جاباما
۶۳۵۸۹۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شفر: خوشحالم که داور نیستم

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال از وضعیت هافبک باتجربه این تیم ابراز بی‌اطلاعی کرد.

خبرگزاری تسنیم: وینفرد شفر، سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل گسترش فولاد، گفت: امروز که داشتم با ماشین از محل اقامتم به اینجا می‌آمدم هوا را دیدم و کوه‌ها را. واقعاً منظره قشنگی بود. ایران کشور زیبایی است. در رابطه با بازی قبلی باید این نکته را بگویم که بازی زیبایی را ارائه کردیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما شانسی برای تبدیل کردن موقعیت‌های‌مان به گل نداشتیم. این فقط راجع‌به مهاجمان‌مان نیست. هافبک‌‌های‌مان هم وقتی صاحب موقعیت می‌شویم باید محکم‌تر عمل کند تا به گل برسیم.

گلزنی مانند خوردن کیک است!

وی در ادامه افزود: قبل از بازی با تیم مشکی‌پوشان تمرینات زیادی برای گلزنی کردیم و راه‌های بسیاری از جمله شوت، سانتر و پاس‌های عمقی را آزمودیم و برای گلزنی تلاش کردیم. سجاد شهباززاده موقعیت‌های زیادی را در این بازی از دست داد، اما در فوتبال یک مقدار شانس هم لازم است که سجاد در این بازی شانس نداشت. اگر او در ۱۰ دقیقه اول یک گل می‌زد اعتمادبه‌نفسش افزایش می‌یافت، از فشار روی او کم می‌شد و می‌توانست گل‌های بیشتری به ثمر برساند. ما کارهای ترکیبی خوبی از هر دو جناح تمرین کردیم و فرصت‌های زیادی هم داشتیم، اما این مثل خوردن کیک است. زمانی که خیلی به کیک نزدیک شدید باید آن را سریع بخورید. اگر آن را نگه دارید شاید از دستت بیفتد و نتوانی کیک را بخوری.

خوشحالم که داور نیستم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: روز گذشته یکی از بازیکنان ملی‌پوش ما به من گفت ما در دو ماه گذشته موقعیت‌های زیادی نداشتیم، اما در یک بازی بیش از ۱۰ موقعیت گلزنی ایجاد کردیم که متأسفانه از آنها استفاده نکردیم، در بازی آخر یک گل زدیم که اصلاً آفساید نبود، اما داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. داور هم یک انسان است و هر انسانی ممکن است اشتباه کند. داوری خیلی سخت است و من خوشحالم که داور نیستم. ممکن است داور به خاطر حدود ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر در اعلام آفساید اشتباه کند که می‌تواند سرنوشت یک تیم را تغییر دهد، اما مهم‌ترین چیزی که داور باید توجه کند، سلامت بازیکنان است.

ممکن بود چشمی جام جهانی را از دست بدهد

شفر با اشاره به دو خطایی که روی بازیکنانش در این مسابقه انجام شد، خاطرنشان کرد: روی روزبه چشمی و مهدی قائدی دو خطای شدید صورت گرفت. هر دوی این بازیکنان خوش‌شانس بودند و باید به هر دو بازیکن خطاکار کارت قرمز داده می‌شد. ممکن بود پای روزبه چشمی بشکند و او جام جهانی را از دست بدهد. البته من اصلاً آدمی نیستم که در خصوص داوران صحبت منفی بکنم. داوری خیلی سخت است و من برای همه داوران در مسابقات آینده آرزوی بهترین‌ها را دارم.

بازیکنانم انرژی خوبی برای دیدار مقابل گسترش دارند

وی با اشاره به محرومیت تماشاگران از تماشای این مسابقه اظهار داشت: فدراسیون فوتبال هواداران ما را از تماشای بازی فردا محروم کرده است، اما با افتخاری مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم و پیشنهاد خوبی داشتیم که اگر ممکن است بازی فردا با حضور تماشاگران برگزار شود، اما پولی به باشگاه استقلال نرسد و این پول به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه اختصاص یابد. در تمرینات اخیر خیلی خوب کار کردیم و بازیکنانم انرژی خوبی برای دیدار مقابل گسترش دارند.

امسال کارمان سخت است اما سعی می‌کنیم سال بعد جایگاه خوبی داشته باشیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین یادآور شد: من متوجه شدم که تعدادی از پیشکسوتان استقلال اخیراً با مصاحبه‌هایی که در رسانه‌ها کردند از تیم حمایت کردند، می‌خواهم از آنها بابت حمایت‌شان تشکر کنم و همین‌طور از زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه که در مصاحبه‌ای خیلی از تیم حمایت کرد. اینها باعث می‌شود بازیکنان با اعتماد‌به‌نفس صددرصدی در تمرینات شرکت کنند و در مسابقات هم با انرژی باشند تا تیم به جایگاه اصلی‌اش برگردد. هرچند که امسال کسب جایگاه خیلی سخت است، اما ما سعی می‌کنیم برای سال بعد جایگاه خوبی داشته باشیم.

هنوز جباری را ندیده و صحبتی با او نداشته‌ام

شفر درباره ماندن یا جدایی مجتبی جباری از تیم استقلال نیز توضیح داد: من نمی‌توانم الان در این خصوص به شما بگویم بله یا خیر، چرا که باید اطلاعات دقیقی داشته باشم. من هنوز ایشان را ندیده‌ام و مثل اینکه مصدوم است. من هیچ صحبتی با جباری نداشتم و نمی‌توانم بگویم که می‌تواند بازی کند یا خیر. ابتدا خودش یا پزشک باشگاه باید در مورد شرایط مصدومیت ایشان به ما توضیح بدهند که ما بفهمیم شرایط به چه شکلی است. باید قبل از این بازی یا در طول هفته صحبتی داشته باشیم تا متوجه شویم شرایط‌شان چطور است هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ بدنی. ما باید با او صحبت کنیم.

من اینجا هستم تا شهباززاده به فرم خوبش برگردد

وی در پاسخ به پرسش درباره اینکه مهاجمان استقلال بیشتر نقش تخریبی دارند و به نظر می‌رسد این تیم مهاجم گلزن در اختیار ندارد، تصریح کرد: در رابطه با عملکرد مهاجمان باید بگویم که یک مهاجم برای گلزنی نیاز به شانس هم دارد. دیدید که در بازی قبل سجاد شهباززاده خودش را در سه موقعیت خوب گلزنی قرار داد. در رابطه با عملکرد سجاد باید این را بگویم که وقتی تازه به ایران آمده بودم و فیلم‌های بازی‌ها را می‌دیدم، متوجه شدم که سجاد خیلی در موقعیت گلزنی قرار نمی‌گیرد، در صورتی که خیلی خوب عمل می‌کند. می‌توانم لواندوفسکی یکی از بهترین مهاجمان دنیا را مثال بزنم که در بازی گذشته با وجود موقعیت‌هایی که داشت موفق به گلزنی نشد. این برای بازیکنان ما هم وجود دارد. سجاد در اردوی کیش یک پنالتی داشت که آن را نتوانست به گل تبدیل کند. ما باید تلاش کنیم تا او به فرم خوبش برگردد و این کار من است و من برای همین اینجا هستم.

ما باید به دنبال یک مهاجم تمام‌کننده باشیم

این مربی آلمانی در ادامه خاطر نشان کرد: شهباززاده در گذشته خیلی موقعیت‌های گلزنی نداشت و الان خیلی بهتر شده است. در بازی گذشته در موقعیت‌های تک به تک قرار گرفت و این نشان می‌دهد که این بازیکن چقدر می‌تواند خودش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. شاید الان برای اینکه گل نزده است، در استرس باشد. باید به او کمک کنیم. شاید با به ثمر رساندن دو گل شرایطش بهتر شود. این طبیعی است، اما در کل ما باید به دنبال جذب یک مهاجم تمام‌کننده در تیم باشیم.

در بازی قبلی 4 موقعیت صددرصد گلزنی داشتیم

«شما در ابتدای حضور در استقلال ضعف این تیم را در گلزنی دانستید، آیا پس از شش هفته توانستید این مشکل را برطرف کنید»، شفر در پاسخ به این پرسش گفت: در اولین دیدار مقابل فولاد ما تنها یک موقعیت گلزنی داشتیم، بازی‌سازی تیم از دفاع به حمله خیلی بد بود، پاس‌های خوبی هم به مهاجمان تیم ارسال نمی‌شد، اما در بازی آخر ما چهار موقعیت صددرصد گلزنی داشتیم. در بازی قبل از آن نیز دو موقعیت خوب داشتیم که تبدیل به گل نشدند. کاری که ابتدا باید انجام بدهیم، این است که کاری کنیم تیم موقعیت گلزنی ایجاد کند. ما این کار را انجام داده‌ایم. اکنون نیز در تمرینات روی گلزنی کار می‌کنیم و در این بخش نیز عملکرد بسیار بهتری در تمرینات داریم. در ارسال‌ها هم بهتر شده‌ایم. پیش‌تر سانترهایی روی دروازه حریف ارسال می‌شد که مهاجمان ما به خوبی از این موقعیت‌ها استفاده نمی‌کردند و توپ از بالا یا کنار دروازه به بیرون می‌رفت. باید این اشتباهات را جبران کنیم، همچنین ما در بازی آخر سه موقعیت داشتیم که به آفساید منجر شد و بازیکنان ما زود حرکت کردند. در تمرینات طوری کار کردیم که بازیکنان برای زدن ضربه آخر به گونه‌ای حرکت کنند که در آفساید قرار نگیرند.

مهاجمان ما باید از فشار و استرس خارج شوند

وی تصریح کرد: نه فقط سجاد شهباززاده و مهاجمان ما و نه کل مهاجمان ایران و دنیا همیشه در گلزنی موفق نبوده‌اند. در طول تاریخ مهاجمانی مثل گرد مولر را داشتیم که در یک دوره گل نمی‌زد، اما یک گل خوب و مهم به ثمر رساند که باعث شد روند گلزنی او به شیوه مطلوب گذشته بازگردد. ما مهاجمان خوبی داریم، اما آنها باید از فشار خارج شوند و دیگر استرس گل زدن یا نزدن را نداشته باشند. در بازی آخر سجاد شهباززاده به خوبی از سانترهایی که از جناح چپ ارسال می‌شد خود را دورتر از مدافع حریف به تیر اول رساند که این کار را قبلاً انجام نمی‌داد، اما اکنون خیلی خوب این کار را انجام می‌دهد. در همین مسابقه از جناح راست توپی برای فرشید اسماعیلی ارسال شد و او از پشت محوطه جریمه می‌خواست با ضربه سر دروازه مشکی‌پوشان را باز کند، در حالی می‌توانست این توپ را نگه دارد و سپس آن را وارد دروازه کند. مهاجمان ما باید با آرامش بیشتری بازی کنند.

ما باید بهتر شویم و با یادگیری روند خود را بهبود ببخشیم

شفر با اشاره به دیدار منچستریونایتد مقابل بازل سوئیس در لیگ قهرمانان اروپا خاطرنشان کرد: این بازی تا دقایق پایانی بدون گل دنبال می‌شد. مهاجمانی هم در زمین بودند که هر هفته در مجموع ۲۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، اما گلی به ثمر نرساندند و موقعیت‌ها را از دست دادند و منچستر در نهایت شکست خورد، ما باید بهتر شویم و با یادگیری روند خود را بهبود ببخشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد جذب بازیکن در تعطیلات نیم‌فصل را دارد، یا اینکه بازیکنان جدید در چه پستی و اهل کدام کشور هستند، گفت: این مشخص است که نظراتی داریم، اما اینکه در چه پستی بازیکنی می‌گیریم، یا چه بازیکنی مدنظر ماست، بعداً در این زمینه صحبت می‌کنیم. من برای شما پیامی می‌فرستم و اسم و موقعیت بازیکن را می‌گویم. همچنین محمد زرندی، مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال گفت: این سؤال ربطی به بازی فردا ندارد.

خیلی خوب است که هواداران از سبک بازی استقلال خوشحال شده‌اند

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه هواداران از عملکرد استقلال تا حدی راضی شده‌اند و خیلی دوست دارند که این تیم در همه بازی‌ها به پیروزی برسد، تصریح کرد: این خیلی خوب است که هواداران از سبک بازی استقلال خوشحال شده‌اند، اما فوتبال مثل تنیس نیست که از دو طرف پاس‌های بلند بدهیم و در نهایت بگوییم ما بازی را بردیم، پس خیلی خوب هستیم. همه هواداران برد می‌خواهند، دقیقاً مثل ما اما نوع بازی کردن و عملکرد تیمی برای‌مان از اهمیت بالایی برخوردار است، ما می‌توانیم گلر توپ را بلند ارسال کند و هافبک‌ها سر بزنند و آن جلو شلوغ‌بازی کنیم و به گل برسیم، اما ما دنبال این نیستیم.

جدا از علاقه هواداران تصمیمی را می‌گیریم که برای کار تیمی‌‌مان خوب باشد

شفر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه هواداران دوست دارند مهدی قائدی از ابتدا در ترکیب استقلال قرار بگیرد، نیز خاطرنشان کرد: ممکن است چند ده‌هزار نفر طرفدار قائدی باشند و چند ده‌هزار نفر طرفدار دایی و یا چندده‌هزار نفر طرفدار بازیکنان دیگر. ما جدا از علاقه هواداران تصمیمی را می‌گیریم که برای کار تیمی‌‌مان خوب باشد و بازیکنی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد که در تمرینات بهترین باشد. صددرصد خوب نیست که ما قائدی را از ابتدا در بازی بگذاریم من در گذشته تجربه‌ای این چنین را داشتم. مهمت شول بازیکن من بود. او را ما ابتدا پنج و بعد 10 و بعد 30 دقیقه بازی می‌دادیم که این بازیکن رشد کرد و زمانی بازیکن اصلی بایرن مونیخ شد. قائدی وقتی به زمین می‌آید هواداران خوشحال می‌شوند، اما اگر او فیکس باشد ممکن است هواداران ناراحت شوند که چرا ما او را از ابتدا در ترکیب گذاشتیم. من برای او بهترین‌ها را می‌خواهم و دنبال این هستیم که استقلال را به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

فقط چند بازیکن می‌خواهیم که ضربه آخر را به توپ بزنند

وی در ادامه تصریح کرد: ما در بازی آخرمان هفت هشت موقعیت گلزنی داشتیم. همه این موقعیت‌ها در زمانی به وجود آمد که ما فوتبال بازی می‌کردیم و زمان‌هایی که پاس‌های بلند می‌دادیم، شانسی برای گلزنی نداشتیم. به نظرم مردم باید برای سبک فوتبال استقلال خوشحال باشند، فقط چیزی که ما می‌خواهیم این است که ما چند بازیکن داشته باشیم که توپ‌های آخر را بزنند و آنها را به گل تبدیل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج