جاباما
۶۳۳۶۵۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اتهام «خاوری» اخلال در نظام اقتصادی است

رئیس کل دادگستری استان تهران اتهام خاوری را اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشور عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: غلامحسین اسماعیلی؛ رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص اتهام محمودرضا خاوری که قرار است فردا به صورت غیابی محاکمه شود،‌ گفت: اتهام این فرد اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر متهمان پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در دادگاه فردا حاضر می‌شوند یا نه، گفت: اظهارات سایر متهمان قبلاً اخذ شده و پرونده کاملاً واضح و روشن است و ضرورتی برای حضور سایر متهمان نیست.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تأکید بر اینکه تشخیص ضرورت حضور سایر متهمان با رئیس دادگاه است،‌گفت: اگر ریاست دادگاه ضروری بداند سایر متهمان احضار می‌شوند البته اظهارات قبلاً‌ گرفته شده و مستندات کافی در این پرونده وجود دارد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام افساد فی‌الارض هم برای خاوری مطرح است یا خیر،‌گفت: یک مصداق اخلال در نظام اقتصادی می‌تواند فساد فی‌الارض باشد اما اگر در حد افساد باشد چون حق‌اللهی می‌شود امکان محاکمه غیابی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که محکومیت خاوری با توجه به عدم حضور وی در ایران به چه صورت اعمال می‌شود،‌ گفت: زمانی که فردی محکوم می‌شود آثار و تبعاتی هم خواهد داشت که این محکومیت با زمانی که وی تحت تعقیب است فرق دارد، وقتی فردی خارج از ایران باشد و محکوم شود قواعد بین‌المللی محکم‌تر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد:‌ ما هیچگاه امیدی به همکاری کشورهای غربی نداریم اما در این پرونده قطعاً یک سری محکومیت‌های مالی هم تعیین می‌شود که بر اساس اموال و دارایی‌هایی که ممکن است خاوری در ایران داشته باشد، از طریق ضبط این اموال محکومیت مالی اعمال خواهد شد.

محمودرضا خاوری قرار است فردا سه شنبه ۳۰ آبان به طور غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شود.

خاوری که پیش‌تر از مدیران بانک ملی ایران بود، دستی هم در فسادهای مالی بزرگ داشت به طوری که در پرونده فساد سه هزار میلیاردی بارها نام وی مطرح شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج