۶۳۴۳۷۸
۳ نظر
۵۱۰۱
۳ نظر
۵۱۰۱
پ

هیولای ۵۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه دبی

نخستین بار در سال ۲۰۱۳ یک هیولای ۵۰۰۰ اسب بخاری از کمپانی دویل در نمایشگاه خودرو دبی حضور یافت که یک طرح اولیه محسوب می‌شد. اما این خودرو در نمایشگاه خودرو دبی ۲۰۱۷ حضور یافته است.

وب سایت جی اس ام - علی دلبخواه: نخستین بار در سال ۲۰۱۳ یک هیولای ۵۰۰۰ اسب بخاری از کمپانی دویل در نمایشگاه خودرو دبی حضور یافت که یک طرح اولیه محسوب می‌شد. اما این خودرو در نمایشگاه خودرو دبی ۲۰۱۷ حضور یافته است.
هیولای 5000 اسب بخاری در نمایشگاه دبی

اگر فکر می‌کنید که جنگ بر سر اسب بخار و قدرت خودروها در حال از بین رفتن است، شاید لازم باشد در اندیشه خود تجدید نظر کنید. البته شاید با شنیدن این اعداد چندان هم شگفت زده نشده باشید چراکه دویل سیکستین پیش از این معرفی شده بود.
نخستین حضور این خودرو در معرض دید عموم، به نمایشگاه خودرو دبی در ۴ سال قبل بازمی‌گردد و همانجا بود که حرف از این قدرت شگفت انگیز و البته سرعتی بالاتر از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت به میان آمد. البته چنین خودروهایی معمولا تنها در مرحله کانسپت و ایده باقی می‌مانند و کمتر به مرحله تولید پا می‌گذارند.
هیولای 5000 اسب بخاری در نمایشگاه دبی

دویل یک شرکت تازه تاسیس اماراتی است که در آن زمان اقدام به معرفی این خودرو کرد. نخستین حضور این ابرخودرو در نمایشگاه دبی ۲۰۱۳ بود که نمونه معرفی شده در آن زمان، توانایی حرکت کردن را نداشت و بیشتر مردم آن را تنها یک خودرو نمایشی می‌دانستند. اما در نهایت این نمونه امسال در دبی معرفی شد و گفته می‌شود که به نسخه نهایی نزدیک است ولی باز هم این کمپانی زمان بیشتری برای رسیدن به هدف خود نیاز دارد.

چندی پیش ویدئویی از موتور این ابرخودرو منتشر شد که نشان دهنده حجم ۱۲.۳ لیتری و حضور ۱۶ سیلندر در آن بود و می‌توانست قدرت شگفت انگیز ۴۵۱۵ اسب بخار را تولید کند. توربوهای استفاده شده در این موتور فشار ۳۶ پوندی را اعمال می‌کنند.
هیولای 5000 اسب بخاری در نمایشگاه دبی

شرکت دویل امسال با ۴ خودرو در نمایشگاه دبی حضور پیدا کرده که شامل نمونه پروتوتایپ دویل سیکستین و دو نمونه جدید از این خودرو هستند که البته ظاهر نسبتا متفاوتی از پروتوتایپ دارند. به نظر می‌رسد که این نسخه جدید، به واقعیت و رسیدن به تولید نزدیک‌تر باشد. خودرو چهارم هم یک خودرو آفرود ۶ چرخه است که دویل سیکستی (۶۰) نام گرفته است.

دویل برای ساخت پیشرانه بسیار قدرتمند خود از یک کمپانی آمریکایی و برای طراحی محصول از کمپانی SCG کمک گرفته که این شرکت در طراحی خودرو جدید آپولو یعنی اینتنزیا اموزیونه حضور پررنگی داشته است. بر اساس ویدئوی منتشر شده توسط کمپانی، موتور ۱۲.۳ لیتری با سه قدرت متفاوت در دسترس خواهد بود. یکی با ۲۰۰۰، دیگری با ۳۰۰۰ و قدرتمندترین نسخه با ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت که البته این قدرت تنها در نسخه مخصوص پیست قابل دریافت خواهد بود.

پروتوتایپ جدید طراحی بسیار پخته‌تری دارد. فاصله محوری آن زیاد است و ارتفاع آن بسیار کم تا ثبات خودرو در سرعت‌های بالا حفظ شود. شکل دو خروجی بزرگ اگزوز به صورتی است که ما را به یاد خروجی‌های اگزوز جت‌های جنگنده می‌اندازد. داخل کابین دویل سیکستین بسیار ساده و البته آینده نگرانه است. گفته شده که موتور 12.3 لیتری 16 سیلندر در قلب همین نمونه‌های حاضر حضور دارد اما کاپوت آن در نمایشگاه هرگز باز نشد تا باز هم حدس و گمان‌ها در رابطه با آن ادامه داشته باشند.
هیولای 5000 اسب بخاری در نمایشگاه دبی

در مورد شاسی بلند آفرود دویل اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی گفته می‌شود که آن از یک موتور ۶.۷ لیتری ۸ سیلندر با ۷۲۰ اسب بخار قدرت بهره خواهد گرفت. به هر حال باید منتظر بمانیم تا شرکت دویل اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از فعالیت‌های خود منتشر کند و پاسخ مناسبی برای سوالات موجود ارائه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا ماشین دارن ماهم پراید داریم

      پاسخ ها

      • مالک

        اخه پرایدهم مال ما نیست فقط برا کنترل جمعیت اوردند ایران

    • بدون نام

      اینارو.....بیار ایران ازش وانت بسازیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج