جاباما
۶۲۷۸۹۸
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

«درهای باز» چین به روی ایران

نوزدهمین کنگره سراسری حزب کمونیست چین در ماه اکتبر سال‌جاری در شهر پکن به طور موفقیت‌آمیز برگزار شد.

پانگ سن، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار جمهوری خلق چین در ایران در روزنامه ایران نوشت: نوزدهمین کنگره سراسری حزب کمونیست چین در ماه اکتبر سال‌جاری در شهر پکن به طور موفقیت‌آمیز برگزار شد. جناب آقای شی جین پینگ دبیر کل محترم شورای مرکزی حزب کمونیست چین گزارش مهمی را به کنگره ارائه کرده و راهبرد و اصول تأکید بر اصلاحات جامع و عمیق، اتکا بر ایده توسعه نوین، قانونمداری جامع و غیره را مطرح نمودند. طی کنگره مذکور هیأت رئیسه جدید شورای مرکزی حزب کمونیست چین برگزیده شد و جناب آقای شی جین پینگ مجدداً به‌عنوان دبیر کل شورای مرکزی حزب انتخاب شد.
حزب کمونیست چین که دارای ۸۹ میلیون نفر عضو است بزرگترین حزب جهان بوده و پرجمعیت‌ترین کشور و دومین اقتصاد بزرگ جهان را رهبری می‌کند. این کنگره در زمان کلیدی بسط و توسعه سوسیالیستی با ویژگی های چینی و در مقطع سرنوشت ساز پایان دوره ایجاد همه جانبه یک جامعه نسبتاً مرفه برگزار شد که نقطه عطفی برای ورود به عصر جدید است.
کنگره فوق با جدیت به سراسر جهان اعلام کرد که حزب کمونیست چین در ۵ سال گذشته سیاست‌ها و اصول مهمی را تصویب کرده، تدابیر عظیم و فوق‌العاده‌ای را اتخاذ کرده، مشکلات حل نشده‌ای که در دستور کار بوده را حل و فصل نموده و کارهای مثمر ثمری که در گذشته انجام نشده بود را به اتمام رسانده است.
در گزارش آقای شی جین پینگ آمده است که رؤیای مردم چین به رؤیای مردم تمام کشورهای دیگر متصل است. با ارتقای روز افزون جایگاه و نفوذ بین‌المللی، چین برای پیشرفت اقتصاد جهان و جامعه بشریت نقش بیش از پیش برجسته‌تری را ایفا می‌کند. چین به راه توسعه صلح‌آمیز پایبند بوده و کماکان به تلاش خود برای ایجاد صلح جهانی ادامه داده و سهم خود را جهت توسعه جهانی ادا کرده و نظم بین‌المللی را حفظ خواهد کرد. چین ساخت روابط بین‌المللی نوین با ویژگی‌های احترام متقابل، اعتدال و عدالت، همکاری برد- برد و همچنین ایجاد جامعه انسانی با آینده مشترک را به‌عنوان مسئولیت خود شناخته و به طور فعالانه در مدیریت جهان مشارکت خواهد کرد.
تبادلات دوستی ملت چین و ایران سابقه طولانی دارد. جاده کهن ابریشم سبب این تعاملات دوستانه صمیمی شده و شاهد آن بوده است. سال گذشته جناب آقای شی جین پینگ سفر موفقیت آمیزی به ایران داشتند. در بیش از یک سال اخیر تبادلات عالی رتبه دو طرفه زیادی صورت گرفته، همکاری اقتصادی و تجاری پربار بوده و روابط مشارکت راهبردی جامع نیز بیش از پیش تحکیم و گسترش یافته است. برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری حزب کمونیست چین فرصت جدیدی را برای همکاری چین و ایران فراهم کرده است.
چین سیاست درهای باز خود را تقویت خواهد کرد تا برای کشورهای جهان از جمله ایران بازار بزرگتر و فرصت‌های همکاری ارزنده‌تری را به وجود آورد. یقین دارم با تشریک مساعی دو ملت چین و ایران و با اجرای مشترک طرح «یک کمربند و یک جاده» روابط مشارکت راهبردی جامع دو کشور به طور قطع به عصر جدیدی وارد شده و همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف نیز با یک آینده درخشان تر روبه رو خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج