جاباما
۶۳۰۶۶۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

متفاوت‌ترین تیم ملی تاریخ ایران

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به دیدار ونزوئلا رفت که به جز دقایقی از نیمه دوم که تغییر عجیب دفاعی در ترکیب تیم ملی میانه میدان را به حریف تقدیم کرد، در اکثر لحظات بازی بهتر از حریف بود.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به دیدار ونزوئلا رفت که به جز دقایقی از نیمه دوم که تغییر عجیب دفاعی در ترکیب تیم ملی میانه میدان را به حریف تقدیم کرد، در اکثر لحظات بازی بهتر از حریف بود.

در شرایطی که ونزوئلا با حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی تجربه فوق العاده ای در سطح ملی دارد و امروز به جز رینکون بازیکن تورینو همه ستاره هایش را در اختیار داشت اما باز هم شاگردان کی روش با اعتماد به نفس و بازی رو به جلو، هواداران را از تماشای بازی خود راضی کردند.

ایران در این دیدار بیش از ۵ موقعیت گلزنی خلق کرد و اگرچه حریف نیز به خصوص در نیمه دوم شانس های خوبی داشت اما شایسته پیروزی در این بازی بود. نکته مهم تیم کی روش ۶ تعویض در نیمه دوم بود که اخلالی در شکل بازی تیم ملی ایجاد نکرد؛ اگرچه گلزن این بازی مهاجم نوک، یکی از هافبک های دفاعی همیشگی و گلر شماره یک و البته کاپیتان تیم ملی تعویض شدند.

در بین بازیکنان ذخیره تیم ملی کاوه رضایی و سامان قدوس نمایشی کم نظیر و با اعتماد به نفس و موثر از خود نشان دادند و سردار آزمون نیز اگر کمی خوش شانس تر بود می توانست به تعداد گل های ملی خود اضافه کند. از طرفی بازیکنی مثل اکبر ایمانی که تازه دومین بازی ملی خود را پشت سر می گذاشت با چند دریبل نشان داد که از اطمینان کافی برای حضور در جمع ملی پوشان برخوردار است.

نکته مهم تیم کی روش این است که ایران در همه پست ها حداقل سه بازیکن همسطح دارد و شاید تنها مرتضی پورعلی گنجی است که در پست خود غیرقابل تغییر است. ایران چه در خط دروازه، چه در بین مدافعان راست و چپ، چه در هافبک دفاعی، چه در پست وینگرها، چه در پست بازیساز و چه در خط حمله آنقدر بازیکن خوب دارد که هیچ یک از بازیکنان امروز نمی توانند از حضور ثابت در ترکیب تیم ملی در جام جهانی مطمئن باشند.

شاید در تاریخ فوتبال ایران کمتر تیمی در این حد و با این ثروت نفری داشته ایم. تیمی که البته اعتبار ساخت آن را باید به کارلوس کی روش بدهیم؛ مربی ای که اگرچه گاهی درانتخاب بازیکنان شگفتی رسانه ها و ناظرین را برمی انگیزد اما به واقع کارش را در سطح عالی بلد است. حالا ایران با این تیم متشکل و متحد در انتظار یک قرعه خوب در رقابت های جام جهانی است تا برای اولین بار در تاریخ به مرحله بعدی مسابقات صعود کند.

*ایران در سال ۲۰۱۷

نفرات تیم ملی در سال 2017 را این چهره ها تشکیل داده اند:

*سید جلال حسینی۱۱۲(۵)
*احسان حاج صفی۸۷(۷)
*مسعود شجاعی۷۱(۳)
*کریم انصاری فرد۵۸(۴)
*اشکان دژآگه۴۴(۶)
*پژمان منتظری ۴۳(۳)
*رضا قوچان نژاد ۳۹(۶)
*علیرضا جهانبخش۳۴(۸)
*وحید امیری ۳۰(۹)
*سردار آزمون۳۰(۸)
*امید ابراهیمی۲۵(۵)
*رامین رضائیان ۲۴(۸)
*مرتضی پور علی گنجی۲۴(۹)
*مهدی طارمی ۲۳(۷)
*وریاغفوری۱۸(۵)
*میلاد محمدی ۱۴(۶)
*مهدی ترابی۱۳(۲)
*کاوه رضایی۶(۳)
*روزبه چشمی ۵(۵)
*سامان قدوس۴(۴)
*احمد عبدالله زاده، سعید آقایی۳(۳)
*محمد انصاری۳(۲)
*حسین کنعانی۳(۱)
*حامد لک۳(۱)
*رشید مظاهری۳(۱)
*اکبر ایمانی ۲(۲)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس سعید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج