۶۲۵۷۷۹
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
ایجاد تعادل بین مسئولیت‌های کاری و مسئولیت‌های زندگی شخصی، هرگز کار ساده‌ای نیست. داشتن یک رابطه‌ی فعال می‌تواند شما را از هدف‌ها و پویش‌های شغلی‌تان عقب بیندازد و تمرکز بیش از حد روی هدف‌های شغلی هم می‌تواند مانع توجه به سبک زندگی و عادت‌های خورد و خوراک‌تان شود.
امتیاز خبر: 92 از 100 تعداد رای دهندگان 8948
برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: ایجاد تعادل بین مسئولیت‌های کاری و مسئولیت‌های زندگی شخصی، هرگز کار ساده‌ای نیست. داشتن یک رابطه‌ی فعال می‌تواند شما را از هدف‌ها و پویش‌های شغلی‌تان عقب بیندازد و تمرکز بیش از حد روی هدف‌های شغلی هم می‌تواند مانع توجه به سبک زندگی و عادت‌های خورد و خوراک‌تان شود. در نهایت، ممکن است لازم باشد یکی را فدای دیگری کنید. برای کمک به شما جهت ایجاد یک تعادل مناسب بین این دو مقوله در زندگی، برای‌تان نکاتی بسیار مفید داریم تا در زندگی موفق‌تر باشید.
 
۱. برای هر کاری ضرب الاجل تعیین کنید

یکی از تاکتیک‌های جالب برای سازماندهی کارها، تعیین محدوده‌ی زمانی است. با این روش، شما مجبور خواهید شد دست از انجام کارهای بی‌اهمیت بردارید و به کارهای مهم‌تان بپردازید. در نتیجه زمان بیشتری خواهید داشت و روز کاری بهتری را خواهید گذراند، حتی با وجود تمام کارها و مسئولیت‌هایی که دارید. بنا بر مطالعه‌ای که در سال 2002 صورت گرفت، تعیین ضرب العجل می‌تواند خود انگیزی را افزایش داده و نهایتا به افراد کمک کند تا با سرعتی دو برابر در کارها پیشرفت کنند.
 
 توصیه‌های علمی برای موفق‌تر بودن در زندگی
 
به گفته‌ی محققان، ضرب العجل‌هایی که خودتان برای خود تعیین می‌کنید، موثرتر از ضرب العجل‌هایی هستند که از بیرون به شما تحمیل می‌شوند. اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی ما فکر می‌کنیم زمان بی‌پایان برای انجام امور داریم، شروع می‌کنیم به پرداختن به فعالیت‌های غیرضروری و کم اهمیت. در نتیجه کار اصلی‌مان به تاخیر می‌افتد.

اما وقتی برای انجام کارها ضرب العجل تعیین می‌کنیم، خواهیم توانست بیشترین توجه و تمرکز خود را معطوف به انجام رساندن آن کار کرده و موفق‌تر و به موقع‌تر انجامش دهیم.

۲. بابت موفقیت به خودتان پاداش بدهید

فرقی نمی‌کند چند سال دارید؛ شما به عنوان یک انسان، همیشه به کمی تشویق و پاداش نیاز دارید تا با انگیزه بمانید. بعد از تعیین ضرب العجل برای کارهای‌تان، باید به فکر پاداش دادن به خودتان باشید. این کار باعث افزایش سطح دوپامین در مغز می‌شود. طبق مطالعه‌ای جدید، افرادی که فعال‌تر و مشتاق‌تر هستند، سطح دوپامین بیشتری نسبت به آنهایی دارند که همیشه تنبل و خسته و بیحال هستند. با پاداش دادن به خودتان، پایدارتر مانده و برای تلاش در مسیر هدف‌تان، مشتاق‌تر خواهید بود. ضمنا این احساس به شما دست می‌دهد که عمیقا از خود خوشنود هستید.

۳. موفقیت‌های کوچک را هم جشن بگیرید

به گفته‌ی فرانک گروبر: مانند یک سفر است؛ یک سفر دشوار، و تنها چیزی که این سفر را تداوم پذیر و قابل تحمل می‌کند این است که پیروزی‌های کوچک‌تان را هم پاس بدارید.

یکی از قوانین پیروزی و موفقیت این است که خودتان را دوست داشته باشید. در راه موفق شدن، شما نیاز دارید تا برای خود هدف‌های بزرگ تعیین کنید. متاسفانه این هدف‌های بزرگ نیازمند زمان بیشتری هستند و انتظار کشیدن برای به وقوع پیوستن‌شان می‌تواند نهایتا شما را بی‌انگیزه کند.

بنابراین به جای تمرکز روی هدف‌های بزرگی که دارید، نگاه‌تان را معطوف دست آوردهای کوچکی کنید که در انتهای روز یا هفته به آنها می‌رسید. همین پیروزی‌های ریز و جزئی، باعث حفظ انگیزه‌ی شما خواهند شد.
 
 توصیه‌های علمی برای موفق‌تر بودن در زندگی

۴. قبل از رفتن به محل کار، اخبار بد را مرور نکنید

مطالعه‌ای در دانشگاه پنسیلوانیا توصیه کرده است که نباید در شروع روز، خبرهای بد و ناخوشایند را بخوانید یا بشنوید. با مرور خبرهای بد حتی تنها به مدت 3 دقیقه، احتمال اینکه روزی بد و بدون شادی را شروع بگذرانید خیلی بیشتر خواهد شد. یادتان باشد که شادی با کارآمدی ارتباط دارد. بنابراین در معرض خبرهای منفی قرار گرفتن قبل از 10 صبح می تواند زمنیه‌ی ذهنی نامساعدی برای‌تان ایجاد کند که کنترل امور را از دست‌تان خارج کند.
 
در نهایت، میزان کارآمدی‌تان پایین آمده و توانایی‌تان برای سازماندهی کارها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به جای توجه به خبرهای منفی و ناراحت کننده، می‌توانید خبرهای خوبی را مرور کنید که ذهن‌تان را شاداب کند. از خبرهای افسرده کننده و دلخراش دوری کنید و سرتان را بالا بگیرید تا به دنیا نشان دهید واقعا چه کسی هستید.

۵. مدیتیشن کنید

داشتن مشغله‌های زیاد و تحت استرس کاری بودن، لخته‌های ریزی در مغز بوجود می‌‌آورد که روی اعصاب و گردش خون اثر می‌گذارد و منجر به سر دردهای شدید و بیحالی می‌شود. برای حفظ عملکرد مناسب مغز، می‌توانید مدیتیشن را تمرین کنید. مدیتیشن باعث جوانسازی بدن از سر تا پا می‌شود، جلوی از دست دادن قدرت ادراک را می‌گیرد، فشار خون را کنترل می‌کند و شدت درد را تا 40 درصد می‌کاهد. با انجام درست مدیتیشن، تغییرات مثبتی در درون ذهن و بدن‌تان احساس خواهید کرد.
 
تمرین‌هایی چون تنفس اکسیژن خالص و زیر نور خورشید بودن می‌تواند بدن‌تان را شارژ مجدد کرده و به شما انرژی شورانگیزی بدهد. به گفته‌ی محققان، حتی حرکت ساده‌ای چون باز کردن پنجره می‌تواند حال‌تان را بهتر کند. بنابراین برای عملکرد بهتر، نیاز دارید خودتان را شارژ کنید، مدیتیشن کنید و به طبیعت نزدیک‌تر شوید.
 
 توصیه‌های علمی برای موفق‌تر بودن در زندگی

حرفه‌ای رفتار کنید

اگر فکر می‌کنید برای زندگی حرفه‌ای‌تان به اندازه‌ی کافی تلاش می‌کنید اما درآمدتان همچنان اندک است، پس باید اشتباه‌تان را پیدا کنید. با تمرکز کردن روی این موضوع، خواهید فهمید مشکل واقعی در نگرش شما نسبت به کارتان است.
 
احتمالا حرفه‌ای عمل نمی‌کنید و بیشتر شبیه یک آماتور هستید. نگرش شما مانع بیرون آمدن‌تان از محدوده‌ی امن و آرام‌تان می‌‌شود، هر توصیه‌ای را به چشم انتقاد و نکوهش می‌بینید و هرگز سعی نمی‌کنید پا را فراتر گذاشته و مهارت‌ها و توانمندی‌های جدید را یاد بگیرید. یکی از شروط موفقت، حرفه‌ای عمل کردن است. حرفه‌ای بودن یعنی بیشترین فداکاری‌ها را کردن و هر مانع ِ سر راه را کنار زدن. شما نیاز دارید تا با چالش‌های‌تان مانند یک حرفه‌ای روبرو شوید، درست همانطور که یک حرفه‌ای از اشتباهات خود درس می‌گیرد و هرگز کنار نمی‌کشد و تسلیم نمی‌شود.

نتیجه

دنیای امروز همه چیز به سمت صحنه‌های بینهایت رقابتی پیش می‌رود، یعنی جایی که هر کسی سعی دارد به جایگاه برتر دست پیدا کند. در چنین شرایطی، اگر می‌خواهید موفق باشید، مجبورید مانند یک حرفه‌ای کار کنید. به دنبال فرصت‌های جدید بگردید، از تجربیات‌تان درس بگیرید و تکنولوژی‌های جدید را امتحان کنید. با توسعه‌ها و پیشرفت‌هایی که همیشه در حال روی دادن هستند همراه و موافق باشید تا به سمت بهترین بودن پیش بروید.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
13:42 - 1396/08/21
طلبه شدم انجام بدم این مراحلو البته به غیر از مدیتیشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج