۶۲۷۵۳۳
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مطهری: مقصر بحران موسسات، بانک مرکزی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر معاون رئیس قوه‌ قضائیه درباره سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز گفت که مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات، بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر معاون رئیس قوه‌ قضائیه درباره سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز گفت که مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات، بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.

علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر معاون رئیس قوه‌قضائیه که گفته بود نباید سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز را مظلوم جلوه داد، اظهار داشت: ما نباید به نیت افراد کار داشته باشیم. افراد با هر نیتی در موسسات اعتباری سپرده‌گذاری کرده باشند وظیفه بانک مرکزی بوده که به موقع اطلاع رسانی کند.

وی افزود: اگر موسسه‌ای در حال ورشکستگی است بانک مرکزی باید به مردم اعلام کند که در آنجا سپرده نگذارند یا اگر موسسه‌ای سود غیرمتعارف اعلام می کند به مردم هشدار بدهد که این فریب و نیرنگ است و انضباط مالی کشور را به هم می‌ریزد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بانک مرکزی از سال ۸۶ که اجازه این نظارت‌ها بر موسسات اعتباری را داشته به این وظایف خود عمل نکرده و فقط تماشاچی بوده است تا این بحران به وجود آید لذا مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مجوز داده
      نظارت نکرده
      تضمین نگرفته
      معلومه که مقصره

    • حسین

      ضمن تایید فرمایشات جناب آقای دکتر مطهری متاسفانه عموم دستگاههای نظارتی به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند وبرای سایر دستگاهها ایجاد مزاحمت می شود وهم چهره نظام خدشه دار می شود بلاخره باید راهکاری پیدا کرد که اینگونه مسایل تکرار نشود

    • محمدپهلوان

      نمی دونم چراثامن را تعیین تکلیف نمی کنن پول هایی را که بادست خودمون دادیم رو نمیدن مردم دیگه به چی و به کی اعتماد کنن

    • ا ح پ

      س. کسی هست به من بگه چه جوری می توان سپرده خودم را از موسسه ثامن پس بگیرم؟؟؟

    • خدا

      نه!مفصر مردم هستن که چنین موجوداتی را برای حاکمیت برخود می پذیرند وقبول میکنن

    • بدون نام

      ثامن که داره سودپولارا میده ثامن خوب شد

      پاسخ ها

      • ا ح پ

        س. من سود نمی خواهم بلکه اصل سپرده که مبلغ ناچیزیست رو میخام. والله بالله وام از آموزش وپرورش گرفتم .اشتباه کردم حسابم باز کردم. تشویق یکی از همکان بود والا .. .

    • بدون نام

      ثامن الامه چه کسی پاسخگو است چرا کسی جوابی برای ما نداره

    • بدون نام

      رحمت به شیر مادرت ...

    • مالباخته ای که به نظام بانکی اعتمادکرد

      جناب مطهری رحمت به اون شیری که خوردی تاحالاهرموقع درمجلس صحبت کردی اول به وجدانت رجوع کرده ای وواقعیت گفته ای ولی متاسفانه ماافرادی در مجلس داریم آنهاافرادی ریاکاروجانمازآبکش هستند فقط بفکرقدرت طلبی وپرکردن جیب خودشون هستند وازرأی واعتمادمردم فقط درپیش بردن اهداف خوداستفاده می کنندوهرگزبه فکرمردم وکشورشون نیستندکه اگربودندحال وروزاقتصادکشوربه چنین روزی نمی افتاد.اگردرکشورایران ما افراد باوجدان ووطن دوست ونترسی مانندآقای علی مطهری وآقای محمودصادقی وغیره داشتیم کشور از همه لحاظ پیشرفت داشت اماافسوس که این تعداداندک هستند.ازقدیم گفتن آنکه حساب پاک است ازمحاصبه چه باک است.به امیدروزی که وجدان خفته بقیه نیزبیدارشود.

    • بدون نام

      واقعا جای که مردم پولشون هیچ جا نمیتونم سرمایه گذاری کنن مگه ما اقتصاد داریم که مردم رو به کاری سرمایه گذاری کنن نمونش ندیده ساندیس مردم رفتن سرمایه گذاری کردن الان باید برای گرفتن پولشون مجبور بشن بیان تو خیابون شعار بدن بس مجبورن پولشون بذارم بانوی که سود بیشتری میده و این موسسات اگر قانونی بودن که مطمئنا با مجوز این کار کردن واگر غیر قانونی بودن وظیفه من بودن درشون تخته کنم یا وظیفه شما

    • چراغی

      ضمن تحسین آقای مطهری خواهش میکنم مسئولین فکری هم به حال سپرده گذاران ثامن الائمه بکنند به سود ناچیز سپرده ها هم دلخوش نیستیم و اصل پولمان را لازم داریم . راستی اوضاع چرا اینجوریه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج