و بدون خرد
      من این اپلیکیشن رو بخاطر این مقاله ی زشت و پر از توهینی که هست پاک میکنم

    • مهدی

      آقای قدیانی قلمفرسایی و تظاهر و شعارو هوار هوار را رها فرمایید آنهم در موضوعات فرعی ِِِِِشما که روزنومه چی هستی چرا نمیروی سراغ عزیزان ثامن و پدیده و سرمایه و فراری دهندگان خاوری و ...امثالهم ..که. مسببین اصلی فلاکت مردم عادی هستند تا حال از حودت پرسیدی. باعث رم دادن مردم از دین و انقلاب چه کسانی هستند ...یقین میخواهی پای موساد و سیا را بیاری وسط ...خب اشتباه میکنی ...دکل دزده وزمین خواره آقای ب ز و م س د ..را آسوده رها کرده و به اصلاحات چی و پهلوی چی و پاسارگاد چی چسبیده ای ِِِ..ایوالله

    • سید

      فقط در عرصه کامنت گذاشتن مردید،تو عرصه های دیگه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار اصلی مردم ایران شده کامنت گذاشتن تو پیج های مختلف و افتخار به حساب میاد وقتی به خیال خودشون زیتد کامنت میزارن!

    • بدون نام

      کل متن مزخرف بود.وجانبدارانه

    • Abed

      سجده فقط مخصوص خداوند هست و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • علی

      این مقاله آنقدر طولانی بود که ادم اصلا حوصله خواندن را نداشت

    • بدون نام

      چرا فردوسی و کوروش که مطرح می شه یک عده خیلی پریشان می شن لطفا اگه اینا بد هستند فقط دلیلشو بفرمایند بنده که حیرانم از این همه حساسیت....دلایل علمی تاریخی ذکر بفرمایند باور بفرمایید دلیل این حساسیت ها برای خیلی ها مبهم است....حرف احساسی ، خوب نیست دلیل بیارید قانع می شیم.....

    • بدون نام

      مردم اینفدر باشعورن که بدونن چی خرافه
      هس چی مستنده

    • بدون نام

      درود بر کوروش بزرگ مرد تاریخ

    • بدون نام

      چقدر هرزه قلم!!! جناب نگارنده تو خودت حساب کن وبشمار که در این نوشته چند تا ناسزا و اهانت وتوهین بکار بردی کسی که در نوشته اش در هر صورت فحش وناسزا بکار می برد نمی تواند انسان با صداقتی باشد

    • بدون نام

      درودبر کوروش کبیر

    • ایرانی با اصالت

      من نمیدونم چرا شما با کوروش و هخامنشیان مشکل دارین کلا.از نظر من تا زمانی که هفتم ابان در تاریخ ایران به رسمیت شناخته نشه تا ابد وضعیت همینه وگاها بدتر

    • بدون نام

      چهره کورش در فیلم دوهزار مشخص بود وطرفدارانش احمق طرف داری از کورش مسخره هست مثل طرف داری هندو ها از گاو

    • آرش

      چقدر دروغ و چرت وپرت .آقای قدیانی ملت بیدارند .وحضرت کورش را دوست دارند .شما چرا اینقدر از تجمع مردم واهمه دارید .درود بر کورش کبیر و فرزندان واقعی ایران زمین

    • بدون نام

      فردوس وحافظ وسعدی هم از کورش تعریف کردن اونم خیلی ههههههه...هههههههه

    • بدون نام

      درود بر کوروش بزرگ

    • بدون نام

      درود بر شاه شاهان

    • عسل

      به جای اینکه از وجود یه همچین اسطوره ای در تاریخ ایران خوشحال باشین یاوه گویی میکنین

    • غصه خور بغداد

      واقعا برا شمام متاسفم شمام مث این نویسنده کوته بین هستین که نظر منو نزاشتین و سلیقه ای رفتارمیکنین

    • بدون نام

      عجب نمی دونستیم که مشکل داره

    • بدون نام

      والا آنچه که تو این چند سال اخیر در مورد کورش به شکل طوطی وار به سرزبون ها افتاده در واقعیت و اسناد معتبر و بین المللی چیز دیگریست و فقط در داخل ایران این بحثها مطرح و بین همدیگه رد و بدل میشه،متاسفانه از دوره ای از تاریخ گذشته اسطوره ایی جدید و البته مرموز و بدور از واقعیت ساخته شده.

    • اریوبرزن

      نگارنده این مطلب ازروی تعصب کور فقط چرت وپرت نوشت ... درودبر کوروش ....

    • آرش

      به نویسنده این متن پیامی دارم. کمی انصاف و صداقت خوب چیزیه چرا اینقدر دروغ توهین واقعا چرا برای دو زار...

      پاسخ ها

      • چشمه یاقوت

        دیگه همه مشکلات رفع شده اومدن سراغ
        کوروش.اگه غیرتی هست بداد گرفتاری ومعضل بیکاری وفقر ...این مردم برسید.

    • بدون نام

      خرافه باشه یا نه تبلیغات کنید مردم سایر کشورها را هم بیاورید دور مقبره کوروش جمع شوند هتل بزنید جاذبه توریستی کنید. شغل ایجاد کنید چرا به همه چیز امنیتی نگاه میشود؟!

    • امین

      دور قبر یه جنازه جمع شدن که چی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس دور چهاردیواری که هیچ نام ونشانی وتاریخ چیزیو نشون میده چه دردیو دوا میکنه اقای امین

    • حمید

      اولا وقتی اسم کورش کبیر و میاری دهن نجستو آب بکش،ثانیا تازی پرستی و خودزنی برای غارت کنندگان فرهنگ و کشورم ایران اصل خرافه میباشد،،،پس لطفاً خاموش

    • رحیمی

      اگه کوروش ادم درستی بود از ترس اعمالش این مقبره سنگی رو برا خودش رو دوش یه مشت برده درست نمی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج