۶۳۵۱۱۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

اجرای منع استفاده از Waze در اسنپ و تپ‌سی

شرکت‌های درخواست تاکسی اینترنتی از امروز ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن Waze را برای رانندگان خود اجرایی کردند و از فعالیت رانندگانی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته باشند جلوگیری می‏‌شود.

وب سایت جی اس ام: شرکت‌های درخواست تاکسی اینترنتی از امروز ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن Waze را برای رانندگان خود اجرایی کردند و از فعالیت رانندگانی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته باشند جلوگیری می‏‌شود. همین امر باعث شده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش تندی به این تصمیم نشان دهند و در پی راه انداختن کمپین حذف برنامه‌های اسنپ و تپ‌سی باشند.


اجرای منع استفاده از Waze در اسنپ و تپ‌سی

اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی اینترنتی نه تنها کار را برای مسافران راحت کرده است، بلکه رانندگان نیز با استفاده از آنها می‌توانند مسیر مسافر را به راحتی پیدا کنند و او را سریع‌تر به مقصد برسانند.

زمانی که رانندگان سفری را قبول می‌کنند، امکانی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند مسیری که باید از مبدا به مقصد طی کنند را در برنامه‌های مسیریابی مثل Google Maps یا Waze ببیند. به این ترتیب رانندگان کمتر مسیر را گم می‌کنند، کمتر در ترافیک می‌مانند و مسافر سریع‌تر به مقصد خود می‌رسد.

زمانی که اسنپ شروع به کار کرد این امکان برای رانندگان اسنپ فراهم بود تا بتوانند، علاوه بر Google Maps، از برنامه ویز نیز برای مسیریابی استفاده کنند. اما پس از مسدود شدن Waze اسنپ نیز امکان استفاده از آن را در اپلیکیشن «اسنپ رانندگان» حذف کرد.

مدتی پیش شاهد بودیم اپلیکیشن Waze دوباره رفع فیلتر شد و امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی محیا گشت. اما این بار مقامات قضایی کشور دستور منع استفاده از ویز را برای شرکت‌های تاکسی اینترنتی و رانندگان آنها صادر کردند.

در پی این دستور دو شرکت اسنپ و تپ‌سی از امروز رسما استفاده از ویز را برای رانندگان خود ممنوع کردند. در این میان اسنپ سختگیرانه‌تر عمل کرده است و از فعالیت رانندگانی که حتی روی گوشی خود Waze را نصب دارند جلوگیری می‌کند!


اجرای منع استفاده از Waze در اسنپ و تپ‌سی

این اقدام اسنپ واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. کاربران شبکه‌های اجتماعی در تلاشند کمپینی گسترده برای حذف اپلیکیشن‌های اسنپ و تپ‌سی راه بیندازند و اعتراض خود را به این تصمیم بیان کنند. دسته‌ای از کاربران معتقد‌ند اسنپ حق سرکشی و بررسی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی رانندگان را ندارد و این کار حریم خصوصی رانندگان اسنپ را زیر پا می‌گذارد؛ اما عده‌ای دیگر اعتقاد دارند دست شرکت‌های تاکسی اینترنتی در این مسئله کاملا بسته است و در برابر دستور قضایی مجبور به اطاعت هستند.


اجرای منع استفاده از Waze در اسنپ و تپ‌سی

شرکت تپسی در واکتش به این تصمیم گفته است انتظار دارد رانندگانش به قانون احترام بگذارند هرچند با آن مخالف باشند. همچنین اسنپ نیز در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

بر اساس دستور دادستانی کل کشور، تمامی سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل از تاریخ ۳۰ آبان موظف به منع استفاده از مسیریاب Waze شدند. سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ توضیحات ذیل را جهت تنویر افکار عمومی در این خصوص ارائه می‌دهد.

دستگاه قضایی کشور کلیه سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را موظف کرده است از ساعت ۲۴ روز ۳۰ آبان ارائه خدمات به رانندگانی که در سفرهای خود از مسیریاب ویز استفاده می‌کنند خودداری نمایند و این دستور شامل همه سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو می‌شود.

بنا بر این دستور، ارائه خدمات از سمت اسنپ به هم‌راهانی که این اپلیکیشن مسیریاب را در گوشی خود نصب دارند، غیرقانونی است.

لازم به توضیح است که اسنپ هیچ‌گاه نقض حریم خصوصی کاربرانش را در دستور کار ندارد، و تنها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. در عین حال کاربران اسنپ نیز طبق قوانین عضویت در این سامانه پذیرفته‌اند که متعهد به رعایت همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران باشند.

مرجع قانونی، در این مورد خاص، سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را مجری دستور خود دانسته و ادامه خدمات‌رسانی به کاربران منوط به تبعیت از این دستور است.

اسنپ طی هفته گذشته در چندین نوبت از تمام کانال‌های ارتباطی خود به هم‌راهانش درباره منع استفاده از اپلیکیشن مسیریاب ویز اطلاع‌رسانی کرده و اکنون ناچار به غیرفعال‌سازی اپلیکیشن ‌هم‌راهانی است که از این دستور قضایی تبعیت نکرده‌اند.

مساعدت هم‌راهان محترم در اجرای این دستور قضایی مانع ایجاد هر گونه خللی در کارکرد اپلیکیشن اسنپ خواهد شد.

در پایان گفتنی است که اسنپ همواره می‌کوشد بهترین تجربه سفر را برای هم‌راهان و مسافران خود رقم بزند. به همین منظور در حال بررسی روش‌های جایگزین برای سهولت مسیریابی در سفرهای خود هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باعث تاسف است نرم افزاری که مسیر یابی را راحت می کند در تمام جهان استفاده می شود در ایران بی منطق فیلتر می شود.

    • بدون نام

      هر چیزی که مانع دزدی وباعث رفاه مردم بشود ممنوعش میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج