جاباما
۶۳۴۸۴۳
۲ نظر
۵۱۸۷
۲ نظر
۵۱۸۷
پ

کشوری که تمام زباله خود را بازیافت می‌کند

تمام کشورها به دنبال این هستند که مواد بازیافت کمتری وارد سطل اشغال‌ها شود. اگر مردم بتوانند خودشان برنامه بازیافت را اجرا کنند و دیگر مواد قابل بازیافتی دور ریخته نشود؛ دولت‌ها دردسر کمتری خواهند داشت.

وبسایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: تمام کشورها به دنبال این هستند که مواد بازیافت کمتری وارد سطل اشغال‌ها شود. اگر مردم بتوانند خودشان برنامه بازیافت را اجرا کنند و دیگر مواد قابل بازیافتی دور ریخته نشود؛ دولت‌ها دردسر کمتری خواهند داشت.

در بسیاری از کشورها؛ برنامه‌های بازیافت مواد صنعتی اجرا می‌شود. در این برنامه‌ها، سعی می‌شود از مبدا عملیات بازیافت انجام شود و تعداد سطل‌های اشغال در سطح شهر به مرور کاهش پیدا کند. دولت‌هایی که موفق شده‌اند برنامه‌های بازیافت خود را پیش ببرند؛ تا ۵۰ درصد سطل‌های زباله را جمع‌آوری و کاهش دادند.

کشوری که تمام زباله خود را بازیافت می‌کند

اما جالب است در کشور سوئد به طور کامل نیازی دفع زباله وجود ندارد و حتا این کشور در حال وارد کردن زباله از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا است.

کشور سوئد به مرور زمان یک برنامه ملی و مجموعه‌ای از سیاست‌های اتعطاف‌پذیر را برای بازیافت زباله اجرا کرده است. در این برنامه؛ شرکت‌های خصوصی و کسب‌وکارهای مختلف وظیفه سوزاندن ضایعات خود را برعهده گرفتند.
کشوری که تمام زباله خود را بازیافت می‌کند

بر اثر سوزاندن زباله‌ها؛ انرژی گرمایی تولید شده به شبکه سراسری گرمایش ملی منتقل شده تا در زمستان برای گرم کردن خانه‌ها استفاده شود. در واقع، دولت سوئد در هر منطقه یک شبکه گرمایشی ایجاد کرده است که کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ آن منطقه نیز به این شبکه متصل هستند.

بازیافت ۹۹ درصدی زباله‌ها

مطابق گزارش‌ها؛ بیش از ۹۹ درصد زباله در این کشور بازیافت می‌شود و تنها یک درصد زباله‌ها دفن می‌شوند.

این کارخانه‌ها و شرکت‌ها طبق یک برنامه زمان‌بندی اقدام به سوزاندن ضایعات و مواد بازیافتی خود می‌کنند تا گرمای حاصل از آن وارد شبکه شود. به این ترتیب؛ در سوئد برخلاف کشورهای جنوب اروپا از سوخت‌های فسیلی کمتری استفاده می‌شود و بیشتر متکی بر این نوع انرژی تولید شده از زباله‌ها هستند.

در این کشور؛ هدف‌گذاری اول متوقف کردن مردم برای ارسال مواد قابل بازیافت به سیستم زباله است. برای سال‌های متمادی؛ کمپین‌های مختلفی به طور گسترده برگزار شده است تا مردم یاد بگیرند که ضایعات و موادی که قابل استفاده مجدد هستند یا می‌توان از آن‌ها در تعمیرات و ساختن وسایل دیگر استفاده کرد؛ به درون سطل زباله نیندازند!

به مرور؛ مردم سوئد یاد گرفتند چگونه زباله‌ها را از یکدیگر تفکیک کنند و مواد قابل بازیافت را در سطل‌های ویژه‌ای انداخته یا تحویل مراکز مشخص شده‌ای بدهند تا برای تبدیل شدن به انرژی گرمایی یا ساخت وسایل دیگر از جنس خود زباله‌ها استفاده شوند.
کشوری که تمام زباله خود را بازیافت می‌کند

به همین دلیل؛ در این کشور زباله دورریختنی و قابل دفن بسیار ناچیزی وجود دارد؛ به طوری که عملا انگار مردم این کشور زباله تولید نمی‌کنند!

کشوری که زباله وارد می‌کند

چون در اتحادیه اروپا دفن زباله و مواد بازیافتی ممنوع اعلام شده است؛ کشورهای دیگر برای دفع زباله‌های خود؛ از کشور سوئد کمک می‌گیرند. آن‌ها زباله‌های خود برای سوئد ارسال می‌کنند. در اتحادیه اروپا اگر کشوری زباله‌های خود را دفن کند؛ جریمه خواهد شد. مقامات کشور سوئد می‌گویند این وضعیت موقتی است و کشورهای دیگر برای فرار از پرداخت جریمه به سراغ ما می‌آیند تا به تدریج بتوانند سیستم دفع زباله و بازیافت خود را تقویت و سراسری کنند.

مقامات کشور سوئد می‌خواهند به دیگر کشورها هم کمک کنند تا آن‌ها هم بتوانند زباله‌ها و ضایعات خود را در کشور خودشان به انرژی گرمایی یا سرمایی تبدیل کنند و از این طریق دیگر جلوی خروج زباله‌ها در هر منطقه گرفته شود. هر کشور باید یک سیستم سراسری برای سوزاندن زباله‌ها داشته باشد و مردم آن کشور یاد بگیرند که با کمک دولت‌ها و شهرداری‌ها؛ زباله‌ها را به انرژی‌های دیگر تبدیل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وضا

      كشور ايران ما نيز توسط معتادها و كودكان كار تمام زياله ها رو در همان سطل اشغال تفكيك ميكنند
      تازه به صورت كاملا دستي

    • بدون نام

      قابل توجه مسولین شیرابهاکل رودخانه هاوتالابها جنگلها کوهها وخراب کرد۱درصدیادبگیرین افسوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج