جاباما
۶۳۵۷۰۷
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش کتب و ساعت درسی پایه دوازدهم

مدیرکل دفتر تألیف کتاب ابتدایی و متوسطه نظری از افزایش کتب و ساعات درسی پایه دوازدهم متوسطه درسال تحصیلی جدید خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر تألیف کتاب ابتدایی و متوسطه نظری از افزایش کتب و ساعات درسی پایه دوازدهم متوسطه درسال تحصیلی جدید خبر داد.

محمود امانی طهرانی در نهمین نشست سالانه روسای گروه‌های بررسی و تحلیل محتوای آموزش و پرورش ‌که در محل مرکز رفاهی و آموزشی فرهنگیان امام سجاد (ع) برگزار شد، با بیان اینکه «تحلیل محتوای کتاب‌های جدید مسأله‌محور هستند»، اظهار کرد: در پایه دوازدهم متوسطه ساعت آموزشی دانش‌آموزان از ۲۴ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته افزایش خواهد یافت و تمام امتحانات نهایی پایه یازدهم به پایه دوازدهم می‌رود.

وی تصریح کرد: ما باید سازمان سنجش را متقاعد کنیم که سوابق تحصیلی را جدی بگیرند تا سوابق تحصیلی دانش‌آموزان جایگزین نمره کنکور شود.

امانی با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی و نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی کشوری، معیار گزینش دانش‌آموزان خواهد بو»، گفت: انتظار می‌رود مدارس فضای بهتری را فراهم آورند و بر همین اساس اعتبار تصحیح و طراحی آزمون بالا خواهد رفت و اعتبار تصحیح امتحانات دانش‌آموزان بالای ۹۹ درصد خواهد شد.

‌مدیرکل دفتر تألیف کتاب ابتدایی و متوسطه نظری عنوان کرد: تمام تلاش آموزش‌وپرورش این است که امتحانات نهایی عامل انتخاب دانش‌آموزان باشد و این ارزش امتحانات آموزش و پرورش را بالا می‌برد که خود موجب پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساعت آموزشی دانش‌آموزان پایه دوازدهم افزایش می‌یابد و همچنین مدارس فنی‌وحرفه‌ای از دو سال به سه سال افزایش خواهند یافت، باید نیروی انسانی در دوره متوسطه تداوم داشته باشد.

امانی طهرانی تشریح کرد: حجم کتاب‌های درسی در پایه دوازدهم باید کنترل شود؛ نمی‌خواهیم محتوا سنگین و دشوار باشد. کتاب‌های سلامت بهداشت، محیط خانواده و سبک زندگی در برنامه درسی دانش‌آموزان پایه دوازدهم افزوده خواهد شد. همچنین کتاب‌های تحقیق و سواد رسانه‌ای، هنر، کارگاه کارآفرینی و تولید در پایه متوسطه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کتابی که در دوره متوسطه افزوده می‌شود کاملا مسأله‌محور است، ادامه داد: انسان و محیط زیست، هنر، سواد رسانه‌ای و دو کتاب دیگر که سال آینده به مدارس وارد خواهند شد، از این دست کتاب‌ها هستند. مشخصه این کتاب‌ها آن است که نظام آموزشی به نقطه‌ای می‌رسد که نیازی را احساس می‌کند و برای برآورده‌ کردن این نیاز کتابی تألیف می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      گل بود به سبزه نیز آراسته شد

    • بدون نام

      همه جای سیستم آموزشی کشور ما مشکل داره. این کتابای عمومی رو باید دوره راهنمایی به دانش آموزا آموزش بدن نه دبیرستان. با کابوس کنکور خواب رو از دبیرستانیا گرفتین، حالا کتابم بهشون اضافه می کنین که دیگه هیچ وقت آزادی نداشته باشن. هر آدم نادانی میدونه که زبان انگلیسی رو باید از خردسالی آموزش داد یعنی اول ابتدایی نه اول راهنمایی. حالا شما هی تغییرات الکی و بدرد نخور ایجاد کنین توی سیستم

    • حسنا

      واقعا خیلی بده تبعیض تا چه حد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!ما بیچاره ها چه گناهی کردیم شدیم موش آزمایشگاهی

    • بدون نام

      اره بخدا ما شدیم موش آزمایشگاهی !!!!!!حداقل واسه کنکور وقت بدن که درسای سال قبلو بخونیم......

    • بدون نام

      اره بخدا ما شدیم موش آزمایشگاهی !!!!!!حداقل واسه کنکور وقت بدن که درسای سال قبلو بخونیم......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج