جاباما
۶۳۳۱۷۴
۳۷ نظر
۵۰۰۹
۳۷ نظر
۵۰۰۹
پ

رئیسی: مردم کرمانشاه را تنها نمی‌گذاریم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم کرمانشاه را تنها نمی‌گذاریم، مردم کرمانشاه امتحان خوبی پس داده‌اند و در جنگ تحمیلی ایستادگی کرده‌اند و هر کس در هر بخشی که هست با همپوشانی باید در حوزه کمک رسانی ورود کند و خواهش دارم مسائل حاشیه‌ای و سیاسی مطرح نشود

خبرگزاری تسنیم : آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: حدود ۳۰۰ هزار نفر به صورت پیاده از اطراف مشهد مقدس و استان‌های همجوار به مشهد آمده‌اند و از راه دور و نزدیک خود را به مشهد رسانده‌اند و امروز مهمان امام رضا(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم از اقلیم و سنین مختلف در مشهدالرضا(ع) حاضر هستند تصریح کرد: وجه غالب جمعیت جوانان و نوجوانان هستند؛ حضرت رضا(ع) رمز ائتلاف و وحدت است و در زیارت جامعه کبیره نیز این آمده است و سیره امام رضا(ع) جای جایش به وحدت اشاره دارد و اگر بگوئیم امام رضا(ع) رمز ائتلاف و مقاومت ایستادگی در راه هدف است کاملاً صحیح است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امام رضا(ع) رمز علم و معرفت و آگاهی است؛ حرم مطهر حضرت رضا(ع) باب العباده و باب العلم است و مردم با زیارت تمامی اضطراب‌ها را از خود دور می‌کنند و به آرامش می‌رسند.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: امام رضا(ع) زمانی وارد این منطقه شدند جمله بلندی را فرمودند که دوای درد امروز ما است و آن حدیث "سلسله‌الذهب" است؛ سنگ زیربنای جامعه اسلامی و نظام اسلامی توحید است و جامعه مبتنی بر توحید تنها در پرتو ولایت شکل می‌گیرد. شهر اسلامی، شهر سالم و آرمانشهر شهری است که در آن اخلاق است؛ امام رضا(ع) جلوه اخلاق است و اخلاق امروز مسئله مهم جامعه ما است؛ توجه به دیگران از جمله ضعفا و محرومان در کانون اندیشه امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه آرمانشهر اسلامی اساسش مبتنی بر عدالت اجتماعی و اخلاق و عقلانیت است گفت: امام رضا(ع) پرچمدار عقلانیت و عدالت اجتماعی است، در نظام مبتنی بر امامت این مسائل وجود دارد؛ بخش قابل توجهی از فرمایشات این امام همام بر نظام مبتنی بر ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر جا مشکلی داشته‌ایم به دلیل فاصله گرفتن از ولایت و اطاعت از شیطان بوده است؛ قرآن کریم اشاره می‌کند: ای کسانی که ایمان آورده‌اید؛ اگر از کفار پیروی کنید حتماً بازگشت به عقب و قهقهرا خواهید داشت و در کلمات امام رضا(ع) نیز توجه به ولایت جایگاه والایی دارد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی به زوار امام رضا(ع) کرد: به برکت نام امام رضا(ع)، زیارت روز به روز جلوه بیشتری دارد و عدد زائران و کیفیت زیارت در حال افزایش است؛ این زیارت دیگر صرفاً یک آمدن و رفتن نیست و نوعی از دلدادگی و صفای باطن در این زیارت قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه تقریباً ۲۵۰ میلیون تشرف به حرم رضوی ثبت شده است تصریح کرد: دلیل حمله بسیاری که امروز در برخی از رسانه‌های ضدانقلاب و وهابیت نسبت به مسئله زیارت وجود دارد در همین راستا است زیرا زیارت امروز یک مسئله اثربخش است و این مهم را در اربعین و شهادت امام رضا(ع) شاهد هستیم.

آیت الله رئیسی گفت: زیارت تبدیل به مقطعی از زندگی شده که قبل و بعد از زیارت را به یکدیگر متصل می‌کند زیرا فرد زائر برای آینده خود نیز تصمیم گیری می‌کند؛ زیارت، قبل و بعد زندگی انسان و زائر را دگرگون می‌کند.

وی با بیان اینکه آتش به اختیار همان ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: انسان نمی‌تواند در مقابل منکر ساکت بنشیند، فساد چگونه جامعه را پر می‌کند و تبدیل به فساد سیستمی می‌شود؟ اگر فرد چشم خود را در مقابل فساد ببندد این فساد فراگیر می‌شود اما در پرتو ارتباط با امام رضا(ع) انسان در زندگی اجتماعی نیز مسئولیت پذیر می‌شود.

وی با اشاره به نقش مشاوره‌ها در آستان قدس رضوی گفت: مشاوره‌های ارائه شده در آستان قدس رضوی بسیار پربرکت است، کارکرد زیارت در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مهم است و سبک زندگی رضوی نیز می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: کار زیادی در مشهد و استان و آستان برای زیارت صورت گرفته است اما زیرساخت‌ها تناسب با این میزان زائر ندارد، قبلاً زائر جای پارک ماشین نمی‌خواست اما امروز می‌خواهد، دسته‌ای از زائران ما درآمد خوبی دارند اما دسته‌ای کم درآمد هستند و کفاف برای اسکان نمی‌کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کمپ و اسکان در کمپ در شان زائر امام رضا(ع) نیست اظهار داشت: بنظر ما آمد که زائر امام رضا(ع) جایش اینجا نیست و از همان ابتدا از امام رضا کمک خواستیم و روز عید فطر سال گذشته کلنگ یک زائر شهر را زدیم و امسال فاز نخستش بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه به تمام استانها اعلام کردیم کسانی که تاکنون زیارت امام رضا(ع) نیامده‌اند تحت عنوان زائر اولی به مشهد بیایند افزود: در این قالب تاکنون نیم میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف شده‌اند. از ابتدای ورودمان یک مجمع مشاوران از مسئولان عالی شهر و استان تشکیل دادیم تا مشکلات زائر را دنبال کنیم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این جلسات بسیار بابرکت بوده است و مسائلی مطرح شده تا به دنبال حل آن باشیم و ما قطعاً به دنبال رفاه زائران هستیم. زائرسراها زمینش متعلق به آستان قدس رضوی است و ساختمانهایش نیز با درآمدهای آستان قدس و مشارکت مردم و خیرین در حال ساخت است و قرار است در چند نقطه مشهد این زائرسراها ساخته شود.

وی گفت: این زائرسراها فعلاً به زائر اولی‌ها اختصاص یافته و امیدواریم روزی بتوانیم اعلام کنیم که در ایران هیچکس نیست که بخاطر پول نتوانسته به زیارت امام رضا(ع) بیاید.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه توسعه اطراف حرم رضوی و خیابانهای منتهی به حرم را متناسب با بافت ضروری پیرامون حرم نمی‌دانم گفت: بافت پیرامون حرم باید متناسب با حرم باشد یعنی حرم و حریم در ارتباط باشند،امروز ساختمانهای مرتفع اطراف حرم زیاد شده و از منتقدین این نوع از توسعه اطراف حرم هستیم و در همان ابتدای ورود نیز هم به استاندار و شهردار و هم به شورای شهر این نکته را عنوان کردم و گفتم حتما باید نسبت به ادامه این وضعیت تجدیدنظر شود و حرم در مشهد مقدس جایگاهی دارد که باید توسعه اطراف حرم متناسب با حریم آن باشد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این تناسب میان حرم و حریم در حال حاضر دیده نمی‌شود و خواسته‌ایم مسئولان محترم جلوی این امر را بگیرند.

وی بیان کرد: ما در پرتو امامی هستیم که در سیره ایشان توجه به فقرا بسیار وجود دارد؛ ما در ابتدا از نظر سازمانی و تشکیلاتی، معاونت امداد مستضعفان را شکل دادیم و بنیاد کرامت نیز راه‌اندازی شد که ماموریتش توجه به فقرا بود و یک همکاری نیز با کمیته امداد و بهزیستی و خیریه‌های شهر آغاز کردیم.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: درخواست و پیگیری از آستان قدس بسیار زیاد بود اما کارهایی را دوستان ما پیگیری کردند اما مسئله اصلی ما توانمندسازی محرومان بود؛ مثلاً در اطراف مشهد، قنات‌هایی بود که باید لایروبی می‌شد و اینها ۷۰۰ اشتغال ایجاد می‌کرد و این کار را صورت دادیم و زمینه اشتغال صدها نفر فراهم شد و کارهایی از این دست مانند دامداری سبک و رونق کشاورزی را دنبال کرده و می‌کنیم.

وی گفت: در مشهد مقدس پروژه‌ای را با ۶۳۰ واحد مسکونی با عنوان مسکن برای زوجین جوان شروع کرده‌ایم و نمونه این کار را در خراسان جنوبی شروع کرده‌ایم و با کمک خود مردم امیدواریم گام‌هایی برداریم و با همه دستگاه‌های خدمت رسان همکاری می‌کنیم و از مشارکت خود مردم نیز بهره می‌بریم زیرا مشارکت مردم در نهادی مثل آستان قدس رضوی بسیار باارزش است و ما نیز عمل به نیت واقف را در دستور کار قرار داده‌ایم و تولیت فقید سعید قبلی و بنده نیز این مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: وقف و نذر می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم باشد و براساس خواست مردم در این حوزه برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی حرکت می‌کنیم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی را در استانها‌ی کشور دنبال می‌کنیم و شهرستانهای محروم نیز قرار است خدمات فرهنگی دریافت کنند و در برخی از شهرها کتابخانه و دارالشفاء ایجاد کرده و یا می‌کنیم و به اقتضای نیاز اماکن حرکت می‌کنیم اما چند اولویت داریم که نخستین آن رفاه زائر است ما زائر را از مبدا تا مبدا می‌بینیم.

وی گفت: در راه‌ها، میقات الرضا ایجاد کرده‌ایم و قریب به ۲۰ مورد ایجاد شده و ۱۰ تا ۱۵ مورد در حال انجام است و چشم انداز اینها حدود ۱۰۰ میقات است، ما معتقدیم مشهد ظرفیت بسیاری دارد و حوزه کهن و دانشگاه‌های بسیار فعال دارد؛ مشهد مقدس می‌تواند مرجعیت علمی پیدا کند زیرا زیرساختش را دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه درصدد توسعه موضوع دانشگاه‌های آستان قدس رضوی هستیم بیان کرد: گام‌های ما با این حوزه و دانشگاه و این فرهیختگان مقدور است. قطعاً رسیدن به مرجعیت علمی برای مشهد را دست یافتنی می‌دانیم.

وی در مورد فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی گفت: ما از عزیزان خود در رسانه ملی درخواستی کردیم که مورد موافقت قرار گرفت و رادیو زیارت آغاز به کار کرد و از رسانه ملی خواستیم تلویزیون رضوی آغاز به کار کند و شبکه رضوی داشته باشیم و آقای دکتر عسگری قول پیگیری دادند و شبکه ماهواره‌ای رضوی نیز از ابتدای سال فعالیت آزمایشی را آغاز کرد اما تولیدات ما در این حرم مطهر برای ارائه به جامعه بشری بسیار زیاد است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: عزیزان اهل سنت و مسلمانان از سراسر عالم به مشهد می‌آیند و اگر محاسن را مطرح کنیم همه به دنبال اهل بیت(ع) هستند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: بنیاد کرامت در اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شد و بعد از قضیه زلزله سریعاً امکانات به کرمانشاه منتقل شد و خدمت‌رسانی در ساعات اولیه صورت گرفت و از نخستین گروه‌های جهادی بنیاد کرامت بود که با همکاری دولت و ارتش و بسیج و سپاه وارد منطقه شد و مردم کرمانشاه را تنها نمی‌گذاریم، مردم کرمانشاه امتحان خوبی پس داده‌اند و در جنگ تحمیلی ایستادگی کرده‌اند و هر کس در هر بخشی که هست با همپوشانی باید در حوزه کمک رسانی ورود کند و خواهش دارم مسائل حاشیه‌ای و سیاسی مطرح نشود و تمام افراد برای گره‌گشایی از مسائل مردم کرمانشاه ورود کنند و به حواشی توجه نشود زیرا مسئله اصلی چیز دیگری است.

وی بیان کرد: ما دوستانمان اکنون به دنبال این هستند که با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن و بسیج و سپاه و از همه مهمتر دولت، مکان موقتی را برای کسانی که سرپناه ندارند ایجاد کنند. دغدغه ما با مسئولان دیگر باید این باشد برای کسانی که سرپناه ندارند اسکان موقت ایجاد کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باشعار

      پاسخ ها

      • از اسب افتاده

        به آقای رییس میگم : میشه لطفا تنهامون بذاری ؟

    • بدون نام

      بعد از شش روز پس از زلزله تازه یاد مردم کرمانشاه افتادی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون اتفاقا از کسانی بود که همون روز اول تسلیت گفت و دستور داد کمک های بسیاری به آنجا برسد الان هم آشپزخانه سیار فرستاده

      • آرشیدا

        بعدشش روز یادش نیفتاد استان قدس از همون روز اول به کمک زلزله زده ها اومد

    • بدون نام

      دیگه چیزی نبود بنویسی در مورد ریسی!!!

    • بدون نام

      از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده میکنه این اگه ریس جمهور بشه فاتحه مردم خونده

      پاسخ ها

      • بینام

        نه اینکه الان باوجود اینکه به روحانی رای دادیم همه جا گل وبلبله

    • بدون نام

      چه فرصتی بهتر از زلزله کرمانشاه برای خودنمایی و جلب توجه و صد البته نوحه های جانگداز در تخریب دولت؟ بشتابید تا از این نمد کلاهی هم نصیب شما بشود

      پاسخ ها

      • بینام

        مغرضانه درمورد ریسی نظرنده......دولت الان مثلا چکارمیکنه مثلا واسه همین زلزله زدها خوبه که مردم دارن جمع وجورمیکنن اوضاع رو درمورد کارکرد دولت هم ان چیزکه عیان هست چه حاجت به بیان هست

    • بدون نام

      یه ملتی همه چیزشون رو از دست دادن و یه عده ای دنبال اینن که حالا چی میتونیم به دست بیاریم؟

    • بدون نام

      رییسی هم دخالت نکند و کاندید جمهوری نشود
      میخواهیم یه ادم با سواد اقتصاددان رو انتخاب کنیم
      این روش مردم در اون دوره است

    • طاهر

      نخیر پس بذارید این وظیفه هر دولتی ایت که بیاد به ملتش کمک کنه اینا دارن منت میذارن

    • بدون نام

      عجب!!! ؟پیدات شد؟

    • بدون نام

      هنوز کو تا انتخابات حاج آقا تا اون موقع مردم فراموش میکنن ولی اگر وقت کردین رفتین حتما عکس و فیلم‌بگیرین که موقع تبلیغات یادآوری بشه با مدرک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بروبابا خخخخخخخخخخخخخ
        درود بر رئیسی
        آشپزخانه سیار فرستاده واسه زلزله زده ها
        تو تو این شرایط چه گلی زدی

    • abdollah

      امدی جانم به قربانت حالاچرا
      حالا که من افتاده ام ازپاچرا

    • بدون نام

      دمت گرم بریز بحساب

    • بدون نام

      کم پیدایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون پیدا هستند آخه بعضیا کورن نمیتونن ببینن

    • بدون نام

      تو چکاره ایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چی کاره ای

    • بدون نام

      یک کمی از اون هزینه هایی که صرف انتخابات کردی واسه زلزله زده ها بفرستی کلی از مشکلاتشون حل میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرستاده مدارکش هم توی اینستاگرامش هست در ضمن آشپزخانه سیار هم فرستاده تو کوری که ندیدی

      • بدون نام

        چرا دولتت کاری نمیکنه برو دولت جونت بگو از اون خرج های گزاف زمان انتخابات خرج کنه رئیسی اولین کسی بود که تسلیت گفت و کمک فرستاد

    • بدون نام

      در کشوری مثل عراق با این همه مشکلات بهترین خدمات رفاهی به زائران میدهند ولی در کشور ما با این همه درآمد اجاره اسکان یه شب در مشهد برای زائرین نزدیک 200هزار تومان است چرا ؟

    • بدون نام

      ملت به فکر زلزله‌زده گان رئیسی به فکر انتخابات ریاست جمهور

      پاسخ ها

      • غزل

        تا جایی که شنیدیم و یادمون میاد :کسانی که کار خیری می‌خواهند انجام دهند بدون خبر و ریاکاری انجام میدهند تا ثوابش چندین برابر بشه، حالا این به اصطلاح خودشون ابراهیم بت شکن اومده و از هر فرصتی میخواد برای خود نمایی سوءاستفاده کنه، همه ژستها بهش میاد الا مظلوم بودن. اخه ملت یه اقای مردمی و مظلوم رو هشت سال امتحان کردند و نتیجه و برکتش رو تجربه کردند.

    • بدون نام

      این همه پولی که در اختیار دارید یه کم هم برای زلزله زد کرمانشاه بفرست تا بیشتر مشهور شوید ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر رئیسی
        اتفاقا اولین نفری بود که تسلیت گفت
        آستان قدس به شدت نیز کمک کرد
        ایشون مشهورند 16 میلیون رای آوردند
        من طرفدار قالیباف هستم وقتی به نفع ایشان
        کناره گیری کردند به آقای رئیسی رای دادم
        درود بر رئیسی درود بر قالیباف

    • بدون نام

      درسته اولین کسی بود که تسلیت گفت چون از قلم افتاده بود و دعا میکرد زلزله بیاد و خودشو نشون بده!اشپزخانه زده!

    • بدون نام

      داشتی فراموش می شدی خوب شد زلزله اومد

    • بدون نام

      سانسورچی کلمه هام زلاله لازم نیست که فیلترم کنی

    • بدون نام

      همه که هستن آستان ارتش سپاه، پس دولت کو؟

    • بدون نام

      حالا وقت زیاده برای تبلیغات

    • فروغ

      تا جایی که شنیدیم و یادمون میاد :کسانی که کار خیری می‌خواهند انجام دهند بدون خبر و ریاکاری انجام میدهند تا ثوابش چندین برابر بشه، حالا این به اصطلاح خودشون ابراهیم بت شکن اومده و از هر فرصتی میخواد برای خود نمایی سوءاستفاده کنه، همه ژستها بهش میاد الا مظلوم بودن. اخه ملت یه اقای مردمی و مظلوم رو هشت سال امتحان کردند و نتیجه و برکتش رو تجربه کردند.

    • بدون نام

      رئیسی کیه؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج