جاباما
۶۳۶۳۸۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آخرین وضعیت بارش‌ها در ایران

میزان بارش‌های ثبت‌شده از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته به ۲۳.۱ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در ۴۹ سال گذشته (درازمدت) کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

خبرگزاری تسنیم: میزان بارش‌های ثبت‌شده از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته به ۲۳.۱ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در ۴۹ سال گذشته (درازمدت) کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

کل ریزشهای جوّی ایران از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۹۶) تا روز گذشته (سوم آذر ماه) بالغ بر ۲۳.۱ میلی‌متر است. ثبت ۲۳.۱ میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۸ میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده رشد ۵۶.۱ درصدی بارشها در سال جاری است.

همچنین میزان بارشهای ایران در مدت مشابه در ۴۹ سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط ۳۰.۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارشهای سال جاری، از کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در سال آبی ۹۷ ــ ۹۶ حکایت دارد.

حجم بارش‌ها از ابتدای مهرماه ۹۵ تا سوم آذرماه سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون مترمکعب بود اما در مدت مشابه سال جاری حجم بارش‌ها با رشد ۱۳ میلیارد و ۶۷۸ میلیون مترمکعبی، به ۳۸ میلیارد و ۶۹ میلیون مترمکعب رسید.

در ایران ۶ حوضه اصلی آبریز داریم که شامل حوضه آبریز دریای خزر،‌ حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، حوضه آبریز دریاچه ارومیه، حوضه آبریز فلات مرکزی، حوضه آبریز مرزی شرق و حوضه آبریز قره‌قوم است.

در حوضه آبریز دریای خزر از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته ۹۶.۴ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲.۲ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت رشدی ۱.۵ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در مجموع ۶۰.۳ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۴۴.۱ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۰.۵ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در مجموع ۲۸.۴ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۵۱۷.۴ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۲۵.۷ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز فلات مرکزی از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در مجموع ۵.۸ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۸.۴ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۶۱.۳ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز مرزی شرق از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در مجموع ۱.۳ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۵۵۰ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۸۲.۲ درصدی داشته است.

در حوضه آبریز قره‌قوم از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در مجموع ۱۰.۴ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۴۱.۹ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی ۴۹.۳ درصدی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه همین کشاورزی ادامه پیدا کنه تا۵سال دیگه ای خوب داریم باوجود۱۸ملیون مهاجرروزی۵۰۰ملیون لیتراب ومصرف میکنن ازکشورشون آب وبگیرین چرااینقدراختلاص می‌دیم این ابرقدرت جهانیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج