جاباما
۶۳۴۲۷۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۴۰)

در این شماره از خواندنی ها با رمان جدید نویسنده «مردی به نام اوه»، اثر طنز درباره فلسفه زندگی، ترجمه جدیدی از رمان پوست و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمان جدید نویسنده «مردی به نام اوه»، اثر طنز درباره فلسفه زندگی، ترجمه جدیدی از رمان پوست و... آشنا شوید.

هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

  • دانیل مارتین کلاین
  • ترجمه ی حسین یعقوبی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول:۹۶
خواندنی ها با برترین ها (140)
سفري جذاب به جهان فلسفه با چاشني طنز. دانيل كلاين، نويسنده كتاب‌هاي پرفروشي چون سفر با اپيكور و افلاتون و پلاتي‌پوس به يك ‌بار مي‌روند، در ايام جواني و زماني كه در دانشگاه هاروارد فلسفه مي‌خواند، به اميد اين‌كه از طريق آراي فلاسفه به بهترين شيوه زيستن و زندگي پي ببرد. جملات قصار فلاسفه محبوبش را در دفترچه‌اي مي‌نوشت. نيم‌قرن بعد كلاين در فصل‌هايي موجز و خواندني جملات اين دفترچه را بازنويسي كرد و تاثير اين انديشه‌ها را بر زندگي شخصي و جامعه پيرامونش تحليل كرد. در اين كتاب از ارسطو و بيكن و نيچه گرفته تا سارتر و كامو و ويتگنشتاين، در يك گشت فلسفي ـ تفريحي،‌ به مسائل فلسفي درون و بيرون زندگي مي‌ّپردازد.


پوست

  • کورتزیو مالاپارته
  • ترجمه ی قلی خیاط
  • انتشارات نگاه
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (140)
پوست، شاهکار بی بدیل کورتوزیو مالاپارته نویسنده ایتالیایی است . مالاپارته فاشیست کمونیست، اومانیست و در نهایت یک انسان بود. همه چیز را تجربه کرد و آثارش تجربیات تکان دهنده ی او از جنگ است. پوست تصویر ایتالیا اشغال شده توسط آمریکایی ها در رهایی از فاشیسم است، آمریکایی های ناجی! که مالاپارته در این اثر نقش آنان را در ویرانی و بدبختی ایتالیا با طنز سیاه خود به بهترین وجهی تصویر کرده است. پوست اثر ماندگاراین زمان و همیشه است.


مرد فیل نما (نمایشنامه)

  • برنارد پامرنس
  • ترجمه ی احسان کرم ویسی
  • نشر قطره
  • چاپ اول:96
خواندنی ها با برترین ها (140)
مردِ فيل‌نما مشهورترين نمايش‌نامه‌ي برنارد پامرنس است که پس از اجرا بلافاصله توجه بسياري را به خود جلب کرد. نثر موجز و پرقدرت نويسنده در کنار بازي تأثيرگذاري که از آن نمايش شد موجب شدند که جوايز بسياري را از آن خود کند. اين اثر اقتباسي است از زندگي جوزف مريک که به خاطر رشد بيش از حد غدد گوشتي و استخوان‌هاي صورتش، ظاهري از ريخت افتاده پيدا کرده بود و به او لقب مردِ فيل‌نما داده بودند.
همه‌ي آرزويش داشتن يک زندگي کاملاً معمولي بود. او رؤياهاي بسيار ساده‌اي در سر داشت. خودش مي‌گفت در سرش آن‌قدر رؤيا جمع شده که مي‌ترسد روزي بار سنگين آن‌ها گردنش را بشکند و همين‌طور هم شد. زندگي کوتاه و دردناک او بن‌مايه‌اي بوده براي نمايش چيستيِ زشتي و زيبايي انسان و اين‌که سيرت آدمي در اين دنياي پر از صورتک‌ها چه اهميتي دارد.

اعترافات یک قاتل

  • یوزف روت
  • ترجمه ی علی اسدیان
  • نشر ماهی
  • چاپ اول:96
خواندنی ها با برترین ها (140)
يوزف روت اين رمان را در ايام مهاجرت در پاريس نوشت. راوي داستان مردي است ميانسال، پسر نامشروع يک شاهزاده روس، خبرچين و جاسوس سابق پليس مخفي مخوف روسيه تزاري، که شبي از شب‌هاي دهه سي ميلادي در کافه‌اي در پاريس سرگذشت خود را براي چند تن از مشتريان تعريف مي‌کند. اين سرگذشت چنان پرماجراست که شنوندگان خود را مسحور مي‌کند و مفهوم زمان و مکان ضمن نقل آن رنگ مي‌بازد. يوزف روت در اين رمان نيز مانند بسياري از آثارش به سرگذشت انسان‌هايي مي‌پردازد که همواره در جستجوي هويت خويشند و دانسته و ندانسته عدالتي را مي‌جويند که وجود ندارد.


شهر خرس

  • فردریک بکمن
  • ترجمه ی الهام رعایی
  • نشر نون
  • چاپ اول:۹۶
خواندنی ها با برترین ها (140)
بکمن اين بار از دل ورزش، قصه بيرون آورده و شهر خرس داستان اميدها وروياهاي بازيکنان تيم هاکي است. زبان بکمن ساده است و خوش‌خوان و ديالوگ‌هاي رمان حقيقي‌اند. رمان شروع جذابي دارد: " ديروقت يک شب در اواخر مارس، نوجواني با يک تفنگ دولول در دست مستقيم به جنگل رفت، اسلحه را روي پيشاني يک نفر ديگر گذاشت و ماشه را کشيد. و ماجرا از اين قرار است."
رمان با همين آغاز جذاب خواننده را پرتاب مي‌کند به دل ماجرا و قلب شهري که قرار است داستان از آن جا روايت شود. شهر در اين رمان به مثابه يک کاراکتر است و مانند شخصيت‌هاي ديگر به اعمال او پرداخته مي‌شود: "شهر صبح زود از خواب برمي‌خيزد...شهرهاي کوچک اگر مي‌خواهند شانسي در اين دنيا داشته باشند، نياز دارند به يک برگ برنده...اين شهر در حال باخت است، از زماني که "بيورن استاد" در چيزي برنده بوده، مدت‌ها مي گذرد...اگر بخت تيم دوباره بزند و برنده شود، شهر هم دوباره خودش را بالا بکشد" در اين رمان حتا پاک‌هاي هاکي روي يخ هم وسيله هستند براي نيل به آرزوها. هر اونس اراده و قدرتي که در بدن اين جوانان با سرعت تمام به دنبال اين پاک ها يورش مي‌برد، به دنبال چيزي است ارزشمند. در اين شهر همه چيز کوچک است.
اتاق ها کوچک اند. زمين بازي کوچک است و... مردم شهر براي خود فضا کم آورده‌اند.در سراسر رمان صداي نويسنده را مي‌شنويم که قصه را در مقام داناي کل جلو مي برد و خواننده را با فضاهاي مختلف اين شهر و تک تک آدم‌هايش آشنا مي‌کند. خواننده دست در دست نويسنده در جابه‌جاي اين شهر سرک مي‌شود. خرس در ضرب المثل‌هاي سوئدي نشان از قدرت فرد دارد و به اصطلاح به فرد نيرومند و قوي مي‌گويند که او درون خود يک خرس دارد. رمان "شهر خرس" داستان شهري را روايت مي‌کند که در پي قدرت گرفتن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی از شما

    • هانا

      فردریک بکمن فوق العادست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج