۶۳۴۴۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کاهش شش درجه‌ ای دما در برخی نقاط کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران در اکثر نقاط کشور از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران در اکثر نقاط کشور از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا ( اول آذر) تداوم این وضعیت را در مناطق ذکر شده داریم، تصریح کرد: از اوایل شب با نفوذ زبانه‌های پرفشار، بارش قابل ملاحظه در سواحل غربی و مرکزی خزرآغاز خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه (۲ آذر) با حرکت سامانه به سمت شرق، به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته می‌شود و عمده فعالیت سامانه در سواحل خزر، شمال شرق، شرق، مرکز، نواحی جنوبی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، گفت: شدت بارش امروز در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال و بختیاری، جنوب ایلام، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان، شمال بوشهر و شمال غرب فارس خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا( اول آذر) در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال و بختیاری،جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان، جنوب اردبیل و نیمه غربی مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: روز پنجشنبه (۲ آذر) این سامانه بارشی در گیلان، مازندران، غرب فارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد، شرق بوشهر فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب به صورت برف است و روز جمعه (۳ آذر) نیز بارش برف و باران در استان‌های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ خواهد داد، گفت: از روز پنجشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و از روز جمعه (۳ آذر) در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کاهش دما تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور تداوم دارد، تصریح کرد: در سه روز آینده شمال خلیج فارس و از اواخر چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( اول آذر) نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، به‌تدریج ابری و گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( دوم آذر) ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج