۶۳۰۲۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قلب فوتبال در سن‌سیرو می‌تپد

تکلیف ایتالیا برای حضور در جام جهانی امشب مشخص خواهد شد.

خبرآنلاین: دوشنبه شب، فوتبال ایتالیا حساس ترین بازی یک دهه اخیر خود را پیش رو خواهد داشت. دیداری که می توانست تا این حد برای آتزوری تعیین کننده و مهم نباشد اما ضعف ایتالیا، آن ها را به نقطه ای رسانده که به حدف نزدیک ترند تا صعود به جام جهانی.

نسل فعلی فوتبال ایتالیا، قطعا هیچ شباهتی به آن تیمی که ۱۱ سال پیش به رهبری فابیو کاناوارو جام جهانی را بالای سر برد ندارد که اگر داشت الان وضع یکی از پر افتخار ترین تیم های جهان با ۴ قهرمانی جام جهانی و ۱۸ دوره حضور در این رقابت ها، چنین نبود.

شاید تنها دو نقطه اشتراک، تیم بی انگیزه و بی برنامه ونتورای پیر را با آن ایتالیای دوست داشتنی لیپی پیوند می زند. اول همان پیراهن لاجوری خوش رنگ که هنوز بر تن ایتالیایی هاست و دوم جان لوییجی بوفون.

شاید همین دو دلیل کافی باشد که فوتبال دوستان، دوشنبه شب حامی ایتالیا باشند برای صعود به جام جهانی. ایتالیایی که بدون تردید شناسنامه جام است و و حضورش به این رقابت ها اعتبار می بخشد. ایتالیایی که بوفون افسانه ای را درون دروازه خود دارد و چه حیف است که اگر بوفون بدون حضور در روسیه دستکش هایش را بیاویزد.

بوفونی که طی سال های اخیر، فوتبال باشگاهی چندان با او خوب تا نکرده. از شکست تلخ در فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۳ گرفته تا تکرار این باخت در دو فینال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ مقابل بارسلونا و رئال مادرید. حالا هم که سودای بازنشستگی در پایان این فصل را در سر دارد، ممکن است که بدون حضور در جام جهانی مجبور شود فوتبال را کنار بگذارد. اتفاقی که هیچ عشق فوتبالی دوست ندارد رخ دهد.

آن طرف میدان هم تیم دست و پا بسته ای قرار ندارد. سوئد طی سال های اخیر همواره از تیم های خوب اروپا بوده اما باید بپذیریم که این تیم بدون زلاتان ابراهیمویچ هیچ جایگاهی در قلب فوتبالی ها ندارد و اگر هم به جام جهانی نرسد، جز مردم سوئد، افراد دیگری حسرت نخواهند خورد اما غیبت تیم ملی ایتالیا به عنوان یکی از مدعیان سنتی جام جهانی و به تبع آن غیبت بهترین دروازه بان فوتبال جهان در معتبر ترین تورنمنت فوتبالی، پارادوکسی غریب را برای هواداران فوتبال ایجاد خواهد کرد. پارادوکسی از این جنس که جام جهانی را باید بدون یکی از مالکان و صاحبان اصلی اش تماشا کنند. پارادوکسی از این جنس که بوفون(بهترین دروازه بان دنیا) در بین سی و دو دروازه بان حاضر در روسیه جایگاهی نخواهد داشت.

بازگشت ایتالیا سخت است اما غیر ممکن نیست. آن ها باید شکست ۱-۰ بازی رفت را جبران کنند.اتفاقی که در فوتبال شدنی است اما برای وقوعش، ایتالیا باید خیلی بهتر از ایتالیای دور مقدماتی و بازی رفت پلی آف باشد. از درون دروازه گرفته تا خط حمله،ایتالیا آنقدر بازیکن با کیفیت دارد که بتواند ورق را برگرداند. از کیه لینی و بونوچی گرفته تا ده روسی و وراتی و دارمیان، تا اینسینیه و ایموبیله در خط حمله.

ایتالیا برای گرفتن بلیت روسیه، هیچ راهی ندارد جز اطاعت از فرمان کاپیتانش. فرمانی که کاپیتان دیروز در کنفرانس خبری پیش از بازی خطاب به بازیکنان و هواداران تیم ملی ایتالیا صادر کرد: «پیراهن باشگاهتان را از تن در بیاورید و همه پیراهن آتزوری بپوشید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج