۶۳۲۸۱۲
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

در فاصله ۱۸۰میلیون سال نوری زمین

قل دیگر کهکشان راه شیری کشف شد

محققان در فاصله ۱۸۰ میلیون سال نوری زمین یک کهکشان مارپیچ کشف کرده اند که شباهت زیادی به راه شیری دارد و درحقیقت دوقلوی آن نامیده می‌شود.

خبرگزاری مهر - شیوا سعیدی قوی اندام: محققان در فاصله ۱۸۰ میلیون سال نوری زمین یک کهکشان مارپیچ کشف کرده اند که شباهت زیادی به راه شیری دارد و درحقیقت دوقلوی آن نامیده می‌شود.
قل دیگر کهکشان راه شیری کشف شد

به نقل از نیوساینتیست، محققان یک کهکشان عظیم مارپیچ در فاصله ۱۸۰ میلیون سال نوری از زمین کشف کرده اند که شباهت زیادی به کهکشان راه شیری دارد و اصطلاحا دوقلوی آن نامیده می شود.

این کهکشان مرموز که NCG۲۷۱۸ نامیده شده نه تنها شباهت زیادی به راه شیری دارد بلکه حاوی دو کهکشان دیگر است که با یکدیگر تعامل دارند و در حقیقت شبیه دو کهکشان قمری هستند که در راه شیری وجود دارند.

بیشتر کهکشان های که دور راه شیری مدار می زنند، گازهای خود را از دست داده اند، اما دو کهکشان نزدیک به ما به نام ابرهای «ماگلانیک» (Magellanic) بزرگ و کوچک هنوز هم به اندازه ای گاز دارند تا ستاره های جدید به وجود بیاورند.

ابر ماگلونیک بزرگ ۱۶۰ هزار سال نوری و ماگلونیک کوچک ۲۰۰ هزار سال نوری با زمین فاصله دارند.

ترتیب قرار گرفتن این کهکشان ها( یک کهکشان عظیم مارپیچ کنار دو کهکشان قمری) بسیار نادر است و به همین دلیل محققان دانشگاه یونسی به مطالعه آن علاقه مند شدند. آنها تصاویر ۲۰ هزار کهکشان کوچک را با در نظر گرفتن چنین شباهتی بررسی کردند.

تحلیل آنها نشان داد یک کهکشان بزرگ مارپیچ به نام NGC۲۷۱۸ در صورت فلکی هایدرا وجود دارد که شبیه راه شیری است و دو قمر کهکشانی به نام های UGC۴۷۰۳ و UGC۴۷۰۳B نیز دارد.

اکنون محققان امیدوارند با مطالعه کهکشان های دوردست تر درباره تاریخچه آنها اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دربدر

      نیروی گرانشی کهکشانهای بزرگ می تواند نیاز خود را از کهکشانهای کوچکتر و نزدیک به آنان سرقت کنند همانند اتم های سبک که موجب تولدت ستارگان میشود تمام کهکشانها به طرف یکدیگر در حرکت هستند تا زمانی که یک گهکشان بسیار عظیم را تشکیل دهند در آن زمان دیگر اثری از کهکشان راه شیری نیست بلکه در درون آن کهکشان گم خواهد شد :

      پاسخ ها

      • آ کیا

        احتمالا اینقدر نیروی گرانشی بین اجرام زیاد میشه که در نهایت اجرام اسمانی مثل زمین و سایر کرات بهم میخورن و جهان های جدید تشکیل میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج