جاباما
۶۳۰۹۴۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آخرین آمار مصدومان زلزله اخیر

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از اتمام انتقال مصدومان زلزله غرب کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر اولویت وزارت بهداشت کنترل بیماری‌های عفونی و کنترل بهداشت روان و عوارض ناشی از حادثه است.

خبرآنلاین: معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از اتمام انتقال مصدومان زلزله غرب کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر اولویت وزارت بهداشت کنترل بیماری‌های عفونی و کنترل بهداشت روان و عوارض ناشی از حادثه است.

محمد نوری، در گفتگو با شبکه خبر آخرین آمار مصدومان زلزله غرب کشور را ۷۳۷۰ تن اعلام کرد و گفت: همه مصدومان توسط اورژانس و سازمان‌های همکار بویژه نیروهای مسلح به صورت هوایی و با استفاده از بالگردها منتقل شده‌اند. همچنین هواپیماهای سپاه و ارتش، بیماران را از محل حادثه به البرز و تهران و همدان منتقل کردند.

وی گفت: سعی کردیم بیشتر زلزله‌زدگان در شهر خودشان درمان شوند، براین اساس ۹۵۸ از زلزله‌زدگان در کرمانشاه بستری شدند و ۱۶۸ مصدوم به تهران، ۶۳ نفر به البرز و ۶۲ نفر نیز به همدان منتقل شدند و در حال حاضر هیچ مصدومی در خارج از وضعیت بستری نیست و انتقال مصدومان به پایان رسیده مگر اینکه مصدوم جدیدی از سوی هلال‌احمر شناسایی شود.

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در بحران‌ها همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها دست به دست هم داده و ارائه خدمت می‌کنند، ما از بیمارستان‌های شهرها و استان‌های مختلف درخواست‌های زیادی داشتیم و حتی انجمن‌های علمی پزشکی هم برای ارائه کمک با ما تماس می‌گرفتند. همچنین آمبولانس‌هایی که برای پوشش مراسم اربعین اعزام شده بودند پس از این حادثه بازگشته‌اند و ۲۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران نیز به محل حادثه آمدند.

نوری از ایجاد ۲۴۰ تخت بیمارستان صحرایی برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: ۳۰ تخت بیمارستانی در سر پل ذهاب و ۵۰ تخت بیمارستانی در ثلاث باباجانی و اسلامات ایجاد شد و در سایر بخش‌ها هم این بیمارستان‌ها برپا شدند.

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر انتقال مصدومان به پایان رسیده است، بنابراین اولویت وزارت بهداشت کنترل بیماری‌های عفونی، کنترل بهداشت روان و عوارض ناشی از حادثه است. همچنین از امروز به بعد بحث درمان‌های تخصصی و ارائه درمان‌های سطح چهارم که بازتوانی مربوطه است را انجام می‌دهیم.

نصف سهم امام برای آسیب دیدگان زلزله

دفتر آیت‌الله سیستانی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان غرب ایران اجازه استفاده از نصف سهم امام را برای تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان این زلزله اعلام کرد.

جمعی از مقلدین آیت‌الله سیستانی در ایران از دفتر این مرجع شیعیان درباره اجازه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر غرب کشور از سهم مبارک امام (ع) استفتاء کردند که دفتر آیت‌الله سیستانی در پاسخ اعلام کرد: «معظم له ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آسیب دیدگان این حادثه غم انگیز و دعا جهت شفای عاجل مصدومان اجازه فرمودند مقلدانشان از نصف سهم مبارک امام ارواحنا فداه در تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان صرف کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج