جاباما
۶۳۵۵۱۰
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آقای روحانی، اعتماد شما به تلویزیون مبارک است!

رئیس‌جمهور روحانی در روزهای گذشته در اتفاقی نادر، گفتند، بهتر است مردم اخبار مربوط به زلزله را از کانال رسانه ملی دنبال کنند تا اینکه دل به اخبار و بعضا شایعات شبکه های مجازی و کانال‌های تلگرامی ببندند.

تابناک: رئیس‌جمهور روحانی در روزهای گذشته در اتفاقی نادر، گفتند، بهتر است مردم اخبار مربوط به زلزله را از کانال رسانه ملی دنبال کنند تا اینکه دل به اخبار و بعضا شایعات شبکه های مجازی و کانال‌های تلگرامی ببندند. آنچنان که به نظر می‌رسد، روحانی بعد از پشت ‌سر گذاشتن دومین انتخابات و کسب آرای مردمی حالا قصد دارد با تک تک مخالفان دوران انتخاباتش از در آشتی درآید.

تنها شش ماه پس از اوج حملات حسن روحانی و یارانش به سازمان صداوسیما، رئیس‌جمهور منتخب در پیامی به مردم از آنها خواست به اخبار صداوسیما اعتماد کنند. انگار نه انگار که همین شش ماه بود که روحانی و یارانش صدا و سیما را رسانه‌ای نامطمئن، غرض‌ورز و جانبدار قلمداد کرده بودند و روحانی در فیلم تبلیغاتی‌اش آن را به استهزا گرفته بود. عجیب‌تر اینکه رئیس‌جمهور در سخنانش، مجاری رسانه‌ای را به دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی محکوم می‌کند که در ایام انتخابات به مدد همین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی توانسته بود به قول خودش، پیامش را به دورافتاده‌ترین مناطق کشور هم برساند و انحصار رسانه ملی را که در آن روزها، از سوی روحانی و یارانش به انعکاس صدای یک جریان محکوم شده بودند را بشکند.

حساب کردن روی حافظه فراموشکار مردم ایران در این سال‌ها، یکی ابزارهای کارآمد سیاسیون بوده و گویا حسن روحانی هم حالا حسابی روی این ماجرا حساب کرده که این گونه در ماجرای صداوسیما تغییر موضع داده است، وگرنه چه کسی است که نداند بخش مهمی از محبوبیت روحانی در میان طرفدارانش ـ که منجر به دو پیروزی در دو انتخابات ریاست جمهوری برای او شد ـ همین مخالفت با نهادهای مانند صداوسیما و ....بود. گوشه و کنایه‌هایی که روحانی در هر سخنرانی‌اش خصوصا بعد از مواضع صداوسیما در ایام مذاکرات هسته‌ای به صداو سیما می زد تا همین چند ماه پیش ادامه داشت، ولی گویا حالا که رئیس‌جمهور از دومین انتخابات هم عبور کرده، چندان فرقی ندارد که او در معادلات سیاسی کدام سو را بگیرد.

اما آیا تاریخ هم همین‌قدر فراموشکار خواهد بود؟ یعنی رئیس‌جمهور با خودش فکر نکرده بالاخره همه این حرف و سخن‌ها ثبت و ضبط شده است و با یک کنار هم گذاشتن ساده شما می‌توانید تعارض موضع‌گیری‌ها را مشخص کنید؟

نکته عجیب‌تر ماجرا اما غیر قابل اعتماد خواندن شبکه‌های اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور است که در سخنانش، آنها را بستر شایعات خواند. در حالی که به مدد همین شبکه‌های اجتماعی و تمرکز بالا روی آن در بهار امسال توانسته بود، حریفان و رقیبان انتخاباتی خود را از دور خارج کند و حالا همین مجاری خبری بستر شایعات شدند؟ عجیب نیست که رئیس‌جمهور حالا می‌خواهد با انحصار اطلاع‌رسانی برای رسانه ملی، سایر مجاری اطلاع‌رسانی که در این سال‌ها از محدودیت‌های واضح صداوسیما استفاده و در میان مردم جا بازکرده‌اند را بدنام کند؟

بالاخره همه می‌دانیم که صداوسیمای ما چه محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توان همه اخبار را در سبد محتوایی آن دید و برای همین است که رسانه‌های دیگر در میان مردم جا باز کرده است. آیا رواست به بهانه شایعه‌سازی و ... ظرفیت این رسانه‌ها را نادیده گرفت؛ آن هم از سوی کسی که خودش از بستر این رسانه‌ها منتفع شده است؟

هرچند کارشناسان و منتقدان، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به شایعه پراکنی متهم می کردند که در بخش هایی هم کاملا درست و بجا هست؛ اما رئیس جمهور ایران، بیشترین منفعت را حتی از شایعه پراکنی همین فضای مجاری در ایام انتخابات برده است؛ شایعه پراکنی های انتخاباتی که حتی از شایعه پراکنی زلزله ای هم بیشتر بود، چرا رئیس جمهور آن زمان، آن شایعه پراکنی ها را نادیده می گرفت و تمجید و تحسین نثار آنان می کرد؟ آقای رئیس جمهور اعتماد شما به رسانه ملی به قول خودتان مبارک است؛ انشاءالله که مبارک هم بماند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی .... فریب خوردیم

    • بدون نام

      روحانی کلید ساز بس دیگ اه

    • یعقوب

      حیف اعتبا ری که به صداوسیما بدمد فقط بلدند مراس عزادارید مناسبت های مختلف پخش زنده کنه یا سخنان نصرتلله ازلبنان پخس کنه ولی از گرفتاری مردم خودش طفره میره بنازم ماهواره

    • ایرانی

      مردم که هالو نیستند صداوسیما همواره دولت روحانی را پنج ساله که می کوبد مخصوصا درانتخابات اخیر ، مردم اعتمادشان ازصداوسیما سلب شده ، اغلب مردم در شبکه های خارجی تلگرام وفضای مجازی اخبارروز دریافت می کنند به جز افراد بیسواد عشایری وروستایی .

    • بهزاد رسولی

      عالی بود مرسی واقعآ حرف حق زدی من خودم به حسن روحانی رآی داده بودم ولی از این تغییر موضع اصلآ خوشم نیومد واقعا این کارش جآی سوال داره ...الله اعلم

    • اکبرحسین پور

      تلوزیون مال خودت چرا۲روز ازماه گذشته حقوق بازنشستگان که باسیلی صورتشان را سرخ میکنندو مثل من وعیالم کهنه دندان داریم باانواع بیماری ها شیمی درمانی همسر ودیابت وغیره وفرزندان بیکار لااقل یکروز خودتان راجای مابگذارید کسی که شکمش سیره ......

    • بدون نام

      حق باریس جمهورمحترم است.فقط بایستی
      به رسانه ملی اعتمادکرد.ولاغیر.

    • بدون نام

      دو ررررنگگگگگگیییییی

    • بدون نام

      خرش از پل رد شده دیگه

    • بدون نام

      دیگر به تو رسانه امیدی نیست

    • بدون نام

      وقتي روحاني ميدانددوره بعد رييس جمهورنيست به خودحق ميدهد که اينگونه عمل کنه برخلاف دوره اول رکه ايشان وعده وعيددادوعملا کاري انجام نداد بارهاازرسانه ميلي انتقادميکردحالا همان رسانه شده اسباب تعريف وتمجيد روحاني ،

    • جواد

      دروغ گوترین رئیس جمهور تارخ کل جهان . خیلی خیلی پشیمانم بهت رای دادم

    • نیلوفر

      شک نکنید که ملت فراموشکاری هستیم اما جناب روحانی رای من بشما ازهمین شبکه های اجتماعی الهام گرفت صداوسیما پیشکش خودتان ممکن است انتخابات رافراموش کرده باشّیم اما زلزله ویران کننده غرب کشورعزیزرانه تلویزیون دروغگو وناعادلانه برخوردکرد

    • بدون نام

      رئیس جمهورهم مثل صداوسیمامیلی شد"صداوسیمای میلی"جمله ای که خودشون فرمودند.

    • بدون نام

      بعضی از شماها واقعا چقدر کم دارید چون گفته اخبار رلزله از صدا وسیما دریافت کنید دیگر اشتی وصدا وسیما راست می گوید .خدا کند ان هم دروغ بگوید

    • بدون نام

      صدا وسیما فقط متلق به تعداد خاصی هست فقط هر چه آنها بگن راسته وپخش میشود. زلرله دیگر مجبورند پخش کنند

    • رفیعی

      شما این وسط مطلب چی میگید مردم فراموشکارن واقع که شما بس نمیدانید از دل مردم خبرندارین شکم تونسیر انتظا دارین باور کنیم و این حرف ذخیره روزگار کنیم کهشما به مردم چی مگین کدام اعتماد کدام امید برای خانه5 روز مهمان آمد کلا ماند8000 تومان شد پول نان کی میشنوه حرف مارا بعد شاید مردم دوست نداشته باشن کنجدی بخوردن تکلیف مردم این وسط میشه؟؟

    • بدون نام

      بابا ول کن تودیگه

    • سید

      هه هه هه ازتون رای گرفت حالا که کارش باتون تموم شد اومد اینطرف،خوبتون بشه

    • بدون نام

      خرش از پل رد شد

    • بدون نام

      به به دکتر روحانی، نامزد انتخابات که هستی اصلاح طلبی رییس جمهور که میشی اصولگرایی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج