جاباما
۶۲۶۸۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هرکول پوآرو در برابر واکنش‌های متناقض

خانم مارپل و هرکول پوآرو دو شخصیت مخلوق آگاتا کریستی هستند که با شهرت و محبوبیت جهانی‌شان نیاز به توضیح ندارند. هر دو سرشان درد می‌کند برای سرک کشیدن در کار و زندگی دیگران. بعد از اقتباس‌های گوناگون از آثار دومین نویسنده‌ی پرفروش تاریخ در مدیوم‌های گوناگون این بار کنت برانا است که با قلم مایکل گرین، هرکول پوآرو را به سینما آورده.

وبسایت دنیای تصویر آنلاین: خانم مارپل و هرکول پوآرو دو شخصیت مخلوق آگاتا کریستی هستند که با شهرت و محبوبیت جهانی‌شان نیاز به توضیح ندارند. هر دو سرشان درد می‌کند برای سرک کشیدن در کار و زندگی دیگران. بعد از اقتباس‌های گوناگون از آثار دومین نویسنده‌ی پرفروش تاریخ در مدیوم‌های گوناگون این بار کنت برانا است که با قلم مایکل گرین، هرکول پوآرو را به سینما آورده.

کنت برانا فیلم را پر کرده از ستاره‌هایی مثل جانی دپ و جودی دنچ و جوان تازه چهره شده‌ای مثل دیزی ریدلی و نقش کارآگاه را هم خودش بازی کرده و این کارش ممکن است در کنار مزیت‌های حفظ گیشه‌ی تضمین شده، مضرات بالا بردن انتظار سینماروها نیز داشته باشد. فیلم که قرار است ۱۰ نوامبر اکران جهانی شود، در انگلستان اکران خصوصی برای منتقدین را پشت سر گذاشته است اما با نقدهای منتشر شده و نظرات ضد ونقیض از آن‌ها به نظر با اثر درخشانی طرف نخواهیم بود. گزیده‌ای از نظرات و امتیاز منتقدین را مرور می‌کنیم.

۸۰% - جیمی گراهام (توتال فیلم)

کنت برانا راهی جالب برای چرخیدن چرخ‌های این داستان اقتباسی کشف کرده است.

۷۰% - تاد مک‌کارتی (هالیوود ریپورتر)

محدود کردن استفاده از متریال موجود در کنار وجود زوایای گوناگون اثر، از روایت یک بازسازی رادیکال جلوگیری کرده. فیلم سعی داشته تا از کلیشه‌های همیشگی باهوش بودن فرار کند و با کاراکترهای رنگارنگش سعی در پیچ و تاب دادن به قصه‌ی این کارآگاه بی‌نظیر بلژیکی داشته است.

۶۰% - ویل لارنس (امپایر)

سفری لذت بخش با بازیگران درخشان که البته قبل رساندن محموله‌اش به مقصد، کمی از ریل خارج می‌شود.

۶۰% - آنا اسمیت (تام اوت لاندن)

اگرچه کاراکترهای گوناگون کمی فضا را شلوغ پلوغ کرده‌اند اما کارگردانی تند و تیز برانا داستان و جذابیتش را نگه داشته حتی اگر رمان پلیسی را بیاد بیاورید.

۶۰% - رابی کالین (تلگراف)

سایه تاریکی، سراسر بر بازیگوشی اثر سایه انداخته است. صدای تلق‌تلق قطار سریع‌السیر به گوش می‌رسد اما سالن را که ترک کردم فکرم همه‌اش این بود که کاش شجاعت خارج شدن از ریل را هم داشت.

۵۵% - تاد گیلکریست (د رپ)

در نهایت نمی‌توان گفت «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» فاجعه است؛ فقط کمی دچار مهملات پرستیژ تصویری و خوش‌قیافه به نظر رسیدن شده و نمی‌تواند بار احساسی و معما گونه را خوب انتقال دهد.

۵۰% - تیم گریرسون (اسکرین اینترنشنال)

برانا، در این کارگردانی و به ویژه در بازی خودش خیلی بیرون می‌زند و گستاخانه تصنعی است، که «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» را بیشتر بدل به بهانه‌ای برای طراحی می‌کند تا یک تریلر خوشایند.

۵۰% - ورایتی (پیتر دبروژ)

بر خلاف موفقیت فیلم در تجسم پوآرو به زیبایی تمام و وجود رقیب خوبی مثل جانی دپ روی صحنه، فیلم تماما شکست خورده است، چپاندن تعداد زیادی کاراکتر بدون پرداخت خوب و بازیگری خیلی بد در انتهای قصه هم که موجب می‌شود که تماشاگر توییست انتهای قصه را اصلا نفهمد.

۴۰% - پیتر براد شاو (گاردین)

فیلم هیچ وقت سرش را از بخار احاطه کرده‌اش بیرون نمی‌آورد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج