جاباما
۶۲۷۱۰۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

توپ پلاسکو این بار در زمین شهرداری افتاده است

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان اظهار کرد که طبق گفته رییس بنیاد مستضعفان "در حال حاضر مشکل ساخت مجدد پلاسکو به شهرداری باز می‌گردد"، چراکه از سوی این نهاد عنوان می‌شود "برای ساخت جدید این ساختمان اجازه داده نمی‌شود که ارتفاعی بیش از ۱۲ متر ساخت‌وساز شود".

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان اظهار کرد که طبق گفته رییس بنیاد مستضعفان "در حال حاضر مشکل ساخت مجدد پلاسکو به شهرداری باز می‌گردد"، چراکه از سوی این نهاد عنوان می‌شود "برای ساخت جدید این ساختمان اجازه داده نمی‌شود که ارتفاعی بیش از ۱۲ متر ساخت‌وساز شود".

مجتبی درودیان به ارائه توضیحاتی درباره جلساتی که در روزهای گذشته با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان او برگزار شده اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزیر و رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد اینگونه عنوان شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیر مصوبات کارگروه دولت در خصوص پلاسکو بوده و به نوعی کمک حال کسبه این پاساژ خواهد بود.

وی با بیان این که در ماه‌های گذشته به واسطه تغییر دولت برخی امور با وقفه همراه شده است، اظهار کرد: پس از شکل‌گیری دولت دوازدهم از سوی ریاست اتاق اصناف برای تشکیل این جلسه درخواستی ارسال شد و از این پس قرار بر آن است که تا زمان ساخت پلاسکو این جلسات به طور دوماه یکبار برگزار شود.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان با بیان این که در جلسه مذکور نمایندگان و رییس بنیاد مستضعفان حضور داشته‌اند، گفت: در آن جلسه آقای سعیدی‌کیا قول دادند و گفتند این مساله را مکتوب کنید که ما پیگیر ساخت مجدد این ساختمان برای کسبه آن هستیم، اما اکنون مشکل با شهرداری است که می‌گوید اجازه ساخت بنایی با ارتفاع بیش از ۱۲ متر داده نمی‌شود.

درودیان با بیان این که قرار بر آن شده است که در آینده نشستی با شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده ۵ برگزار شده و این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، افزود: از دیگر موضوعاتی که در جلسه برگزار شده مورد توجه قرار گرفت بحث وام‌های بانکی کسبه بود.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته هیچ یک از کسبه موفق به دریافت وام نشده بودند که دراین جلسه مطرح شد که در اسرع وقت جلساتی با مسئولان بانکی برگزار می‌شود تا کسبه بتواند هرچه سریع‌تر وام‌های خود را از بانک‌ عامل (تجارت) دریافت کنند.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان درباره سود وام‌ها هم گفت: فعلا سود وام‌ها همان ۱۸ درصد است. البته در روزهای گذشته با آقای نوبخت صحبت‌هایی داشتیم و ایشان قول‌های مساعدی داده و عنوان کردند میزان سود این وام‌ها را محاسبه کنید تا در صورت امکان برای آنها تخفیفی در نظر گرفته شود. ظاهرا وزیر هم با ایشان صحبت کرده‌اند و بابت ۹ درصد سود استمهال بانکی قول‌هایی داده‌اند که بودجه این بخش در اختیار بانکها قرار داده شود.

درودیان همچنین اظهار کرد: در ماه‌های گذشته هیچ یک از کسبه این پاساژ موفق به دریافت وام‌های خود نشده‌اند، چرا که افراد به شعبه‌های بانکی خود مراجعه می‌کردند و با توجه به این که روسای بانک‌ها در جریان نبودند در این زمینه سلیقه‌ای عمل می شد که به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بر آن است که این موضوع هرچه سریع‌تر به حالت پیشنهادی اولیه بازگشته و تنها یک بانک(تجارت) مسئولیت واگذاری وام را داشته باشد.

وی درباره وضعیت ساکنان پاساژ نور گفت: قرار بر آن است که تنها افرادی که پاساژ نور هستند وام دریافت کنند که البته ما انتقادی نیز به این وضعیت داشتیم.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان دیگر دستاورد جلسه مشترک با مسئولان را در این مساله دانست که قرار بر آن شده که ۴۰۰ نفر از افرادی که چهار ماه بیمه بیکاری را دریافت نکرده بودند از طریق مذاکره با تامین اجتماعی حقوق خود را دریافت کنند.

اما درودیان در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه صحبتی مبنی بر مقاوم‌سازی و فعالیت موقت بخش سالم پلاسکو مطرح نشده است، اظهار کرد: این موضوع از مواردی است که رییس بنیاد مستضعفان به هیچ عنوان زیر بار نرفته است، چرا که به گفته وی این موضوع از نظر کارشناسان عملیاتی نبوده یا هزینه‌هایی بیش از ساخت مجدد به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته در این جلسه مقرر شد که سینکی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - از این پس مسئول رسیدگی به این موضوع و انتقال مشکلات کسبه به وزارت باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مال قصبی به کسی وفانمی کنه القانیان ملعون راکه یادتان هست

    • بدون نام

      متاسفم برای هم وطنانمون ولی پلاسکوییها نامردی کردن درحق ایران وایرانی آه ماخیاطاهم گرفت چون صابکارها ایرانیاروبه افغانیای فروختن چون نصف قیمت ایرانی کارهاروگرفتن وایمافک کردن زرنگی میکنن وخوشحال بودن وعوض جلوگیری ازاین کارصابکارهای دیگه هم تشویق ویامجبورشدن ازخیاطهای افغانی استفاده‌کنندگان بریزین بیرون توروخدا

    • مجیدی

      پلاسکو یک محل تولیدی بوده و باید از شهر خارج شود در یک شهرک تولیدی صنعتی حاشیه تهران تا با حداقل هزینه و خدا قل مزاحمت برای دیگران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج