۶۲۵۸۹۸
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

۸۰ درصد شهرهای ایران در معرض زلزله هستند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: باید در بازآفرینی شهری به مسئله زلزله توجه کنیم، زیرا هر ۱۰ سال یک بار زلزله بیش از ۷ ریشتر در کشور اتفاق می افتد.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: باید در بازآفرینی شهری به مسئله زلزله توجه کنیم، زیرا هر ۱۰ سال یک بار زلزله بیش از ۷ ریشتر در کشور اتفاق می افتد.

محمد شکرچی زاده درباره وضعیت استحکام ساختمان‌های کشور گفت: کیفیت ساختمان های کشور از جنبه های معماری، هویت فرهنگی و کالبدی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شهرهای کشور در خطر زلزله است، تاکید کرد: باید ساختمان ها را با رویکرد حفظ هویت معماری اسلامی توسعه دهیم و از حیث سازه ای و پایایی ساختمان، در برابر حوادثی مانند زلزله ، مقاوم باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دستورالعمل هایی را برای مقاوم سازی در برابر حوادثی مانند زلزله آماده کرده‌ایم ، تاکید کرد: فعالیت جدی را در بحث بازآفرینی شهری و مخاطرات طبیعی آغاز کردیم و برای بافت ها و بناهای تاریخی مسئله زلزله را مورد توجه قرار دادیم.

شکرچی زاده ادامه داد: بنایی مانند ارگ بم با تاریخ چند هزار ساله در ۲۰ ثانیه فروریخت، بنابر این باید برای بازآفرینی منطقه تاریخی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ضوابطی را تهیه می کنیم تا بازآفرینی ها با در نظر گرفتن مسئله مقاومت در برابر زلزله باشد گفت: زلزله‌های مهمی از دهه ۴۰ اتفاق افتاد و ساختمان هایی که با مصالح خشتی بود، فرو ریخت و نوعی بدبینی به این نوع ساختمانها ایجاد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه در استانداردها و مقررات ملی اجازه نمی دهیم ساختمانی با خشت ساخته شود، تاکید کرد: در بازسازی های بعد از زلزله و نوسازی بافت های فرسوده که بنیاد مسکن انجام داد این امر را رعایت کردیم.

وی گفت: باید در بهسازی و ساخت و سازها به وجه فرهنگی و معماری توجه کنیم و مخاطرات طبیعی را هم مد نظر قرار دهیم.

شکرچی زاده تصریح کرد : بازآفرینی ساختمان ها در شهر تاریخی یزد به ثبت جهانی یونسکو رسید و آنها بر اساس دستورالعمل ، بهسازی ها و بازآفرینی را انجام می دهند و حتی در ساختمان هایی که می خواهند بسازند ، می توانند از خشت های مقاوم استفاده کنند تا ویژگی بومی را ایجاد کند.

وی افزود: بسیاری از نقاط کشور مسئله جدی زلزله را دارد و در استان کرمان یا آذربایجان شرقی آثار فرهنگی ارزشمندی دیده می شود اما مخاطرات زلزله هم جدی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقا بیا روستا ها رو نگاه کن با باد هم میریزه زلزله پیش کش.
      ادم تعجب میکنه اینهمه بیکار و انهمه پول و اینهمه کار

    • هاشم

      سلام بر ملت بزرگ ایران
      از جای دیگری هم به ملت ایران استرس وارد نشده ، متاسفانه هر از چند وقتی با بیان زلزله استرس وارد می کنند .

    • بدون نام

      به خاطر همین زدزلزله نمیسازین

    • مهندس بیکار بدبخت مجرد مستاجر

      ما که تواین مملکت بااین همه ثروت که زندگی میکنیم به قران ازبیکاری وهزاران مشکل دیگه که گریبانگیر جوانهاس داریم روانی میشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج