۶۳۶۳۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توصیه به اصلاح طلبان؛ نیروی جدید تربیت کنید

مصطفی داننده در عصر ایران: جریان اصلاحات برای بازسازی سیاسی خود بعد از حوادث سال ۸۸، دست یاری به سمت اصول‌گرایان معتدل دراز کرد. حاصل این همکاری پیروزهای متعدد در انتخابات مختلف بود. حالا اما برخی از آنها بر این باور هستند که می‌توانند به تنهایی در دریای طوفان زده سیاست ایران کشتی رانی کنند.

مصطفی داننده در عصر ایران: جریان اصلاحات برای بازسازی سیاسی خود بعد از حوادث سال ۸۸، دست یاری به سمت اصول‌گرایان معتدل دراز کرد. حاصل این همکاری پیروزهای متعدد در انتخابات مختلف بود. حالا اما برخی از آنها بر این باور هستند که می‌توانند به تنهایی در دریای طوفان زده سیاست ایران کشتی رانی کنند.

به همین خاطر پیشنهاد دادند به جای ائتلاف با اصول‌گرایان به سراغ شورای نگهبان برویم و با رایزنی مسیر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات‌های آینده را فراهم کنیم. این بخش از اصلاح طلبان فکر می‌کنند می‌توانند با رایزنی مسیر را برای اصلاح طلبانی که شورای نگهبان در انتخابات گذشته اجازه حضور به آنها را نداده است باز کنند.

با توجه به نظر شورای نگهبان در این سال‌ها به ویژه دبیر آن یعنی آیت‌الله جنتی به نظر نمی‌رسد اصلاح طبان بتوانند با این شورا به یک توافق بزرگ دست پیدا کنند. به ویژه کسانی که در حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ نقش داشتند.

شورای نگهبان به طور واضح تکلیف بخشی از جریان اصلاحات را مشخص کرده است. اتفاقا اصلاح طلبان می‌‍توانند از این محدودیت برای خود یک فرصت عالی بسازند.

بسیاری از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات چه بخواهند چه نخواهند نمی‌توانند دیگر در انتخاباتی به عنوان نامزد حضور داشته باشند. خوب این فرصت مناسبی است جریان اصلاحات با مدیریت همین افراد نیروهای تازه نفسی را به فضای سیاسی کشور معرفی کند.

توصیه به اصلاح طلبان؛ به جای مذاکره با شورای نگهبان، نیروی جدید تربیت کنید

نباید فراموش کرد جریان اصلاحات یا همان نیروهای چپ دهه ۶۰، چهره‌های مشخصی داشتند اما توانستند بعد از پایان مجلس سوم و آغاز دوران عزلت نشینی، چهره‌های جدیدی را وارد سپهر سیاست ایران کنند.

پیروزی در خرداد ۷۶ و مجلس ششم حاصل همین کادر سازی اصلاح طلبانه بود.

جریان اصلاحات با توجه به محدودیت‌هایی که دارد باید هرچه سریعتر پوست اندازی کند و به نیروهای جدید برسد. اتفاقا در جریان انتخابات مجلس دهم و شورای پنجم این امر محقق شد و نمی‌دانم چرا اصلاح طلبان دوست ندارند این مسیر را ادامه دهند.

در انتخابات مجلس دهم به جز عارف، کواکبیان، حضرتی، محجوب و سهیلا جلودارزاده دیگر نامزدهای جریان اصلاحات ناشناخته بودند. در شورای شهر پنجم نیز این معنا محقق شد.

همین افراد ناشناخته الان در جریان اصلاحات تعریف می‌شود و برخی از آنها حضور پررنگی در فضای سیاسی کشور دارند.

این چهره‌های جدید کمتر حساسیت بر می‌انگیزند و زمینه ساز اصطکاک میان اصلاح طلبان و شورای نگهبان نمی‌شوند. اصلاح‌طلبان جدید می‌توانند سال‌ها در انتخابات‌های ایران شرکت کنند و احتمالا آرای حامیان و علاقه‌مندان گفتمان اصلاحات در کشور را به خود اختصاص دهند.

جریان اصلاحات احتیاج به یک اتاق فکر دارد و نیروهایی که بتوانند در صحنه حضور پیدا کنند. قطعا بزرگان اصلاحات می‌توانند تشکیل دهنده اتاق فکر باشند و نیروهای تازه نفس در میدان حضور پیدا کنند.

اصلاح طلبان باید بپذیرند برای ادامه حیات سیاسی خود احتیاج به نیروهای تازه نفس دارند پس رفتن مسیرهای طی شده گام در مسیری تازه و مطمئن بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج