جاباما
۶۳۵۳۸۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

احتمال دیدار روحانی و «امانوئل ماکرون» در پاریس

سفیر ایران در فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فرانس‌۲۴» از احتمال دیدار «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران و «امانوئل ماکرون» در نیمه‌های ماه دسامبر (آذرماه) در پاریس خبر داد.

خبرگزاری فارس: «عبدالقاسم دلفی»، سفیر ایران در فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فرانس‌۲۴» از احتمال دیدار «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران و «امانوئل ماکرون» در نیمه‌های ماه دسامبر (آذرماه) در پاریس خبر داد.

وی در این مصاحبه که به زبان فرانسه انجام شده تصریح کرد که ایران روابط دوستانه‌ای با فرانسه دارد و روابط دو کشور بر اساس همکاری‌‌ها در زمینه‌های مشترک استوار است.

آقای دلفی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که احتمال دارد روحانی و ماکرون در حاشیه نشستی درباره آب و هوا که روز ۱۲ دسامبر (برابر با ۲۱ آذرماه) در پاریس برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کنند.

سفیر ایران در ادامه درباره لفاظی‌های مقام‌های فرانسوی درباره برنامه موشکی ایران اظهارنظر کرد و گفت: «موشک‌های بالستیک به مسئله امنیت ملی ایران مربوط می‌شود. ما در منطقه‌ای خطرناک و بسیار حساس زندگی می‌کنیم که در آن کشورهایی مانند عربستان سعودی مبالغ هنگفتی را برای خرید تجهیزات نظامی صرف می‌کنند.»

دلفی با اشاره به جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران و عدم کمک جامعه بین‌المللی به ایران برای دفاع از خودش در برابر حملات رژیم صدام گفت که ایران از آن زمان تصمیم گرفته روی پای خودش بایستد.

وی گفت: «در آن زمان ما از دنیا خواستیم حداقل کمک‌ها را به ما برای دفاع از خودمان ارائه کنند اما کسی اینکار را انجام نداد و ما تصمیم گرفتیم به خودمان اتکا کنیم.»

وی با بیان اینکه دکترین نظامی ایران دفاعی است گفت: «ایران قصد گسترش هژمونی علیه کشورهای دیگر ندارد. حضور نیروهای در عراق و سوریه به درخواست دولت‌های آن کشورها انجام شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      سفیر ایران تو فرانسه احتمال دیدار ریس جمهور را با ریس جمهور پاریس بیان کرده اما رسانه های داخلی نمی تونستند دیروز دعوت آقای روحانی توسط ماکرون ریس جمهور فرانسه برای نشست جهانی بررسی آب و هوا بیان کنند و یا رسانه از چرندیات حریری که ضد ایران در جلوی خانه اش بر علیه ریس جمهور و ایران را بیان کرد به زیبایی شانتاژ کنید

    • بدون نام

      اقای روحانی باید خیلی مواظب باشد این بچه سوسول فرانسوی نخواهددرخصوص برجام و منطقه به ایران اخطار ویا نصیحت کند.مردانی که با زنان بزرگتر ازخود ازدواج میکنند مثلا درحدسن مادر اینها شخصیت وابسته ومتزلزل وناپایدارومامانی دارند حرف وحسابشان متوقعانه ،خودخواهانه ....است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج