۶۳۵۳۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جاوید: انتقام جام جهانی را از روسیه می‌‎‌گیریم

عجیب‌ترین شادی پس از گل جهان متعلق به اوست. نه! اصلا شادی نکرد! پس از زدن گل سوم تیم ملی فوتسال ایران به روسیه در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۶ سرش را میان کف دست‌هایش گرفت و در دایره میانی میدان، گرگی نشست.

آسمان آبی: عجیب‌ترین شادی پس از گل جهان متعلق به اوست. نه! اصلا شادی نکرد! پس از زدن گل سوم تیم ملی فوتسال ایران به روسیه در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۶ سرش را میان کف دست‌هایش گرفت و در دایره میانی میدان، گرگی نشست. تماشاگران کلمبیایی به احترام بازیکن ارزشمند تیم ایران، ایستاده تشویقش کردند، اما دیگر فرصتی برای او و یارانش نمانده بود. فقط و تنها فقط ۱۰ ثانیه تا پایان نبرد ایران و روسیه. درحالی‌که شمارش معکوس مثل دانه‌های سفت و سخت تگرگ روی سر پسران ایران می‎‌بارید، شاگردان ناظم‌الشریعه، دلاورانه، حمله دیگری به‌سوی سنگر روس‌ها ترتیب دادند، اما زمان سر ایستادن نداشت و در چشم برهم‌زدنی سوت نورالدین بوکوئف، هم‌سان شیپور اسرافیل، پایان دنیای رؤیاهای او و یارانش را اعلام کرد. ۱۰ ثانیه لعنتی تمام شد و روسیه ۴ بر ۳ ایران را شکست داد. او با چشمانی خیس رفت به‌سمت رختکن و حال پس از ماه‌ها، سکوت به پایان می‌رسد. حرف‌های بغض‌آلود مهدی جاوید، پسر خوب فوتسال ایران را از زبان او می‌شنوید.

تیم ‌تأسیسات دریایی این هفته بازی بسیار خوبی برابر گیتی‌پسند انجام داد. چطور نایب‌قهرمان آسیا را ۴ بر صفر شکست دادید؟

ما روز بسیار خوبی مقابل گیتی‌پسند داشتیم. بازی خوب و متفکرانه‌ای انجام دادیم و به پیروزی ارزشمندی رسیدیم. از سوی دیگر، مس سونگون هم مقابل آتلیه طهران قم متوقف شد تا فاصله ما با صدرنشین، کمتر و خوشحالی ما دوچندان شود. حال ما فقط 6 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم.

‌هشت هفته به پایان لیگ برتر فوتسال باقی مانده است، فکر می‌کنید در این مدت مس می‌لغزد و تأسیسات قهرمان می‌شود؟

بی‌گمان مس سونگون جدی‌ترین مدعی قهرمانی است. آن‌ها ابزار لازم برای رسیدن به این افتخار را دارند و تیم شایسته‌ای هستند؛ البته ما ناامید نیستیم و تا لحظه آخر برای قهرمانی، شانه به شانه سونگونی‌ها می‌جنگیم.

‌این هفته باید در ساری مقابل شهروند بازی کنید. ارزیابی‌تان از این تیم چیست؟

شهروند امسال از نظر دفاعی یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است. فکر نمی‌کنیم تا حالا در ساری به تیمی باج داده باشند و شکست خانگی هنوز در کارنامه این تیم ثبت نشده است. نماینده ساری با اتکا به تماشاگران خونگرم ساروی می‌تواند برای هر تیمی دردسرساز شود ولی ما در این دیدار محکوم به برد هستیم و فقط برای کسب سه امتیاز به مازندران می‌رویم. اگر اتفاقی خلاف این بیفتد، فکر می‌کنم تا حدود زیادی از کورس قهرمانی عقب می‎‌مانیم.

‌گذشته از لیگ برتر، چند روز دیگر تورنمنت فوتسال اصفهان برگزار می‌شود. به‌نظرتان این رقابت‌ها می‌تواند تورنمنت خوبی برای تیم ایران باشد؟ ‌

به هرحال روسیه، قزاقستان و آذربایجان هرسه از تیم‌های قدرتمند فوتسال جهان به‌حساب می‌آیند. حتما می‌دانید این تیم‌ها در رده‌بندی جهانی در جمع 10 تیم برتر قرار دارند؛ تیم ایران هم چنین وضعی دارد. پس از مدت‌ها تورنمنتی با این کیفیت بالا در ایران برگزار می‌شود و امیدوارم کادر فنی ایران به آن‌چه از این رقابت‌ها می‌خواهد دست پیدا کند؛ ضمن این‌که روسیه هم در این رقابت‌ها حضور دارد و می‌رویم که به‌نوعی از آن‌ها انتقام بگیریم.

‌ حتما خبر دارید که فالکائو برزیلی پس از خداحافظی از تیم ملی فوتسال برزیل، دوباره به این تیم بازگشته تا رکورد وحید شمسایی را بشکند.

این چند روز صحبت‌های زیادی در رابطه با این موضوع مطرح شده است. نکته مهم این است که هم فدراسیون، هم کادر فنی از یک‌سو و هم وحید از سوی دیگر می‌دانند اهداف تیم ملی فوتسال و منافع ملی دو مقوله جداگانه ‌هستند. امیدوارم مسئولان فوتسال ایران تمهیدی بیندیشند که با رسیدن به اهداف ملی، منافع و افتخارات ملی هم حفظ شود. یکی از این افتخارات، عنوان آقای گلی شمسایی است. از صمیم قلب دوست دارم وحید در برخی بازی‌های دوستانه تیم ملی به میدان برود و افتخارآفرینی کند؛ البته این به نظر مسئولان فوتسال ایران هم بستگی دارد. به هرحال همان‌طور که علی دایی آقای گل فوتبال جهان است و افتخار بزرگی برای ورزش ایران محسوب می‌شود، شمسایی هم در فوتسال چنین وضعی دارد و امیدوارم با یک تصمیم خوب و سنجیده، افتخارات ملی ما محفوظ بمانند. رکوردهای دایی و شمسایی افتخار ورزش ایران محسوب ‌می‌شوند.

‌ چندماهی از انتخاب برترین بازیکنان فصل پیش فوتسال ایران می‌گذرد؛ برنامه‌ای که در آن شما یکی از نامزدهای کسب عنوان برترین بازیکن سال گذشته فوتسال بودید، اما این مقام به اصغر حسن‌زاده...

(نمی‌گذارد پرسش به پایان برسد)... ببینید من درباره دیگران صحبت نمی‌کنم، اما اگر درباره عملکرد خودم بپرسید، فکر می‌کنم هرکاری برای کسب این عنوان لازم بود انجام دادم و متأسفانه این عنوان به من نرسید. نمی‌دانم باید چکار می‌کردم که نکردم؟ به‌هرحال آن مراسم تمام شد و به خاطرات پیوست. من هم فراموش کردم و فصل جدید را آغاز کردم. راستش را بخواهید من خیلی اهل حرف‌زدن نیستم و حرف‌هایم را داخل زمین می‌زنم و به آدم‌های بیرون فوتسال و داخل آن توجهی ندارم.

‌ اگر از جام جهانی بپرسم ناراحت نمی‌شوید؟

ناراحت بشوم؟! (‌می‌خندد) نه بابا، ناراحتی چرا؟

وقتی گل سوم ایران را در نیمه‌نهایی به روسیه زدید، به‌جای خوشحالی، کم مانده بود گریه کنید!

شما حتما بازی را دیدید و می‌دانید لحظه‌ای که من گل سوم را زدم، تازه به یک‌قدمی روسیه رسیدیم. بازی 4 بر 3 به سود روسیه بود. وقتی گل سوم را زدم، به اسکوربورد نگاه کردم و دیدم فقط 10 ثانیه وقت مانده که بازی را مساوی کنیم و برویم وقت اضافه. ما از هر نظر شایستگی رسیدن به فینال را داشتیم. می‌توانستیم اتفاق بزرگی در تاریخ رقم بزنیم؛ البته ما با کسب مقام سوم دنیا هم این کار را کردیم. گلی که من زدم بیشتر ناراحت‌کننده بود! وقتی در آستانه یک موفقیت بزرگ قرار می‌گیرید و با حداقل اختلاف ناکام می‌شوید، قلب‌تان درد می‌گیرد. آن گل، داغ دل ما را تازه کرد.

‌یعنی اگر زمان به عقب برگردد، آن لحظه توپ را به قعر دروازه گوستاوو، دروازه‌بان روسیه نمی‌فرستید؟!

(می‌خندد) البته که گل می‌زدم، اما‎‌ کاش می‌توانستید این کار را انجام دهید! افسوس که زمان هرگز به عقب بازنمی‌گردد؛ اگر برمی‌گشت شاید اتفاقات دیگری در بازی ایران و روسیه می‌افتاد. به هر حال جام جهانی 2016 تمام شد و ما به آینده دل‌بسته‌ایم.

‌تیم ایران در جام جهانی دو چهره متفاوت داشت. یکی در بازی‌های گروهی که پایین‌تر از سطح انتظار بود و دیگری در بازی‌های مراحل بعدی که دگرگون شد. دلیل این نوسان در کلمبیا چه بود؟

بله، حرف شما را قبول دارم. پیش از آغاز جام جهانی ما بازی‌های تدارکاتی مناسبی نداشتیم. زمانی هم که با اسپانیا همگروه شدیم، از آن‌جا که در دو جام جهانی گذشته با این تیم مساوی کرده بودیم، همه انتظار داشتند آن‌ها را ببریم و این توقع، فشار زیادی روی تیم ایجاد کرد. همان‌طور که گفتید در مرحله مقدماتی نمایش خوبی نداشتیم، اما زمانی‌که در دور حذفی به برزیل خوردیم، خودمان را از پیش‌باخته نمی‌دانستیم. می‌خواستیم طوری بازی کنیم که در پایان از عملکردمان راضی باشیم. هرچه در توان داشتیم رو کردیم و خدا را شکر که برزیل بزرگ و قدرتمند را شکست دادیم. این اتفاق باعث شد اعتماد به نفس بچه‌ها خیلی بالا برود و در ادامه هم خودمان را مدعی بدانیم. حیف شد! تجربه روسیه از ما بیشتر بود و با دو، سه اشتباه ما را مجازات کرد. امیدوارم در جام‌های جهانی بعدی به فینال برسیم.

‌در بازی رده‌بندی هم دوئل تمام عیاری با ریکاردینیو داشتید.

ریکاردینیو نابغه فوتسال است و با اختلاف، بهترین بازیکن این رشته ورزشی محسوب می‌شود، اما گذشته از او پرتغال نسبت به ما برتری نداشت و به قول معروف ایران تیم‌تر بود. نیمه اول بازی متعادل بود، اما در ابتدای نیمه دوم و در دقایق نخست این نیمه، دو گل خوردیم؛ اتفاقی که می‌توانست شیرازه هر تیمی را به‌هم بریزد ولی شکست از پرتغال حتی لحظه‌ای از ذهن ما عبور نمی‌کرد. ما هم‌پیمان شده بودیم که برنده شویم و دیدید چطور به بازی برگشتیم. کمترین حق ما سومی جهان بود که خدا را شکر به آن رسیدیم.

‌و این‌که چرا نام مهدی جاوید در جمع نامزدهای برترین بازیکن فوتسال آسیا دیده نمی‌شود؟

حتمـــا AFC‌ معیــارهای ویـــژه‌ای بــرای انتخاب بازیکن سال دارد. امیدوارم هرکسی شایسته است به این مقام برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج