۶۳۵۲۸۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

پیشنهاد «پولی» اردوغان به روحانی

رییس جمهور ترکیه: برای رسیدن به هدف ۳۰ میلیارد دلاری در روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه باید در راستای توسعه تجارت ترجیحی و استفاده از «پول ملی» در مراودات تجاری تلاش کنیم.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی روسیه، و در دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، با اشاره به روابط روبه گسترش تهران - آنکارا در بخش های مختلف، اظهار داشت: توافقات فی مابین در راستای توسعه و تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت هستند و باید برای تسریع در اجرای کامل این توافقات تلاش کنیم.

رییس جمهور توسعه همکاری های بانکی ایران و ترکیه بویژه در زمینه تجارت با پول ملی دو کشور را در گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی مورد اشاره قرار داد و از جمله بر ضرورت تشکیل پنجره واحد و فعالیت تمام وقت گمرکات دو کشور در این زمینه نیز تاکید کرد.

روحانی با اشاره به اهمیت ادامه روند همکاری ها و رایزنی های ایران، روسیه و ترکیه در راستای حل وفصل مسائل منطقه ای بویژه در موضوع سوریه، گفت: اجلاس امروز سه جانبه سران سه کشور در سوچی، نقش مهمی در توسعه و تقویت صلح و ثبات پایدار در سوریه و منطقه دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه باید تلاش‌ها و رایزنی های سه جانبه و بین المللی درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه پیدا کند، چراکه هنوز نگرانی هایی در این راستا وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز پایه های اصلی داعش در سوریه و عراق فروریخته است، اما هنوز تا محو کامل تروریسم از منطقه فاصله داریم.

روحانی با اشاره به رایزنی های ایران و ترکیه درباره مسائل مختلف منطقه از جمله در عراق و یمن نیز اظهار داشت: ایران و ترکیه باید برای تحقق اهداف مشترک خود بویژه برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه مناسبات و همکاری های خود را افزایش دهند.

رییس جمهور افزود: دیدارها و رایزنی های مقامات ارشد نظامی ایران و ترکیه نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور داشته است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثه زلزله در کرمانشاه و ابراز همدردی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران، گفت: ترکیه برای توسعه و تعمیق همه جانبه مناسبات و همکاری ها با ایران اهتمام و جدیت دارد.

رییس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف ۳۰ میلیارد دلاری در رروابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه باید در راستای توسعه تجارت ترجیحی و استفاده از پول ملی در مراودات تجاری تلاش کنیم.

اردوغان همچنین رایزنی ها و تلاش های ایران و ترکیه را در حل وفصل مسائل منطقه از جمله سوریه حائز اهمیت دانست و بر ضرورت توسعه همکاری های فی مابین در این راستا تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      این اردوغان خیلی آدم زرنگی هستش میخواد وسایل خودشو به لیر که هر روز مثل ریال ایران ارزش خودشو از دست می ده قالب بکنه نفت و گاز ایران مشتری خودشو داره که به دلار هم خرید می کنن پس نیازی به غیر بی ارزش ترکیه نیست

    • بدون نام

      تا دیروز که میگفتن حامیه داعشه
      الان شد دوست ما

    • بدون نام

      ترکیه خیلی زرنگ هیچ کشوری وقتی چیزی به نفعش نباش انجام نمیدسادنباشین با تعریف وتمجیدگول هیچ کشوری رونخورین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج