جاباما
۶۳۴۴۹۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

دیدار ابتکار با نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا با اشاره به اقدامات ایران، بر اهمیت توجه به پیشرفت‌های ایران و سرمایه اجتماعی زنان ایرانی تأکید کرد.

خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا با اشاره به اقدامات ایران، بر اهمیت توجه به پیشرفت‌های ایران و سرمایه اجتماعی زنان ایرانی تأکید کرد.

در این دیدار که در چارچوب سومین دور مذاکرات عالی ایران و اتحادیه اروپا بر محور گفت و گوهای حقوق بشری صورت گرفت، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر جمعیت بالای زنان تحصیل کرده در کشور و ظرفیت‌های موجود، افزود: تلاش می¬کنیم با آموزش و ایجاد زمینه¬های لازم موضوع اشتغال این قشر و نیز زنان سرپرست خانوار را دنبال کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها در جهت رونق مشاغل سبز، ظرفیت جامعه زنان را در این امر موثر دانست و گفت: حوزه¬های گردشگری و صنایع دستی از جمله این مشاغل است که در صورت رونق آنها میان زنان علاوه بر تقویت معیشت و پایداری خانواده،‌ مانع مهاجرت از روستاها می شود.

ابتکار تأکید کرد: سازمان‌های غیردولتی زنان که در سال‌های اخیر بر کمیت و کیفیت آنها افزوده شده اینک با گذر از مرحله ارائه خدمات مقطعی به زنان آسیب‌پذیر، توانمندسازی آنها را عملیاتی کرده اند.

معاون رئیس جمهور در آستانه روز جهانی منع خشونت علیه زنان با اشاره به اقدامات ایران در این زمینه گفت: با اقدامات ایران در این زمینه از جمله طی مراحل تصویب لایحه امنیت اجتماعی زنان، گفت: اورژانس‌های اجتماعی با شماره ۱۲۳ اینک در حمایت از زنان و کودکان در همه استان‌های کشور راه اندازی شده و خدمات مراجعه، ‌مداخله و مشاوره را انجام می‌دهد.

وی افزود: در این مرحله آگاهی جامعه از وجود شماره ۱۲۳ و نوع خدمات آن بسیار مهم است که در این زمینه در تلاش هستیم.

لامبر یندینیس در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم جامعه زنان کشور افزایش تشکل‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی را در جهت کاهش شکاف ها امیدوار کننده دانست.

نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا تأکید کرد: ما علاقمند به گفت وگو با ایران هستیم و تمایل به امضای تفاهم نامه برای همکاری داریم لامبر یندینیس از مهم‌ترین ابعاد گفت و گو را تبادل تجربیات و ارتقاء توانمندی‌های زنان دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بااین چیزادرست نمیش ازفقروبیکاری وقتی بیش از۳۰درصدسرپرست خانوادهابیکارن چیکارمیکنن کرد

    • بدون نام

      ایشششششش

    • بدون نام

      دلسوزومردعمل نداریم فقط وعده میدن ویگرهیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج