۶۳۲۴۸۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

امام جمعه آبدان:

برخی مسئولان، ساده زیستی را فراموش کرده‌اند

امام جمعه آبدان گفت: برخی مسئولان ساده‌زیستی را فراموش کرده‌اند و دنبال تجملات هستند.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محمد حمیدی‌نژاد با تسلیت مصیبت جانسوز شهادت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: با فاصله‌ای که بین ما و پیامبر افتاده و تغییراتی که در اخلاق بشر رخ داده، نابترین اخلاق در قرآن بیان شده و متعلق به پیامبر است و خداوند انسان ها را به الگو گیری از ان دعوت کرده است.

وی اضافه کرد: تشابه کامل به پیامبر برای هیچ کسی ممکن نیست اما تشابه نسبی ممکن است و وظیفه داریم به عنوان مسلمان مسیر زندگی ما در مسیر زندگی پیامبر باشد.

امام جمعه آبدان خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مردم با درد فراوان وارد ادارات می شوند و مسئولین اهمیت چندانی نمی دهند بلکه دردی به درد مردم اضافه می کنند. پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم حریص است. باید مسئولین تلاش کنند تا مردم به بهشت بروند.

وی افزود: آیا برای اینکه جوانان به دین گرایش بیابند زمینه ازدواج و کار آنها را فراهم می‌کنند؟ کسی که در نظام اسلامی به عنوان مسئول درجه یک است می‌گوید ما به بهشت و جهنم مردم چه کار داریم. معاویه هم همین حرف را می‌زد. نه تنها کمک نمی‌کنند به بهشت رفتن بلکه زمینه فریب جوانان را هم فراهم می کنند، با برجسته کردن نیازهای کاذب مانند نیاز به موسیقی و دوستی از جنس مخالف.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: یکی از نکاتی که انسان حسرت می خورد اخلاق پیامبر و مسئولین را مقایسه می کند. ساده زیستی رسول خدا تواضع حضرت، کسی که به معراج رفت، در بین یاران کسی او را نمی شناسد. درباره ساده زیستی مسئولین در کلام امام و رهبری می بینم اما اولویت اول در نظام جمهوری اسلامی تجملات شده است.

وی گفت: با وجود این همه مشکلات بودجه عمرانی بسیار اندک و بودجه جاری افزایش یافته است. هر روز مدیرکل هوس می کند دکوراسیون را تغییر دهد، چرا اینطور شده است؟ بجای خدمت به مردم خیانت به بیت المال افتخار شده است. حقوق های نجومی دریافت می کنند و تشویق می شوند. هزاران میلیارد دزدی می شود پست بالاتری می گیرند.

امام جمعه آبدان افزود: مردم در بدترین وضعیت هستند، مسئولین تغییر می‌کنند نه برای خدمت به مردم بلکه برای چپاول بیت المال. بر مردم فشار وارد می شود، آمارهای دروغ از تورم و اشتغال و مانند این، نان را گران می کنند، نفت را نخواستیم، حداقل بگذارید نان سر سفره مردم بماند.

وی افزود: با این وضعیت می‌توان اخلاق پیامبر را نشان دهیم و دل‌ها را جذب کنیم؟ مردم جهان به ما نگاه می کنند. هیچ مسئولی به دلیل حیف و میل بیت المال بازخواست نمی شود. حساسیت پیامبر به حدی است که برخی خواستند مانع جاری شدن یکی از اشراف شود، پیامبر فرمود اگر زهرا هم باشد حد را جاری می کنیم.

حمیدی نژاد اظهار داشت: در زلزله ای که اتفاق افتاد عده زیادی داغ دار شدند. این امتحان الهی بود تا ببینیم که تا چه حد به مردم و هم نوعان رسیدگی می کنیم. مسئول حلال احمر می گوید دولت به ما پول نمی دهند. برای این حوادث حاشیه درست می کنند، موضوع مسکن مهر را پیش می کشند تا کم کاری خود را بپوشانند.

وی ادامه داد: یکشنبه آخر صفر شهادت امام رضا(ع) است. ولی نعمت ما ایرانی‌هاست انشالله خداوند توفیق دهد که به آن امام نزدیک شویم. اول ربیع الاول آغاز هجرت پیامبر است.

امام جمعه آبدان گفت: دوشنبه هفته بسیج شروع می شود. بسیج نعمت خدا به ملت ماست که اگر نبود انقلاب ما چیز دیگری بود. بسیج یعنی اخلاص و با کمترین امکانات بیشترین کار را کردن، نمونه آن در اربعین کار بسیج و مردم است. رهبری می فرماید فرهنگ بسیجی نیاز مملکت است. مسئولین اگر بسیجی باشد با بودجه اندک می شود مشکلات را حل کرد، اگر تنبلی نکینم، فرهنگ بسیجی در ادارات ما کمرنگ شده است.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا با تمام وجود وارد عمل شده است. در لبنان نخست وزیر را گروگان می گیرند، از ارسال کمک به زلزله زدگان جلوگیری می کند تا ایران ضربه بخورد. نزدیک شدن به آمریکا یعنی مرگ ما و فاصله گرفتن از امریکا یعنی قدرت. مردم این را چشیده اند و تا آخرین قطره خون در این پایداری و دوری از امریکا خواهند ماند.

حمیدی نژاد بیان کرد: زمزمه های برای نزدیک شده به اروپایی ها شنیده می شود. اینها کمتر از آمریکا نیستند، چرا غافل هستیم، اینها از طرف آمریکا می آیند. قرارداد توتال با وزارت نفت، توتال می گوید با بازگشت تحریم ها ما در قرارد اد خود تجدید نظر می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئنی برخی فکر کنم همشون اینجورین

    • بدون نام

      نه بابا؟

    • بدون نام

      معلومه که ساده زیستی را فراموش کردن مسولان وقتی حقوق میلیاردی می کیرند عین مستمری بگیر که بدبخت نیست یک میلیون حقوق می کیره

    • بدون نام

      برخی.؟؟اسم وعکسشون رو بزارید.تا برامون الگو باشن.

    • بدون نام

      همشون رو ميگفتى كه درنازونعمتند وازاحوال مردم بيخبر

    • هما

      متاسفانه سالهاست اکثر مسولان ساده زیستی را فراموش کردند.اکثرا شاید بشه گفت بیش از ۹۰ درصدشون

    • بدون نام

      برخی؟!!!!

    • بدون نام

      مگر اینا ساده زیستی هم بلدن با پول یا مفت مگر میشه ساده زیست این حرفا برا یه مشت ملت بدبخته تا این اقایون بتونن با پول یا مفت حالش رو ببرن

    • بدون نام

      اقایان روی اشرافیت قبل از انقلاب را سفید کردن قبل از انقلاب این نوع اشرافیت را فقط خانواده سلطنتی داشت نه وزیر ونماینده و استاندار خیلی های دیگه که همه میدونن

    • بابک

      همشون فراموش کردن اصلا نمیدونم ساده زیستی چیه

    • بدون نام

      وقتی مسولین اینجوریاس بی خیال چه برس مردم عادی

    • علی کرجی

      ی دفعه بگو 99 درصد که باورت کنیم

    • saeed

      مگه میشه از ماه 50یا60ملیون حقوق گذشت!!؟

    • بدون نام

      جناب کار از ساده زیسنتی گذشته همه دوتابعیتی شدن زندگی کردن توایران قانعشون نمیکنه،نماینده شهرما تو مجلس بعدازاتمام نمایندگیش خانواده شو بردومقیم انگلستان شد،؛تو4سال نمایندگی یا توسالهای مدیریتشون باگرفتن رشوه ورانت اونقدجمع میکنندکه به راحتی هرجای دنیا بهشون اقامت میدن،ماهم بهر تماشای جهان آمده ایم!!!!

    • بدون نام

      من یک آریاییم

    • بدون نام

      در انقلاب فرانسه موقعی به همسر پادشاه گفتند نان نیست گفت مردم بیسکویت بخورند ۹۰در صد مسولین نمی دانند قیمتها از چه قرار.ا ست

    • ح

      حاج اقا دیگه دوره ساده زیستی مسئولان به سر امده و اگر کسی هم شاید مونده حتما مسئول نیست اینا تابعیت خارجی دارند و در ..........

    • بدون نام

      بعضی یا همه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج