جاباما
۴ نظر
۴ نظر

سیاره ای با امکان حیات در نزدیکی زمین کشف شد

خبرگزاری مهر - شیوا سعیدی قوی اندام: محققان سیاره ای کشف کرده اند که ١١ سال نوری با زمین فاصله دارد . به اعتقاد دانشمندان در این سیاره با آب و هوایی مشابه زمین، امکان حیات وجود دارد.
سیاره ای با امکان حیات در نزدیکی زمین کشف شد

به نقل از تلگراف، گروهی از محققان اروپایی به تازگی سیاره ای هم اندازه زمین کشف کرده اند که فقط ١١ سال نوری با زمین فاصله دارد و دور ستاره ای مدار می زند. دانشمندان معتقدند این سیاره که Ross ۱۲۸b نام گرفته، آب و هوایی معتدل دارد و دمای هوای بین٦٠-تا٢٠ درجه سانتیگراد متغیر است. به عبارت دیگر احتمالا اقیانوس ها و دریاچه هایی در آن وجود دارد که حیات هم احتمالا در آنها شکل گرفته است.

محققان معتقدند در این سیاره امکان حیات وجود دارد. سیاره مذکور دور یک ستاره کوتوله قرمز مدار می زند که کم نور و سرد است. فاصله سیاره تا ستاره ٢٠ برابر کمتر از فاصله زمین تا خورشید است.

• دربدر