جاباما
۶۳۱۰۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رستمی: تنها رقیبم را وزنه و رکوردهای دنیا می‌بینم

ملی پوش دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌ برداری گفت: تنها رقیبم را در مسابقات جهانی وزنه‌ها و رکوردهای دنیا می‌بینم.

خبرگزاری فارس: کیانوش رستمی درباره شرایطش برای حضور در مسابقات جهانی گفت: ابتدا حادثه زلزله کرمانشاه را به تمام مردم ایران به خصوص مردم کرمانشاه تسلیت می‌گویم این اتفاق برای من و تمام ملت ایران ناراحت کننده بود و از مسئولان تقاضا دارم هر کمکی می‌توانند انجام دهند و حداقل خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند با این کمک‌ها بتوانند امیدوار شده و به زندگی برگردند من هم از مردم درخواست کمک داشتم و دوست داشتم خودم هم در این کار شریک باشم به همین دلیل مدال طلای المپیک ریو را برای کمک به زلزله زدگان به حراج گذاشتم تا با پول آن کمکی کرده باشم.

وی درباره تکلیف ویزایش برای سفر به آمریکا به منظور حضور در مسابقات جهانی گفت: تنها من نیستم و ویزای هیچکدام از اعضای تیم هنوز نیامده است امیدوارم ویزای تمام بچه‌ها صادر شود تا بتوانیم با عملکردی درخشان دل مردم کشورمان را شاد کنیم. من هم با وجود آسیب دیدگی‌های شدیدی که از ناحیه کمر و زانو داشتم با غیرت می‌جنگم و با وجود زمان کمی که در اختیارم بود تلاش کردم به آمادگی مطلوب برسم. اگر یک وزنه‌بردار یک ماه تمرین نکند ۱۰ سال عقب می‌افتد و باید از صفر شروع کند. هرچند که من بعد از المپیک حدود یکسال تقریبا از وزنه‌برداری دور بودم.

دارنده مدال طلای المپیک در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد غیبت حریفان اصلی کار او را برای رسیدن به سکوی قهرمانی راحت‌تر می‌کند گفت: هیچ موقع به چنین مسائلی فکر نمی‌کنم. تنها هدف زندگی‌ام رسیدن به موفقیت‌های بزرگ است. از طرفی از غیبت این کشورها ناراحت هستم چرا که ممکن است وزنه‌بردارانی از این کشورها محروم شده باشند که دوپینگ نکرده باشند و زحماتشان به هدر رفته باشد که به خاطر آنها ناراحتم.

رستمی تصریح کرد: من هم تنها رقیبم را وزنه و رکوردهای جهان می‌بینم و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنم،‌هرچند که حواشی زیادی در این مدت برای من بوجود آمد و ما به عشق مردم عزیزم فراموش کردم و دست از پا نکشیدم تلاش می‌کنم با دل و جان برای خوشحالی مردم ایران زحمت بکشم.

وی افزود: از طرفی نمی‌توانیم بگوییم با توجه به غیبت ا ین کشورها سطح مسابقات پایین است چون ممکن است برخی وزنه برداران گمنام در این مسابقات شگفتی‌ساز شوند. دوست دارم وقتی قهرمان می‌شویم رکوردهایمان هم قهرمانانه شود اما به هر حال شرایط اینگونه رقم خورده و خدا اینطور خواسته است تا در چنین شرایطی به میدان برویم و ما هم باید در این مسیر برای موفقیت تلاش کنیم.

ملی پوش دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که در دسته او وزنه‌بردار جوانی به نام میری هم حضور دارند و آیا به هم تیمی‌اش برای رسیدن به دسته جهانی کمک می‌کند گفت: اصلا در این سال‌ها بارها شده است که نفرات زیادی از من درخواست کمک داشته‌اند هر کسی کمک بخواهد تلاش می‌کنم کمکش کنم اما من به عنوان قهرمان المپیک بعد از المپیک نمی‌دانستم کجا و چطور باید تمرین کنم یعنی سالنی برای تمرین نداشتم، برای همین می‌گویم چطور؟ در تمام دنیا به ورزشکاران نخبه هر رشته برای آموزش به سایر ورزشکاران استفاده می‌شود و حتی مبالغ بالایی هم به آنها پرداخت می‌کنند اما ما آن مبلغ را نمی‌خواهیم و فقط خواستار امکانات برای آموزش به سایرین هستیم.

رستمی درباره شرایط و امکانات اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: هر کسی که وارد سالن شود متوجه شرایط خواهد شد، نیازی به توضیح بیشتر من ندارد ورزشکار نباید دغدغه‌ای برای تمرین داشته باشد. اگر بخواهم مشکلات وزنه‌برداری را توضیح دهم یک طومار می‌شود،‌ رسانه‌ها بهتر می‌دانند که چه وعده‌هایی داده شد اما عملی نشد.

ملی پوش دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که تکلیف ویزایش چه شد عنوان کرد: ما همیشه از خودمان ضربه می‌خوریم و حاشیه درست می‌‌کنیم من جانم را برای کشورم می‌دهم و آنقدر ذلیل نیستم که پناهنده کشور دیگری شوم از طرفی بعد از المپیک پیشنهادهایی از کشورهایی داشتم که با مبالغ بالایی بود و به راحتی می‌توانستم قبول کنم و نیازی به این حرف‌ها نبود که بخواهم به دنبال پناهندگی باشم. وقتی هم برای بار دوم به سفارت آمریکا در امارت رفتم به من گفتند برای چه چیزی آمده‌ای و همه چیز اوکی است. وقتی دیدم این همه راه را رفته‌ام گفتیم که دوباره انگشت‌نگاری انجام شود و مشکلی نباشد و یک برگه زرد به من دادند.

وی در پاسخ به این سوال که پس علت سفر دوباره‌اش به امارات برای مصاحبه مجدد در سفارت آمریکا چه بود گفت: فدراسیون به من اعلام کرد برای انجام مصاحبه مجدد باید به امارات سفر کنم. من بهترین وزنه بردار جهان هستم و همه می‌دانند اگر در این مسابقات حضور پیدا نکنم سایرین نتایج بهتری می‌گیرند.

رستمی در پاسخ به این سوال که شاید علت این موضوع این باشد که نمی‌خواهند مدال طلای بیشتری به ایران برسد و مدال‌های طلا بین تمام کشورها تقسیم شود گفت: به هیچ عنوان به چنین موضوعی اعتقاد ندارم اگر هم روزی هم برای من اتفاق بیفتد زیر بار آن نخواهم رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج