۶۳۲۶۹۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ایتالیا، زیرآب ایران را زد!

در روزهایی که هواداران فوتبال ایتالیا در شوک از دست‌دادن شانس حضور در جام‌جهانی هستند، برخی رسانه‌های این کشور شایعه عجیبی را به راه انداختند تا آخرین شانس خود را از طریق راه‌های غیرفوتبالی آزمایش کنند.

شهروند: در روزهایی که هواداران فوتبال ایتالیا در شوک از دست‌دادن شانس حضور در جام‌جهانی هستند، برخی رسانه‌های این کشور شایعه عجیبی را به راه انداختند تا آخرین شانس خود را از طریق راه‌های غیرفوتبالی آزمایش کنند. این مسأله پای ایران را هم به ماجرا باز کرده و در آستانه قرعه‌کشی جام‌جهانی ممکن است حواشی نه‌چندان جالبی را ایجاد کند.
ایران مثل یوگسلاوی حذف می‌شود!
روزنامه توتواسپورت ایتالیا چند روز بعد از حذف تلخ لاجوردی‌ها در پلی‌آف جام‌جهانی، گزارش عجیبی منتشر کرده است. این روزنامه از فیفا خواسته به فوتبال چند کشور ورود کرده و آنها را به خاطر دخالت دولت در امور ورزشی محروم کند. طبق ماده هفت اساسنامه فیفا برای رقابت‌های انتخابی، این احتمال وجود دارد که فیفا کشوری را با وجود کسب سهمیه جام‌جهانی کنار بگذارد و کشور دیگری را جایگزین کند. این اتفاق در یورو ١٩٩٢ رخ داد و یوگسلاوی به دلایل سیاسی کنار گذاشته شد و دانمارک جایگزین این تیم شد و درنهایت هم همین دانمارک قهرمان مسابقات شد. این روزنامه از ایران، عربستان، نیجریه، سنگال و مصر به‌عنوان کشورهایی که در فوتبالشان با دخالت سیاسیون مواجه هستند، نام برده است.
تیری در تاریکی
ایتالیایی‌ها که این روزها در شوک شکست مقابل سوئد و حضور نداشتن در جام‌جهانی ٢٠١٨ هستند، جوسازی عجیبی علیه ایران و چند کشور دیگر داشته‌اند. در شرایطی که تا ٢ هفته دیگر قرعه‌کشی جام‌جهانی با حضور ٣٢ تیم راه یافته، در روسیه برگزار می‌شود، آتزوری به دنبال راهی برای رسیدن به جمع این تیم‌هاست. به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها با ناامیدی تمام آخرین شانس حضورشان در جام‌جهانی را جست‌وجو می‌کنند و دست به دامن فیفا شدند تا ایران یا چند کشور عربی را از جام‌جهانی حذف کنند. این اقدام آنها تیری در تاریکی است که از راه‌های غیرفوتبالی بعد از ناکامی فوتبالی به جام‌جهانی ٢٠١٨ راه پیدا کنند.
براتی: آرزو بر ایتالیایی‌ها عیب نیست
احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال بهترین شخصی بود که می‌توانست به ادعای عجیب رسانه‌های ایتالیایی پاسخ دهد. او دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «فیفا به اندازه کافی درگیر پس‌لرزه‌های تصمیماتی که در دوران مدیریت سپ بلاتر گرفته شد، هست و خودش را وارد چنین ماجراهایی نخواهد کرد. از طرف دیگر، خوشبختانه امروز فدراسیون ما دچار مشکلی که نافی اصول مندرج در اساسنامه فیفا باشد، نیست و نگرانی از این بابت نخواهیم داشت. آرزو بر ایتالیایی‌ها عیب نیست. آنها همیشه رمانتیک بوده‌اند و چنین ادعاهایی خیلی هم عجیب نیست. تیم‌ملی ایران فوتبالی به جام‌جهانی رفته و الان هم ماه‌هاست که خودش را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کند. نباید به این اخبار کذب توجهی داشت.»
حواسمان به غیرفوتبالی‌ها باشد

با وجود این‌که ادعای روزنامه توتواسپورت ایتالیا فقط در حد یک شایعه و تلاش بیهوده برای فرار از زیر بار ناکامی اخیر محسوب می‌شود؛ با این حال مسئولان فوتبال ایران باید در فاصله چند ماه مانده تا جام‌جهانی حواسشان به اتفاقات غیرفوتبالی هم باشد. جام‌جهانی فوتبال آن‌قدر بزرگ هست که برخی کشورها برای رسیدن و موفقیت در آن دست به هر کاری بزنند و در سال‌های اخیر هم شاهد بودیم که فسادهای زیادی در فیفا پیرامون جام‌جهانی رو شده است. به نظر می‌رسد در آستانه قرعه‌کشی جام‌جهانی و چند ماه حساسی که در پیش است، مهدی تاج و به‌ویژه بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال باید اتفاقات و اخبار خارجی را خیلی خوب رصد کرده و برای مقابله با برخی اقدامات پشت پرده برنامه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامرا فعله گری

      به نظرم بایدفدراسیون ایتالیاذوبه مبارزه بطلبه،یعنی یه بازی باهاشون انجام بدیم وبه نظرم توانایی شکستشون روهم داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید یه کمپین بزرگ راه بیندازیم و با همدردی با ایتالیا این کشور رو تحریک کنیم که از فیفا بخواد عربستان رو بخاطر حمله به یمن و دخالت بن سلمان در فوتبال و فساد در فوتبال و دلایل دیگه از جام جهانی مجروم کنه

    • بدون نام

      در این دنیا که پول و قدرت قانون اول است باید مواظب باشیم بهانه دست کسی ندهیم وقتی در مملکت خودمان این همه بی قانونی است نباید از بی قانونی در جهان تعجب کنیم

    • پرسپولیس

      قطعا این اخبار فقط بازی رسانه ای هست
      ولی اگر ایتالیا شکایتی داشته باشه از این چند کشور قطعا ما شکست میخوریم
      متاسفانه ندیدم تو بحث بین الملل دادگاهی رو بنده باشیم

    • بدون نام

      مخصوصادوکشورایران وعربستان..

    • مرتضی

      خاک تو سر ایتالیا که می خواد اینجوری بیاد جام جهانی

    • بدون نام

      رفتن ایران به جام جهانی هیچ فایده ای نداره
      میره شیش تا گل میخوره سرافکنده برمیگرده میاد همینجا
      چارتا تیم درپیت رو برده رفته جام جهانی هنر نکرده
      حق ایتالیایی هاست که بروند جام جهانی
      ایران رو باید حذف کنند

      پاسخ ها

      • علی

        تو ایرانی نیستی که این حرف رو میزنی

      • ایرانی

        استاد حق شناس! حق عربستان و کره و زاپن و استرالیا و پاناما و .... که همشون از ما ضعیفترن هست و حق ما نیست ؟ فکر کنم حق شما نباشه ولی حق ما ایرانی ها هست

      • بدون نام

        اونایی که شیش تا خوردن امثال عرستان و کره بودن نه ما! و انگار فراموش کردین که آرژانتین و یوگوسلاوی به چه زحمتی ایران رو بردن

      • بدون نام

        ایتالیا اگه حقش بود که میرفت. تیمی که نتونه از مقدماتی صعود کنه به درد لای جرز میخوره

      • بدون نام

        ماشاللا مملکت پر شده از اجنبی پرست و عشق خارجی

      • امین کیا

        ساکت شو

    • بدون نام

      ایتالیا بشرطی میتونه موفق بشه که شیشعلی مربی اش بشه
      خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج