۶۳۰۴۳۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تدارک ۷۰ هزار اسکان اضطراری در غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۱۵ مصدوم و مجروح زلزله شب گذشته با بالگرد به بیمارستان های کرمانشاه منتقل شده اند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۱۵ مصدوم و مجروح زلزله شب گذشته با بالگرد به بیمارستان های کرمانشاه منتقل شده اند.

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در نشست کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر با موضوع زلزله شب گذشته، با اعلام این خبر گفت: اکنون در حال تدارک استقرار ۷۰ هزار اسکان اضطراری برای زلزله زدگان هستیم.
وی ادامه داد: اردوگاه اضطراری در مناطقی مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و مناطق بزرگ و ورستایی در حال استقرار است.
سلیمی همچنین از حضور ۱۶ تیم واکنش سریع، ۳۰ تیم جستجوی سگ رنده یاب( آنست) ، ۴۱ تیم تخصصی آواربرداری ، ۴۸ تیم تخصصی اسکان اضطراری، ۹ تیم درمان اضطراری خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات، کل نیروهای عملیاتی اعزامی به این مناطق را ۵۹۱ تن اعلام کرد و گفت: ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۹ بالگرد در منطقه حضور دارند.
سلیمی درباره مناطق آسیب دیده گفت: هشت شهر و ۵۲۶ روستا تحت تاثیر حادثه زلزله قرار گرفتند؛ همچنین ۲۵۰۰ نفر تا ساعت ۱۰ صبح دچار مصدومیت شده اند.
به گفته وی، تیم های امدادی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان به کرمانشاه اعزام شده اند.
شب گذشته در فاصله ساعت ۲۱ تا ۲۲ مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای ۷.۳ ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند.
همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج