جاباما
۶۳۲۰۲۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هک بوئینگ ۷۵۷؛ زنگ خطری برای همه هواپیماسازان

یک مقام دولتی آمریکا مدعی شد، گروه محققان امنیتی هواپیمایی بوئینگ ۷۵۷ توانسته‌اند بدون آگاهی خلبان و از راه دور کنترل هواپیما را در اختیار بگیرند.

وب سایت سایبربان - امیرحسین شمس: مقامات آمریکایی اطلاعات مهم و حساسی را در زمینه هک بوئینگ ۷۵۷ از راه دور افشا نمودند و این افشاگری هشداری برای شرکت‌های هواپیمایی است.

هک بوئینگ 757؛ زنگ خطری برای همه هواپیماسازان

یک مقام دولتی آمریکا مدعی شد، گروه محققان امنیتی هواپیمایی بوئینگ ۷۵۷ توانسته‌اند بدون آگاهی خلبان و از راه دور کنترل هواپیما را در اختیار بگیرند.

محقق امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی آمریکا، روبرت هیکی (Robert Hickey)، توانسته یک هواپیمای بوئینگ 757 که در فرودگاه نیوجرسی قرار داشته را هک نماید و کنترل آن را بدون اطلاع خلبان در دست بگیرد.

شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای رسمی اظهار نمود که خطر خاصی متوجه هواپیماهای مسافربری نبوده و تهدیدی متوجه آن‌ها نیست، ضمناً شعار معروف خود را تکرار نمود و گفت: «من از پرواز با این هواپیما نمی‌ترسم.»

به نظر می‌رسد شرکت بوئینگ بابیان این شعار قصد دارد، اظهارات کارشناسان را بی‌اساس بخواند.

آقای روبرت هیکی در کنفرانس «CyberSat Summit» که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد درباره موضوع هک هواپیماهای بوئینگ هشدار داده بود، همچنین اظهار کرده که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶ توانسته یکی از هواپیماهای بوئینگ را هک نماید.

آقای روبرت هیکی اظهار کرد که اسناد و اطلاعات این نفوذ به‌صورت محرمانه و طبقه‌بندی‌شده باقی خواهد ماند اما وی به این نکته بسنده کرد که با ترکیب فرکانس‌های رادیویی و ارتباطات می‌توان به هواپیماها نفوذ نمود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته برای برطرف نمودن این مشکل و آسیب‌پذیری نیاز است تا تغییراتی در سوئیچینگ هواپیما صورت گیرد و این کار زمانی در حدود یک سال و هزینه‌ای معادل یک‌میلیون پوند (۱.۳ میلیون دلار)، نیاز دارد.

در سال 2016 موضوع هک هواپیماها به‌صورت جدی مطرح شد که در آن زمان شرکت بوئینگ به‌صورت رسمی در تمامی جلسات و هم‌اندیشی‌ها حضور داشت.

این شرکت در بیانیه‌ای در همان زمان گفت: «ما به‌طورجدی و دقیق به آزمایش و بررسی هواپیماها می‌پردازیم و هرگونه آسیب‌پذیری سایبری را در 757 یا هر هواپیمای دیگر این شرکت برطرف خواهیم ساخت.»

در ژانویه سال 2017 شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای اظهار نمود که تمامی هواپیماهای سری 738 تا 757 را با دقت و حساسیت بالا مورد آزمایش قراردادیم که درنتیجه احتمال وجود مشکل و آسیب‌پذیری در این هواپیماها کاملاً منتفی است و مسافران با اطمینان خاطر از هواپیماهای این شرکت استفاده نمایند.

اما در حال حاضر با هک هواپیمای ۷۵۷ این شرکت اظهارات جدیدی مطرح کرده و گفته‌اند که هکرها از روش‌های قدیمی استفاده نموده‌اند؛ درنهایت مدیران این شرکت جمله معروف خود را برای چندمین بار تکرار کردند و گفتند: «من از پرواز با این هواپیما نمی‌ترسم»؛ ظاهراً این شرکت برای آسیب‌پذیری‌های قدیمی تفکری نکرده است.

حال این موضوع نیاز به‌دقت بیشتری از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی دارد، زیرا تعداد زیادی از هواپیماهای بوئینگ در کشورمان مشغول به پرواز و جابه‌جایی مسافر هستند، همچنین اخیراً تعداد زیادی هواپیمای بوئینگ خریداری‌شده است و این نیاز حس می‌شود که مقامات مربوطه باید دقت مضاعفی در این زمینه به خرج دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ام اچ ۳۷۰ مالزی رو هم حک کردن که تو اقیانوس به ارامی سقوط کرد پیدا نشد چون کار امریکا بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج