جاباما
۶۲۶۱۴۱
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

زندانی شدن زنی به خاطر تلف شدن چند راس گاو

گلنار، به خاطر بیماری همسرش مجبور به دامداری می شود، اما زندگی روی خوش به او نشان نمی دهد و به دلیل بدهی به بانک، حالا در زندان به سرمی برد.

خبرگزاری مهر: گلنار، به خاطر بیماری همسرش مجبور به دامداری می شود، اما زندگی روی خوش به او نشان نمی دهد و به دلیل بدهی به بانک، حالا در زندان به سرمی برد.

آنطور که خودش می گوید پدرش کشاورز و مادر دامداربوده است.پدر که فوت می کند، گلنار در همان سن کودکی با محیط گاوداری و دامداری آشنا می شود و کار در گاوداری را هم تجربه می کند.

بزرگ می شود و مثل هر دختری با هزاران آرزو به خانه بخت می رود اما گویی قرار نیست سختی های زندگی برای گلنار تمام شود. چند سال بعد از ازدواج همسرش بیمار می شود و بیماری مانعی برای کار کردن و امرار معاش خانواده می شود تاهمین دلیلی شود برای اینکه گلنارباز هم به سراغ دامداری برود.

همین می شود که گلنار ۱۱راس گاو را قسطی خریداری می کند، به خاطر خرید گاوها دیگر سرمایه ای برای گلنار باقی نمی ماند به همین دلیل با فروش شیر گاوها اقدام به خرید خوراک دام می کند.این روال ادامه داشت تا گلنار برای ادامه کار دامداری از چند بانک وام می گیرد و پس از چندین سال ۱۱راس گاو به ۷۵راس می رسد.

اما زندگی باز هم روی خوشش را به گلنار نشان نمی دهد؛ چند راس گاو او به خاطر بیماری تلف می شوند و گلنار می ماند و چند چک برگشت خورده از سمت بانک.

خودش می گوید: شهر محل زندگی من، کوچک است بعد از تلف شدن چند گاو شایعه کردند که شیر گاو های ما مسموم است، همین شد که کسی دیگر از من شیر نمی خرید. همین بدبیاری ها ادامه داشت تا یک روز همه طلبکارانم با حکم جلب به گاوداری امدند. چندین راس گاو مرا با خود بردند. طلبکاران هر چند روز یک بار به گاوداری می آمدند و گاوهایم را می بردند.

گلنار که مادر ۴ فرزند است، می گوید: چون من یک زن بودم و آبرومند و سرپرست خانواده بودم هرروز اوضاع مالی هم بد و بدتر شد و بارها به خاطر معوقات بانک ها به زندان افتادم اما به طور کلی در حال حاضر ۱۰ ماه است که درزندان مرکزی سمنان زندان هستم و تمام طلبکارها از سوی بانک ها همگی بدهی هایم را به زندان آوردند.

گلنار ادامه می دهد: کاملا دست و پای من را بستند و خدا می داند که در وضعیت اقتصادی کشور حتی برای تهیه نان برای فرزندانم عاجزهستم .خانواده همسرم هم با من قطع ارتباط کردند.

طبق اعلام ستاد دیه، به دلیل تلف شدن دامها و عدم فروش شیر آنها بدلیل شیوع بیماری و گران شدن قیمت علوفه و فروش دام به قیمت پایین، منجر به عدم توانایی مددجو در بازپرداخت اقساط وام ها و افزایش بدهی این زندانی به بانکها و در نهایت ورشکستگی می شود.

طبق اعلام ستاد دیه، این کار زندانی صرفاً جنبه اقتصادی جهت امرار معاش خود و خانواده بوده و هدف خاص دیگری نداشته است و با تحقیقات بعمل آمده نامبرده قادر به پرداخت بدهی های خود نیست.

گلنار سرپرست خانواده برای مختومه شدن پرونده اش نیاز به بیش از ۱۰۰ میلیون دارد. نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این زندانی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سئوالات مردمی در این زمینه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضابهادر

      سلام..مردم خودشون نون شب ندارن..بعدش برا چی مردم کمک کنند.برا چی دولت کمکش نمیکنه..چطور بانک اگه هزار تومان از کسی بخواد میره خونه..یا وسایل خونه رو مصادره میکنه..ولی ارمان وتوسعه.پدیده شاندیز..چ میدونم همه بانک ها که پول ملت رو بالا کشیدن کسی جوابگو نیست..

    • بدون نام

      جون هرکی دوست دارید به گلنار کنک کنید.چهارتا فرزند داره

    • بدون نام

      خوب بانک که دولتی است گذشت کند

    • دالین

      بدبختی همه جا بیداد میکنه

    • بدون نام

      چرا از اون پولایی که دادین ب میانمار به این خانم بدبخت نمیدین اونا واجبترن یا این خانم و امثال این خانم

    • بدون نام

      هزاران هزار همچین زنان ومردانانی هستند ولی صداشون جایی نمیرسه اون همه هزینه که کردین برای برجام پول یک سوم اون میوه هایی که گذاشته بودین جلوتون وکوفت میکردین بدین به اینجور آدما برجامم که جوان مرگ شد

    • بدون نام

      هزاران هزار همچین زنان ومردانانی هستند ولی صداشون جایی نمیرسه اون همه هزینه که کردین برای برجام پول یک سوم اون میوه هایی که گذاشته بودین جلوتون وکوفت میکردین بدین به اینجور آدما برجامم که جوان مرگ شد

    • مهدی

      هرکی میتونه کمک کنه مطمنا خدایی هم هست

    • ایرانی

      پول مال باختگان را زود بدهید باورکنید اونا حاضرن کمک کنند.فکرکنیدازانهمه اختلاس ودزدی ها صد میلیونی روش.نه اینکه ببخشید بعدا وضعش درست شد میاره میده

    • ایرانی

      بیمارستان اوگاندا واجب بود یا زندانی این خانم با چهار فرزندوشوهر مریض....بماند که خرج مریضی شوهراین خانم را هم بایددولت سلامت میداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج