۶۳۲۶۷۷
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بست‌ نشينی یاران احمدی نژاد ادامه دارد

بست‌نشينان حرم حضرت عبدالعظيم حسني در اطلاعيه شماره دو خود از مقام معظم رهبري درخواست کمک کردند. حميد بقايي، علي‌اکبر جوانفکر و حبيب‌الله خراساني که از روز چهارشنبه در حرم شاه‌عبدالعظيم بست‌نشيني خود را کليد زده‌اند، در اين اطلاعيه از مقام معظم رهبري درخواست کردند آيت‌الله سيدمحمود هاشمي‌شاهرودي را براي رسيدگي به ادعاها و اتهامات مربوط به آنها مأمور کنند.

روزنامه شرق: بست‌نشينان حرم حضرت عبدالعظيم حسني در اطلاعيه شماره دو خود از مقام معظم رهبري درخواست کمک کردند. حميد بقايي، علي‌اکبر جوانفکر و حبيب‌الله خراساني که از روز چهارشنبه در حرم شاه‌عبدالعظيم بست‌نشيني خود را کليد زده‌اند، در اين اطلاعيه از مقام معظم رهبري درخواست کردند آيت‌الله سيدمحمود هاشمي‌شاهرودي را براي رسيدگي به ادعاها و اتهامات مربوط به آنها مأمور کنند.
آيت‌الله سيدمحمود شاهرودي ‌اکنون رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس هيئت عالي حل اختلاف قواست؛ هيئتي که ازقضا در دوران رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد شکل گرفت. به نظر مي‌رسد اين درخواست از رهبري ناظر بر رياست شاهرودي در هيئت حل اختلاف باشد.
اين هيئت در سال ١٣٩٠ در پي شدت‌گرفتن اختلافات رئيس مجلس و رئيس‌جمهور با دستور مقام معظم رهبري تشکيل شد. ماجرا از اين قرار بود که بر اساس اصل ٥٣ قانون برنامه پنجم توسعه که بر کوچک‌سازي دولت و کاهش وزارتخانه‌ها از ٢١ به ١٧ عدد اشاره داشت، محمود احمدي‌نژاد سه وزارتخانه را ادغام کرده و درصدد ارسال شرح وظايف وزراتخانه‌هاي جديدالتأسيس به مجلس بود؛ اما علي لاريجاني و نمايندگان مجلس معتقد بودند دولت باید براي تشکيل وزارتخانه​هاي جديد و وزراي آنها از مجلس رأي اعتماد بگيرد. با بالاگرفتن اين اختلاف بين رؤساي دو قوه، مقام معظم رهبري در نامه‌اي خطاب به آيت‌الله سيدمحمود شاهرودي در تاريخ سوم مرداد سال ١٣٩٠، تشکيل هيئت عالي حل اختلاف قوا را به اين شرح اعلام کردند: «در اجراي بند ٧ اصل ١١٠ قانون اساسي، هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه به منظور بررسي و ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط سه قوه تشکيل مي‌گردد و جناب‌عالي و آقايان: حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي، سيدمرتضي نبوي، عباسعلي کدخدایي و سيدصمد موسوي‌خوشدل به‌عنوان اعضاي آن هيئت عالي براي يک دوره پنج‌ساله انتخاب مي‌شويد. رياست هيئت مذکور بر عهده جناب‌عالي خواهد بود».
وظيفه هيئت، رسيدگي به اختلافات پيش‌آمده بين قواي سه‌گانه است. آنچه محمود احمدي‌نژاد و همراهان او يعني بقايي، جوانفکر و خراساني مطرح کرده‌اند، ناظر بر ادعاهايي است که درباره قوه قضائيه دارند؛ در‌حالي‌که خود ديگر در رأس هيچ‌يک از قوا قرار ندارند که بخواهند ماجرا را از طريق هيئت حل‌وفصل کنند. آنها در نهايت مي‌توانستند از طريق ارجاع به کميسيون اصل ٩٠ قانون اساسي، موضوع شکايت خود را مطرح کنند؛ در‌حالي‌که به نظر مي‌رسد قصد دارند اعتراض خود را از طريق مراجع ديگر پيگيري کنند.
از دسترس خارج‌شدن سايت‌هاي احمدي‌نژادي
بست‌نشيني اين سه نفر به همراه سخنراني محمود احمدي‌نژاد در جمع مردم که فيلم آن در فضاي مجازي منتشر شد، با واکنش‌هاي متعددي همراه بود. نخستين واکنش، از دسترس خارج‌شدن سايت دولت بهار متعلق به هواداران احمدي‌نژاد و نيز سايت شخصي احمدي‌نژاد بود. از سوي ديگر، سايت خبرگزاري آريا، متعلق به امير محبيان تحليلگر جريان اصولگرا، نیز از دسترس خارج شد و بنا بر ادعاي کانال تلگرامي دولت بهار، دليل آن انتشار فيلم سخنراني احمدي‌نژاد بوده است.
در کنار اينها، فعالان فضاي مجازي نیز روي خوشي به اين بست‌نشيني نشان ندادند.
هم‌زمان‌شدن اين حرکت با زلزله کرمانشاه، باعث شد اين فعالان از اينکه احمدي‌نژاد و همراهانش به‌جاي توجه به مسئله کرمانشاه، دنبال رفع مشکل خود هستند، انتقاد کنند. احتمالا موج اين انتقادات احمدي‌نژاد را بر آن داشت تا در صفحه توييتر خود اعلام کند جمعه به کرمانشاه خواهد رفت. اين در حالي بود که کانال تلگرامي دولت بهار اعلام کرده بود احمدي‌نژاد پنجشنبه به حرم عبدالعظيم خواهد رفت. اين کانال پس از آن در خبر ديگري اعلام کرد برنامه حضور احمدي‌نژاد به تعويق افتاده است و در نهايت اين حساب توييتري احمدي‌نژاد بود که خبر داد او به کرمانشاه مي‌رود.
در‌حال‌حاضر کانال تلگرامي دولت بهار پوشش‌دهنده اخبار بست‌نشينان است. البته آنها کانال تلگرامي‌ای را نیز با عنوان «بست‌نشيني براي عدالت» راه‌اندازي کرده و براي هر روز از بست‌نشيني برنامه‌اي را اعلام مي‌کنند. به عنوان نمونه، برنامه روز سوم آنها از اين قرار بود: «گفت‌وگوي صميمانه بقايي و جوانفکر با مردم و قرائت دعاي سمات، سخنراني حجت‌الاسلام بهمن شريف‌زاده، محمدحسين بادامچي، رحمان زارع و محمدمهدي ميرزايي‌پور» و موضوع سخنراني زارع، «پرونده حقوقي يا سياسي؟» عنوان شده بود. ميرزايي‌پور هم نماينده فعالان فرهنگي و سياسي امضاکننده بيانيه حمايت از بست‌نشيني براي عدالت معرفي شده است.
ماجراي بست‌نشيني
روز چهارشنبه هفته گذشته، هم‌زمان با سومين جلسه دادگاه حميد بقايي، او به‌جاي شرکت در دادگاه اعلام کرد به قصد بست‌نشيني همراه با جوانفکر عازم حرم شاه‌عبدالعظيم(ع) خواهد شد. بقايي در جلسه سوم دادگاه حاضر نشد؛ اما رئيس دادگستري تهران خبر داد که دادگاه بقايي برگزار شده است. بعد هم تصاويري از بدرقه اين دو نفر از سوي احمدي‌نژاد در فضاي مجازي منتشر شد. حبيب‌الله جزء‌خراساني که نفر سوم اين بست‌نشيني است، ذي‌حساب و مديرکل امور مالي سابق نهاد رياست‌جمهوري در زمان احمدي‌نژاد است كه چند وقت قبل در پاسخ به دادستان تهران درباره بخش عمده اتهامات مندرج در کيفرخواست ٣٠‌صفحه‌اي حميد بقايي نامه‌اي نوشته بود.
در نخستين بيانيه مشترک بقايي و دو نفر ديگر آمده بود: «به سنت آشناي بست‌نشيني، به آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌الحسني (ع) پناه مي‌بريم!... از سال ١٣٩٠ که آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي براي پيشبرد سياست‌هاي استکباري و سلطه‌طلبانه خود در منطقه و از‌جمله در ايران تصميم به زدن دولت خدمتگزار دکتر احمدي‌نژاد گرفتند، متأسفانه برخي عناصر کوته‌بين و خودخواه نيز در نقشه دشمن عمل کردند و با استفاده از تريبون‌ها و رسانه‌هاي گوناگون سيل اتهامات و افترائات را عليه فرزندان پاک ملت به راه انداختند».
اتهامات بقايي
دادستاني تهران اتهامات بقايي را مالي عنوان کرده است. او تاکنون دوبار بازداشت شده است؛ يکي به تاريخ ١٩ تير ٩٦ که به دليل عدم توانايي در توديع وثيقه ٥٠ ميلياردتوماني بازداشت شد. در سايت‌هاي هواداران احمدي‌نژاد عنوان شد که با حمايت مردم اين وثيقه تأمين شد. بقايي در اين مدت دست به اعتصاب غذا هم زد. پيش‌تر يک‌بار ديگر به تاريخ ١٨ خرداد ٩٤ بازداشت شد؛ بازداشتي که بعدا در کنفرانس خبري‌ای که به مناسبت ثبت‌نام بقايي و احمدي‌نژاد در انتخابات رياست‌جمهوري ٩٦ برگزار شد، درباره آن توضيحاتي داده و ادعا کردند که اين مدت را بقايي در انفرادي سپري کرده است.
با شروع جلسات دادگاه بقايي، در هر دو جلسه غيرعلني دادگاه و پس از اتمام آن، او اعتراضاتي را در دادگاه مطرح کرد. در جلسه دوم، زنبيل قرمز به دست گرفت و سخناني را عليه نهاد قضائي و برخي چهره‌ها بر زبان راند. بعدها دو نماينده مجلس، از جمله جعفرزاده‌ايمن‌آبادي و نادر قاضي‌پور، اتهامات ديگري را به بقايي نسبت دادند که با واکنش بقايي روبه‌رو شد.
عباس اميري‌فر، امام‌جماعت مسجد نهاد رياست‌جمهوري دولت احمدي‌نژاد که زماني به حلقه احمدي‌نژاد بسيار نزديک بود، به‌تازگي مدعي شده است که تخلفات بقايي فقط تخلفات مالي نيست و تخلفات غيرمالي هم وجود دارد. او توضيحات بيشتر را موکول به زمان ديگري کرده است.
به غير از بقايي که مراحل دادگاه خود را سپري مي‌کند، علي‌اکبر جوانفکر هم اوايل ماه جاري به دادگاه احضار شده بود. مشاور رسانه‌اي محمود احمدي‌نژاد به اتهام مشارکت در اخلال در نظم عمومي و معاونت در توهين و نشر اکاذيب به دادسراي فرهنگ و رسانه تهران احضار شده بود. همچنين، اسفنديار رحيم‌مشايي، هم چندي پيش به اتهام توهين به مقام معظم رهبري، تبليغ عليه نظام، تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، توهين به مسئولان نظام و نشر اکاذيب احضار شده بود. او روز گذشته در کانال تلگرامي خود در مطلبي درباره احضارش نوشت: «... فارغ از نيات مسئولان دست‌اندرکار صدور احضاريه و طراحي‌هاي بعدي، اينجانب از ابلاغ اين احضاريه خرسند هستم و از اين بابت از مشارالهم سپاسگزارم؛ زيرا هديه تولد ارزشمندي براي اين حقير فراهم کردند...
با اغتنام فرصت، همبستگي خود را با برادران صديق، پاک و خدمتگزارم جناب آقايان بقايي، جوانفکر، خراساني که به سنت حسنه و تاريخي انقلابيون روي آوردند تا صداي مظلوميت خود را فرياد کنند، با افتخار اعلام مي‌کنم... از عموم مدافعان حريم آزادي و عدالت انتظار مي‌رود که جريان بالنده و انقلابي ايراني- اسلامي و روح حقيقي انقلاب شکوهمند ٥٧ را در مسير اعتلا، افتخار، عزت، شکوفايي و بهره‌مندي از زندگي بهتر و حيات برتر يکايک ايرانيان تمدن‌آفرين، تاريخ‌ساز، علم‌گستر و مهرپرور، با عزمي بايسته به پيش برند و با حذف فاصله بسيار زياد بين وضعيت موجود و وضعيت مطلوب، شرايط شايسته ايران و ايرانيان را تحقق بخشند و اين، آغاز راهي بزرگ و مقدس است».

ماجراي دادگاه بقايي تازه‌ترين خبر از حلقه سه‌نفره محمود احمدي‌نژاد است، بيشترين خبرسازي آنها مربوط به دوران انتخابات رياست‌جمهوري است. بقايي و احمدي‌نژاد با شعار زنده‌باد بهار در انتخابات ثبت‌نام کردند، اما صلاحيت آنها احراز نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ....خودسریهاوقلدریهاامه دارد....

    • بدون نام

      این دارو دسته احمدی نژاد تا کی میخواهند عوام فریبی کنند الآن این حضرات در مملکت چه کاره هستند که با بست نشینی می خواهند قانون را دور بزنند

    • بدون نام

      مسخره ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج