۶۳۲۷۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ارسلان کامکار: دلم برای ارکسترهایمان می‌سوزد

این نوازنده ویلون که به‌عنوان «کنسرت مایستر» سال‌ها حضورمستمری درارکسترها داشته اردیبهشت ماه سال ۹۴ از مجموعه ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری استعفا داده بود وازچند روزگذشته با حضوردرتمرین‌های تازه‌ترین کنسرت این ارکستر به رهبری شهرداد روحانی در فهرست نوازندگان اصلی این مجموعه قرار گرفت.

روزنامه ایران - ندا سیجانی: ارسلان کامکار نوازنده پیشکسوت موسیقی پس از دوسال کناره‌گیری به ارکستر سمفونیک تهران بازگشت.

این نوازنده ویلون که به‌عنوان «کنسرت مایستر» سال‌ها حضورمستمری درارکسترها داشته اردیبهشت ماه سال ۹۴ از مجموعه ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری استعفا داده بود وازچند روزگذشته با حضوردرتمرین‌های تازه‌ترین کنسرت این ارکستر به رهبری شهرداد روحانی در فهرست نوازندگان اصلی این مجموعه قرار گرفت.

ارسلان کامکار حضورش در ارکستر سمفونیک را یک تصمیم ناگهانی عنوان کرد وگفت: آقای نیکویی یکی ازدوستان من درارکسترهستند و طی صحبتی که با ایشان درخصوص ارکستر داشته‌ایم از من پرسیدند چرا به ارکستر نمی‌آیم. ایشان گفتند اوضاع این روزهای ارکستر تقریباً مناسب است، دستمزد نوازندگان دیریا زود پرداخت می‌شود به همین دلیل تصمیم گرفتم درکناردیگر دوستان نوازنده دراین ارکستر حضور داشته باشم.اما این اتفاق به معنای آن نیست که ارکستر سمفونیک تهران درشرایط خوبی به سرمی برد.متأسفانه اوضاع پرداخت دستمزد نوازندگان وقراردادهای آنها همچنان نامناسب است وهنوز هم این مشکلات وجود دارد.

اودرمورد اینکه آیا استعفایش ازارکستر سمفونیک اعتراض به علی رهبری بوده است ،گفت: آقای علی رهبری، رهبرقابلی برای ارکستر سمفونیک بودند وهستند و هیچ گاه به رهبری ایشان ایرادی نداشتم اما موضع من به ایشان دراین خصوص بودکه فشاری که ایشان روی نوازنده‌ها داشتند با وجود آن دستمزد به هیچ وجه منطبق نبود. هرگاه من درمورد دستمزد نوازندگان با ایشان صحبت می‌کردم ابراز رضایت داشتند و هیچ گاه مبلغ نوازندگان را اعلام نمی‌کردند. شاید ایشان ازدستمزدی که به خودشان تعلق می‌گرفت رضایت داشتند.

ارسلان کامکاراظهار کرد: یکی دیگر از انتقاداتی که به ایشان داشتم این بود که آقای رهبری دوست داشتند همه چیز درسیطره خودشان باشد و اگر همین‌طور پیش می‌رفت شاید در نظر داشتند برای دیگر ارکسترهای‌مان از ایشان اجازه بگیرم درصورتی که ایشان تنها رهبر ارکستر سمفونیک هستند ونباید در دیگر مسائل دخالت داشته باشند.

این نوازنده ویلون درمورد اینکه چرا این دل نگرانی‌ها برای اوضاع و شرایط ارکسترهای ایران (سمفونیک و ملی) همیشه وجود داشته است ،گفت: عده‌ای دوست نداشته و ندارند که ما ارکستر سمفونیک یا ارکستر ملی داشته باشیم و هیچگاه برای آن دلسوزی نداشته‌اند اگر فروش یک روز نفت یا دیگر هزینه‌های اضافی که در کشور انجام می‌گیرد را به ارکسترها اختصاص بدهند این ارکستر برای مدت سه سال تأمین است.

او افزود: دلم برای ارکسترهای کشورمان می‌سوزد، هیچ نهاد یا سازمانی دلسوزانه برای آنکه ارکسترهایمان بمانند و پایدار باشند دلسوزانه قدم برنمی‌دارد و شاید زمانی به یاد آورند که دیگر فایده‌ای نداشته باشد.

کامکار در مورد رپرتوارهایی که در ارکستر اجرا می‌شود بیان کرد: یک تعداد از قطعات موسیقی ما مختص به ارکستر ملی است و یک تعداد دیگرهم برای ارکستر سمفونیک اما متأسفانه در این مورد کم کاری شده است درصورتی که می‌توان با ارکستر‌هایی که از سال‌ها پیش تأسیس شده است هم قطعات فاخر کلاسیک و هم آثار آهنگسازان کشورمان را اجرا کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج