۶۳۴۸۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واردات گوشی موبایل ۸۹ درصد افزایش یافت

گمرک ایران از افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد و اعلام کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات گوشی های تلفن همراه با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر است.

خبرگزاری ایرنا: گمرک ایران از افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد و اعلام کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات گوشی های تلفن همراه با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر است.

واردات گوشی تلفن همراه در سالجاری به یک میلیون و ۳۶۲ هزار دستگاه رسید و تشریفات گمرکی این تعداد گوشی به صورت هوشمند و الکترونیک به کمک سامانه جامع گمرکی انجام شد.
در سال جاری به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شد که به لحاظ ارزش نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۷۹ درصد رشد داشته است؛ این رقم سال گذشته به تعداد ۷۱۹ هزار دستگاه و به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۵۴۸ هزار دلار بود.
گمرک ایران همچنین از دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت واقعی گوشی های تلفن همراه خبر داد و اعلام کرد: دسترسی آزاد به قیمت واقعی گوشی های تلفن همراه باسامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک امکان پذیر است.
این اقدام با هدف احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی صورت گرفته است و خریداران گوشی های تلفن همراه در زمان استعلام کد شناسه بین المللی (IMEI) می توانند از قیمت واقعی این گوشی ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده است اطلاع یابند.
علاوه بر این دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده در دسترس مشتریان قرار گرفته و با استعلام کد شناسه بین المللی می توانند مشتریان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
گمرک بر اساس قانون احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد و برخط به اطلاعات علاوه بر موارد یاد شده اطلاعات مربوط به تاریخ واردات گوشی تلفن همراه و حتی کشور سازنده را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد. این اقدامات به خریداران گوشی های تلفن همراه وارداتی کمک می کند تا گوشی اصل را از تقلبی تشخیص و قیمت واقعی گوشی تلفن همراه را به فروشنده پرداخت کنند.
همچنین واردکنندگان انواع گوشی های تلفن همراه می توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی ها قبل از واردات دسترسی داشته باشند؛ ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است.
این اطلاعات به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جمع آوری و در بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور ذخیره سازی و تجمیع می شود و بخشی از این اطلاعات که امکان انتشار دارد بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در اختیار شهروندان قرار می گیرد. بانک اطلاعاتی گمرک به روز و به لحظه موجود است و تمامی اطلاعات به صورت آنلاین در این بانک اطلاعاتی جمع آوری می شود .
خریداران انواع گوشی‌های تلفن همراه می توانند با شناسه (IMEI ۱۵) رقمی گوشی از طریق لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به آدرس https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?۰ استعلام بگیرند.
تقاضای سالیانه تلفن همراه در کشور حدود ۹ میلیون و ۲۷۵ هزار دستگاه برآورد می شود که تنها ۲ میلیون دستگاه آن از طریق واردات و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه نیز از سایر روش های وارداتی نظیر ورود همراه مسافر، کوله بری تامین می شود.
به گفته «سید محمود سفار» رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، ۹۵ درصد تلفن های همراه موجود در بازار قاچاق است از این رو دولت از اواخر مهرماه طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) را در کشور اجرایی کرده است.

به گفته مسئولان اجرای طرح رجیستری، در مرحله نخست این طرح، گوشی های همراهی که در دست مردم قرار دارد، در شبکه تلفن همراه کشور شناسایی و کددار می شود و مشکلی از این بابت برای مردم بوجود نمی آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج