۶۲۹۶۷۲
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

توضیح در خصوص اجرای حکم قصاص قاتل «بنیتا»

رئیس کل دادگستری استان تهران درخصوص اجرای حکم قصاص قاتل بنیتا گفت: در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل یک مرد و در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.

خبرگزاری فارس: غلامحسین اسماعیلی؛ رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده بنیتا اظهار داشت: دادگاه بخشی از پرونده را ناقص دانسته و به دادسرا فرستاده که هنوز از دادسرا برنگشته است.

وی افزود: در بخش دیگری از پرونده که رأی به محکومیت داده شد حکم ابلاغ شده و محکومان به رأی صادره اعتراض کرده‌اند، به همین جهت پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و ما منتظر رأی دیوان هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت تأیید دیوان حکم اجرا می‌شود یا نه،‌ گفت: با توجه به اینکه حکم جنبه حق‌الناس دارد، باید فرآیندی طی شود و اولیاء دم تقاضای اجرا بدهند تا حکم اجرا شود.

اسماعیلی در خصوص فرآیند اجرای حکم گفت: به موجب قانون اگر اولیاء دم بخواهند حکم قصاص را اجرا کنند باید این موضوع با موافقت ولی‌امر صورت گیرد که این اختیار از سوی ولی امر به رئیس قوه قضائیه تفویض شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: پس از اینکه حکم تأیید شد و اولیای دم تقاضای اجرا دادند برابر دستورالعمل‌های مربوطه ما مستندات لازم در خصوص تکمیل بودن پرونده را ارائه می‌دهیم، برای مثال در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل یک مرد و در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: مستندات پس از تکمیل جهت استیذان اجرای حکم به یکی از معاونان قضایی رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود و آنها مستندات را بررسی می‌کنند که آیا برای اجرا کافی است یا نه.

اسماعیلی ادامه داد:‌ اگر مستندات کافی بود و اشکالی به رأی ندیدند با اجرا موافقت می‌شود اما در صورتی که اشکال وجود داشت آن را منعکس می‌کنند تا از ناحیه مرجع قضایی نسبت به رفع ایراد و اشکال اقدام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اصلا چرا باید به کسی که قاتله تفاضل دیه بدن ...!!!
      قاتل باید قصاص بشه ربطی هم نباید به دیه داشته باشه ..!!!!

    • بدون نام

      طفلک چجوری توگرما پخت ؟خدا قاتلشو لعنت کنه

    • بدون نام

      ببخشید مگر دختر ادم نیست این چه حکمیه اخه

    • بدون نام

      مردم باید همه کمک کنیم تفاوت دیه داده بشه تا این حرمله اعدام بشه......
      واقعا جای تاسف داره که تفاوت دیه میخواد...بچه ی خودتونم بود اینو میگفتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علی

      دختر و پسر نداریم یک جان از بین رفته یک جان هم باید از طرف بر ه یک خانواده فقیر و ندار چطور می خوان ما بعد التفات دیه رو پرداخت بکنن

    • بدون نام

      از نظر من حکم این مرد قصاص نیست اون قصد کشتن بچه بیچاره رو نداشته
      پدر کودک انگار داغ بود در برابر مرگ یک نفر تقاضای اعدام برای سه نفر داشت غافل از اینکه برای قصاص همون یک نفر هم مجبور هست نصف دیه رو پرداخت کنه
      به هر حال ان شالله همون بشه که خدا راضی هست اینجا پای بچه اون مرد هم که هنوز به دنیا نیومده در میان هست بچه ای که از بدو تولد باید یتیم بشه عاقبتش چه خواهد شد شاید کشته شدن به دست ناپدری

    • بدون نام

      بدون نام 10:10 من به شخصه برای همچین موردی کمکی نمیکنم چرا برای اون بیمار سرطانی حاضرم هر کمکی بکنم ولی برای اعدام یک انسان خیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انسان؟؟؟ تو اسمه این آشغال رو میذاری انسان؟؟؟؟؟

    • لیلا

      اون طفل معصوم مگه ادم نبوده . چند روز تو ماشین بوده . فکرشم که تو اون گرما چه جوری جون داده آدمو روانی میکنه . بعد خیلی راحت میگن چون دختره و قاتل مرده باید دیه بدن. میخواین پدر و مادر بچه از قاتل عذرخواهی هم بکنن .

    • بدون نام

      آهااان منطق این تفاضل دیه اینه که موجود رذلی مثل این قتل وجود داشتنش تو این دنیا باارزش تر از اون دختر معصومه نه؟؟؟

    • بدون نام

      ای بابا مگر در عصر سنگی ویا دروان دختر کشی زندگی میکنیم مگر فرزند ادمی فرق دارد کودک یک خانواده یا پسر است یا دختر یادتان رفته در کجای زمانه قرار داریم در عصری که بین انسانها چه دختر چه پسر چه زن وچه مرد هیچ فرقی نیست میخواهید به زور به ما تزریق کنید که قواننین فقط برای مردهاست بابا دختر این خانواده را قربانی پستی خود کرده دل این پدر ومادر را با ابد داغدار کرده ... تازه باید دیه هم بدهد این است عدالت باشد خانواده ءبنتیای عزیز ما حاضریم شمارا که از خود ما هستید را یاری کنیم در همین اخبار داغ یه شماره کارت بدهید ببنید همان مردمی که فقر زده هستند چگونه با جان ودل حاضرند مبلغ دیه ا بدهند ببینیم باز بهانه ای هست ودختر وپسر را که امروزه مایع افتخارات کشور هستند جدا میکنند این اهانت است اهانتی که توجیح ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حکم این بابا اعدام نیست قصدش آدم کشی نبوده دزدی ی بوده ونفهمی برای دزدی ونفهمی نباید اعدامش کرد

    • بدون نام

      این حکم احساسیه

    • علیرضا

      طبق قانون جدید مجازات اگر قتل باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شده باشد دیه را بیت المال می دهد

    • بدون نام

      یعنی چی اونکه مرده دختر بوده اما قاتل مرد هست؟مگر اون دختر ادم نبوده؟مگه اون مرد اصلا آدمه؟وای خدای من خندم میگیره به چنین چیزی.تفاضل دیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج