۶۲۸۲۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ژان بپتیست اندرا برنده ​جایزه اولین رمان فرانسه شد

ژان بپتیست اندرا ۳۰ ساله با رمان «ملکه من» برنده جایزه اولین رمان فرانسه شد. جایزه اولین رمان خارجی نیز به کاتارینا وینکلر برای رمان «جواهرات آبی» رسید.

خبرگزاری ایبنا: ژان بپتیست اندرا ۳۰ ساله با رمان «ملکه من» برنده جایزه اولین رمان فرانسه شد. جایزه اولین رمان خارجی نیز به کاتارینا وینکلر برای رمان «جواهرات آبی» رسید.
به نقل از لیورابدو، جایزه ادبی اولین رمان، که از دیگر جوایز مهم پاییز ادبی فرانسه است به رمان «ملکه من» اثر ژان بپتیست اندریا رسید.
بپتیست اندریا در «ملکه من»، داستان پسر ۱۲ ساله‌ حومه‌نشینی را روایت می‌کند. قهرمان داستان که نمی‌داند با زندگی‌اش چه کند، سرانجام در تابستان ۱۹۶۵ میلادی تصمیم می‌گیرد که دیگر به مدرسه نرفته و برای تبدیل شدن به یک مرد واقعی به ارتش ملحق می‌شود. پسر، همواره بین‌ پناه بردن به دوران کودکی و پذیرفتن بزرگسالی خود در جدال و نوسان است. «ملکه من» یک داستان احساسی، شاعرانه و زنجموره‌ای برای کودکی از دست رفته است.
هیات داوران «ملکه من» را این‌چنین توصیف کرده‌اند: «بپتیست اندرا ما را به میهمانی طبیعت دعوت می‌کند و به ما لذت تماشا و بوییدن عطر و شنیدن هیاهوی آن را می‌بخشد.»
ژان بپتیست اندریا، فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس جوان فرانسوی است که در فهرست نامزدهای نهایی جایزه فمینا امسال نیز حضور دارد. جایزه اولین رمان خارجی نیز امسال به کاتارینا وینکلر برای رمان «جواهرات آبی» اهدا شد.
سال گذشته گائل فای با رمان «کشور کوچک» از انتشارات گراسه جایزه رمان اول فرانسه را از آن خود کرده بود.
جایزه ۳۰۰۰ یورویی اولین رمان (prix du premier roman)، جایزه‌ای ادبی در فرانسه است که به نویسنده‌هایی که میان ۱۸تا ۳۰ سال سن دارند و تاکنون اثری از آن‌ها منتشر نشده، اهدا می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج