جاباما
۶۲۹۳۵۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

جاذبه‌های گردشگری صربستان

اسفندماه سال گذشته دولت صربستان اعلام کرد که اراده جدی برای توسعه تجارت با ایران دارد و خواستار امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین صربستان و ایران شد. در همان زمان بود که اولین تور گردشگری ایران شامل حدود ۲۰۰ گردشگر هنگام ورود به صربستان در مراسم ویژه ای مورد استقبال معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان و همچنین سفیر ایران قرار گرفتند.

هفته نامه چلچراغ: اسفندماه سال گذشته دولت صربستان اعلام کرد که اراده جدی برای توسعه تجارت با ایران دارد و خواستار امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین صربستان و ایران شد. در همان زمان بود که اولین تور گردشگری ایران شامل حدود ۲۰۰ گردشگر هنگام ورود به صربستان در مراسم ویژه ای مورد استقبال معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان و همچنین سفیر ایران قرار گرفتند.
جاذبه‌های گردشگری صربستان

سفر این گروه از گردشگران ایرانی به صربستان اولین گام در گسترش همکاری بین تهران و بلگراد شهریور ماه امسال (۱۳۹۶) دفتر مطبوعاتی دولت صربستان اعلام کرد، شهروندان ایران و هند نیازی به دریافت ویزا برای سفر به صربستان ندارند. کشور صربستان با توجه به منافع گردشگری و جلب شهروندان این کشورها برای سفر توریستی، روادید را لغو کرد. تصمیم مربوطه در جریان نشست روز ۲۲ ماه اوت سال ۲۰۱۷ دولت جمهوری صربستان اتخاذ شد. مطابق با این تصمیم ورود گردشگران این کشورها و سرمایه گذاران بالقوه، جو کاری مطلوبی ایجاد خواهدکرد و باعث رشد مناسبات با این دو کشور و صعود آن به سطح بالاتری خواهدشد.

صربستان در شبه جزیره بالکان و در قلمرو جنوب شرقی اروپاست. در حوزه دو رود معروف دانوب و بالکان. این کشور کوتاه ترین مسیر ارتباطی پیوندگر میان اروپا، آسیا، خاور نزدیک و مدیترانه است. به سادگی می توان به صربستان رسید. صربستان هم قدیمی و باستانی و هم مدرن و معاصر است. سنتی و شگفت انگیز، با مناظر کوهستانی در مقابل دشت های سرسبز مسطح و گسترده. صربستان بسیار آرام است، با این که در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود تحولات و تکاملی داشته و دستخوش تغییرات و دگرگونی هایی بوده.

هیجان در بلگراد، پایتخت صربستان و دیگر شهرهای آن برقرار و مهیاست، در مقابل آن، مکان ها و استان هایی که در آن طبیعت با محیط زیست آدمی در هم آمیخته، سرشار از آرامش بوده و این امکان را ایجاد می کند تا بتوان از جنب و جوش شهری به آنها پناه برد. بلگراد یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپاست. محدوده شهر در ۴۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح اولین کوچگاه ساکنین اولیه شهر بوده. در حال حاضر بلگراد بزرگترین شهر منطقه و چهارمین شهر جنوب شرقی اروپاست.

مرکز بلگراد بهترین مکان برای پیاده روی است و حتی در آنجا می توانید از تئاتر ملی و اپرای آن، موزه ملی و آکادمی علوم و هنر صربستان، مراکز فرهنگی، گالری های هنری، عتیقه فروشی ها و رستوران های صربستان دیدن کنید.
جاذبه‌های گردشگری صربستان

ایالت خودمختار ویوودینا در دشت شمالی رودخانه های ساوا و دانوب واقع شده و با جذابیت و تنوع فرهنگی اش، بازدیدکنندگان را شیفته و محسور خود می کند. شهر نووی ساد مرکز اداری، فرهنگی و سایسی ویوودینا است و به دلیل برخورداری از اهمیت تاریخی اش، «آتن صربستان» نامیده می شود. «نیش» بزرگترین شهر در جنوب شرقی صربستان است. از نقطه نظر تاریخی، این شهر مرکز دولت های مختلفی بوده که در آن حکومت می کرده اند. امروزه شهر نیش یک مرکز مهم فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی است که از طریق رویدادهای مهمی چون فیلم، ادبیات، موسیقی و ورزش که در آن برگزار می شود، شناخته شده است.

بازدیدکنندگان جهت فرار از فشارهای زندگی مدرن شهری می توانند در بسیاری از مناطق این کشور، پناهگاهی برای آرامش جست و جو کنند که ترکیبی از مناظر زیبا و فعالیت های متعدد در طبیعت باشد، مثل دوچرخه سواری، پیاده روی، کوهنوردی، قایق رانی، ماهیگیری و قایق سواری در آب های خروشان. اسکی در فاصله میان دو جنگ جهانی به عنوان ورزش و سرگرمی در صربستان توسعه یافت. در تمام کشور، چندین مرکز اسکی سازماندهی شده، وجود دارد و معروف ترین های آنها کوپائونیک و استاراپلانینا هسنند. صربستان به طور سنتی سرزمینی زراعی است. تجربه زندگی روستایی ساکنین، بینش ویژه و خصوصیات مهمان نواز بودن مردم صرب را در روستاهای ییلاقی به خوبی نشان می دهد. گردشگران روستایی صربستان این فرصت را خواهندداشت تا خود را در دامن چشم اندازهای زیبا و تنوع فرهنگی منطقه ویوودنیا رها کنند، در دامنه تپه های ملایم بخش مرکزی صربستان لذت ببرند و یا در آرامش مرموز موجود در مناطق دست نخورده شرق صربستان به مفهوم زندگی بیاندیشند.

ثروت طبیعی عظیم صربستان در بیش از یک هزار چشمه آب معدنی سرد و گرم وجود دارد. مزایای استفاده از آب گرم، گاز معدنی طبیعی و گل های درمانی طبیعی در صربستان به زمان روم باستان باز می گردد. حمام ها، استخرها، لوله های آب گرم و خانه های باستانی ویلایی در نزدیکی این چشمه ها گواه این موضوع هستند.

صربستان سرزمینی است با شمار زیادی از جشنواره های موسیقی، تئاتر، فیلم، رویدادهای ادبی، مسابقات ورزشی، کارناوال ها و برنامه هایی که با نمایش آن ها به خلاقیت های سنتی خود احترام می گذارند. رویدادهایی همچون مسابقه هرس کردن چمن، مسابقات پخت سوپ ماهی و جشنواره گوجه فرنگی. ارز رایج صربستان دینا (RSD) است.
جاذبه‌های گردشگری صربستان
غذاهای صربی عالی است. با توجه به فراوانی و گوناگونی محصولات کشاورزی که عمدتا با استفاده از منابع و مواد طبیعی تولید شده اند. برای هر سلیقه ای (حتی برای گیاه خواران) می توان چیزی یافت. رستوران ها در هر منطقه ای غذای ویژه ای را که خاص آن منطقه است را ارائه می کنند.
جاذبه‌های گردشگری صربستان
برج ۱۰۰۰ ساله «گاردوش»، دیدبان و مشرف به رودخانه دانوب، روزگاری مرز بین امپراتوری مجارستان و عثمانی را تعیین می کرد.

جاذبه‌های گردشگری صربستان
نرده های قلعه «پترو وارادین» مشرف به شهر «نووی ساد» محل نصب قفل های دلدادگان و حاجتمندان است
جاذبه‌های گردشگری صربستان
یادمان سرباز گمنام که 80 سال پیش و براساس الهام از مقبره کوروش در پاسارگاد، در ارتفاعات آوالا ساخته شده
جاذبه‌های گردشگری صربستان
کلیسای «مریم مقدس» در «نووی ساد» مرکز ایالت خودمختار صربستان
جاذبه‌های گردشگری صربستان
دانوب از سرچشمه خود تا دلتای منتهی الیه مقصد نهایی اش در دریای سیاه، راه ارتباطی عمده و اصلی در میان 10 کشور اروپاست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج