جاباما
۶۳۳۰۴۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

احتمال وقوع سیلاب در مناطق زلزله زده کرمانشاه

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه وارد کشور می‌شود و نیمه غربی را در برمی‌گیرد، گفت: بارشها تا روز چهارشنبه در ۱۶ استان کشور می‌بارد؛ مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نیز با بارش باران و سیلاب مواجه می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم: امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: امروز و فردا جوی پایدار در غالب نقاط کشور حکم‌فرما خواهد بود و شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه، روند افزایش دما در استانهای حاشیه‌ای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که هوای نسبتاً گرم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در این مناطق از کشور حاکم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشورمان خواهد شد، افزود: با ورود این سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی کشور، زاگرس مرکزی، مرکز و سپس شمال کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گفته نقشینه، شدت بارشها بیشتر در نقاطی از نیمه غربی کشور و زاگرس مرکزی خواهد بود که بارشها در ارتفاعات با برف و در سایر نقاط با رگبار و کاهش نسبی دما همراه است.

وی افزود: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه با شدت بیشتری استانهای نیمه غربی، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها به همراه کاهش نسبی دما در اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه به ترتیب آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان را در برمی‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: بارشها در روز سه‌شنبه نیز در آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، همدان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر به‌وقوع می‌پیوندد.

وی درباره بارشهای روز چهارشنبه اظهار کرد: بارشها در روز چهارشنبه نیز به‌صورت شدید در نقاط غربی و ذکر شده رخ می‌دهد؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی برای استانهای نیمه غربی همانند کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد داده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در نقاط سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

نقشینه درباره وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی که از عصر فردا یکشنبه وارد کشورمان می‌شود بخشهای عمده‌ای از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد ضمن اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی نیز در این استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد در بخشهایی از کشور عراق اشاره کرد و گفت: به دلیل این افزایش سرعت باد و ورود آن به بخشهایی از جنوب غرب، احتمال پدیده گردوخاک در نقاط جنوب غربی کشور برای روزهای یکشنبه و دوشنبه داده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با ۶ درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۳۰ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به ۱۷ درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی تغییرات دمایی محسوسی رخ نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      مگه اینها چکار کردن که اینقدر باید عذاب بکشند

    • عباس

      عذاب نیست این نعمت پروردگارت خدا بهشون صبر بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج