۶۳۴۷۶۸
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ مشکی پوشان خراسان خیلی هم مهم است!

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: باشگاه «سیاه‌جامگان مشهد» بعد از اینکه به زبان منطقی پلمب شد، متقاعد شد اسمش مشکل دارد و دیروز رسما به «مشکی‌پوشان دیار خراسان» تغییر نام داد. خوشبختانه روز‌به‌روز داریم احساس خوشایند بهتری می‌کنیم.

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت:

باشگاه «سیاه‌جامگان مشهد» بعد از اینکه به زبان منطقی پلمب شد، متقاعد شد اسمش مشکل دارد و دیروز رسما به «مشکی‌پوشان دیار خراسان» تغییر نام داد. خوشبختانه روز‌به‌روز داریم احساس خوشایند بهتری می‌کنیم. تا دیروز که یکهو اماکن، تابلو و نشان مغازه‌ها را می‌کشید پایین و وقتی مغازه‌دار می‌پرسید، چی شده داداش؟ جواب می‌شنید که به پیشنهاد و فرموده فرهنگستان زبان و ادب فارسی استفاده از واژگان خارجی در سردر مغازه‌ها ممنوع است.
دمشان هم گرم. منتها ما تا امروز هرچی نگاه کردیم دیدیم کسی تابلوی بانک‌ها را به دلیل استفاده از کلمه بانک، تابلوی سازمان برنامه‌وبودجه را به دلیل استفاده از کلمه بودجه، تابلوی اداره رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را به دلیل استفاده از کلمه رادیو و تلویزیون، تابلوی حمامی‌ها را به دلیل استفاده از کلمه حمام، تابلوی پمپ بنزین را به دلیل استفاده از کلمه پمپ و کلمه بنزین پایین نیاورده است. خراسان هر روز دارد جالب‌تر می‌شود.
تا دیروز کنسرتی که همه‌جا برگزار می‌شد، آنجا نمی‌توانست برگزار شود. از دیروز ممکن است شما را همه‌جا به اسم خودتان صدا بزنند، اما وقتی وارد خراسان می‌شوید مجوز اسم بهتان ندهند!مثلا من را در سراسر ایران به نام کوچکم، پوریا صدا می‌کنند، اما تا وارد خراسان می‌شوم، چون استادان با اسم من حال نمی‌کنند، خودبه‌خود به گودرز تغییر نام می‌دهم؛ مثل همین سیاه‌جامگان مشهد که توی مشهد اسمش شده مشکی‌پوشان دیار خراسان، اما همه‌جا سیاه‌جامگان صداش می‌زنند. تا دیروز ما نگران بودیم مدل و نوع لباسمان برایمان مشکل پیدا نکند از امروز نگرانیم که فردا یکی توی خیابان ما را به اسم کوچکمان صدا نزند و داستان نشود.
از فردا هم توی برنامه‌های تلویزیونی هر کی به مشکی‌پوشان دیار خراسان بگوید سیاه‌جامگان، حتما تابوشکنی محسوب می‌شود و اخطار می‌‌گیرد! حتی بعید هم نیست که مردم اعتراضشان را به چنین برخوردهایی با فرستادن عدد دو به برنامه ۹۰ خیلی شدیداللحن ابراز کنند. خلاصه با این فرمان که پیش می‌رویم بعید نیست فردا برویم ساندویچی، حق انتخاب نوشابه مشکی یا زرد را هم خودمان نداشته باشیم و بابتش نیاز به مجوز از مراجع ذی‌صلاح داشته باشیم. تا آن روز زیبا خدا نگهدار.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخاطر یه اسم تو مشهد باشگاه پلمب میکنن اونوقت این همه موسسه مالی از مشهد سبز شد کار کرد و پول ملت بالا کشید هیشکی ککش نگزید!!

    • بدون نام

      عشقم گودرز نمیتونه باشه اسمت چون ایرانیه خودت که خوب میدونی چی باید بذاری تا به مذاق اون بنده خدا خوش بیاد خداروشکر خراسان داره با سرعت نور قدم در راه توسعه میذاره دمش گرم روحانی بزدل که چرات نداره چیزی بگه درود به شرفت احمدی نژاد حداقل رک بودی درود به غیرتت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی به روحانی داشت؟؟؟

    • مسعود

      بسیار عالی بود

    • بدون نام

      اینجور که داره پیش میره بابت استفاده از هوا باید پول هم بدیم

    • حامد

      کاش میشد یه چیزایی رو گفت ...

    • بدون نام

      از نظر ما این باشگاه همون ابومسلم است حتی اگر اسمش از مشکی پوشان دیار خراسان به بلک کتس تغییر کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج