۶۲۸۹۸۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آمانو: ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارائه گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر اجرای تعهدات ایران تحت برجام را تایید کرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارائه گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر اجرای تعهدات ایران تحت برجام را تاmید کرد.
«یوکیا آمانو» صبح جمعه به وقت محلی با حضور در این مجمع درباره جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای گفت: 182 کشور در حال حاضر پادمان را پذیرفته اند. از آن ها، 130 کشور پروتکل های الحاقی را امضا کرده اند و به آژانس اجازه دسترسی گسترده تر به اطلاعات و مکان ها می دهند.
وی تاکید کرد: همه کشورها را تشویق می کنم که پروتکل های الحاقی را اجرا کنند.

آمانو همچنین به مجمع عمومی در مورد تائید و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اجرای تعهدات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک ایران که در سال ۲۰۱۵ توافق شده بود، گزارش داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده و در حال اجرا است. ایران در حال حاضر تحت قوی ترین رژیم نظارت هسته ای جهان است.

**نگرانی از فعالیت های هسته ای کره شمالی

آمانو با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای کره شمالی گفت: این کشور ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود را در ماه سپتامبر(شهریور) انجام داد که بسیار تاسف آور است. او از پیونگ یانگ خواست به طور کامل به تعهدات خود در قبال تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کند.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای بازگرداندن بازرسان خود - که در سال 2009 مجبور به ترک شدند، - به آن کشور در صورتی که تحولات سیاسی این امکان را بدهد، آمادگی دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین درباره پیشرفت ها و نقاط عطف تلاش های سال گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بهبود زندگی مردم در سراسر جهان از طریق استفاده از علم و فناوری هسته ای سخن گفت.

وی به اعضای جامعه جهانی، اقدام آژانس بین المللی انرژی اتمی را در حمایت از توسعه پایدار با انتقال دانش و تخصص در زمینه های انرژی، غذا و کشاورزی، صنعت و مدیریت آب و بهداشت توضیح داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: دستیابی به نتایج بنیادی در توسعه و انجام فعالیت های صلح آمیز هسته ای به عنوان هدف در سال آتی ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج