جاباما
۶۳۰۴۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بازار نفت در معاملات امروز محتاط بود

علی‌رغم تنش‌ها در غرب آسیا و توافق کاهش تولید اوپک، تاجران به علت افزایش دکل‌های فعال نفتی آمریکا در معاملات امروز محتاط هستند اما قیمت هنوز بالای ۶۳ دلار در هر بشکه است.

فارس: در میان تنش‌های ادامه‌دار در غرب آسیا و پس از افزایش تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکا که نشان از این دارد که تولیدکنندگان در آنجا خود را برای افزایش تولید آماده می‌کنند، مبادلات نفتی امروز محتاطانه انجام می‌شود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳ سنت افزایش ۶۳.۵۵ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۲ سنت افزایش ۵۶.۷۶ دلار معامله شد.

به گفته تاجران، قیمت نفت خام به طور کلی با ادامه کاهش تولید اوپک و کشورهایی نظیر روسیه به خوبی تقویت شده است.

به گفته تاجران، به لحاظ عرضه، تنش‌هایی در غرب آسیا، چشم انداز اختلال را تقویت کرده است. مشخص نیست که زمین‌لرزه شدیدی که ایران و عراق را تکان داد، بر تولید نفت این منطقه تاثیر گذاشته است یا نه.

در عین حال، بحرین مدعی شده است که انفجار در خط لوله اصلی انتقال نفت این کشور حمله خرابکارانه‌ای از سوی ایران بوده که ایران هرگونه نقشی در این حادثه را رد کرده است.

علی‌رغم تنش‌ها در غرب آسیا و توافق کاهش تولید اوپک، تاجران به علت افزایش دکل‌های فعال نفتی امریکا، در معاملات برای درنظر گرفتن افزایش بیشتر قیمت نفت، محتاط هستند.

بنا بر اعلام بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان، حفاران آمریکایی ۹ دکل دیگر نفتی را در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر روشن کردند که بیشترین افزایش از ماه ژوئن به شمار می‌رود و تعداد دکل‌های نفتی این کشور به بیش از ۷۳۸ دکل رسیده است.

همچنین تاجران می‌گویند که افزایش تولید نفت روس‌نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. این شرکت اعلام کرده است که تولیداتش در سه ماه سوم به ۷۰.۵ میلیون تن رسیده و ۰.۷ درصد بیش از سه ماهه گذشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج