۶۳۶۴۱۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

C۷ ZR۱؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

C۷ آخرین نسل کوروت های موتور جلو است و از نسل هشتم، کوروت در هیبت یک خودرو اسپرت موتور وسط عرضه خواهد شد؛ کوروت ZR۱۲۰۱۹، خداحافظی باشکوه شورولت با این پیکربندی کلاسیک آمریکایی است و بی دلیل هم نیست که با آن، شورولت قدرتمنترین و سریع ترین کوروت تاریخ را بالاتر از گرند اسپرت و Z۰۶ در رأس هرم وحشی ترین کوروت های نسل هفت می نشاند.

هفته نامه خودرو امروز: C۷ آخرین نسل کوروت های موتور جلو است و از نسل هشتم، کوروت در هیبت یک خودرو اسپرت موتور وسط عرضه خواهد شد؛ کوروت ZR۱۲۰۱۹، خداحافظی باشکوه شورولت با این پیکربندی کلاسیک آمریکایی است و بی دلیل هم نیست که با آن، شورولت قدرتمنترین و سریع ترین کوروت تاریخ را بالاتر از گرند اسپرت و Z۰۶ در رأس هرم وحشی ترین کوروت های نسل هفت می نشاند.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

چهارمین نسل کوروت را با پسوند ZR۱ که اولین رونمایی رسمی خود را این هفته در موتورشو دبی ۲۰۱۷ تجربه می کند، از نیروگاه ۶.۲ LTS V۸ لیتری مجهز به سوپرچارجر جنرال موتورز، ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۶۹ نیوتن متر گشتاور بیشینه می گیرد، صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه تخته می کند، شتاب ۴۰۰ متر زیر ۱۱ ثانیه دارد و می تواند فراتر از ۳۳۸ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

نیروگاهی پرطنین

شورولت می گوید به لطف استفاده از سوپرچارجر ۲.۶۵ لیتری مجهز به اینترکولر Eaton که ۵۲ درصد حجم بیشتر به نسبت نمونه به کار رفته در پیشرانه Z۰۶ دارد، توانسته این خروجی ویرانگر را در اختیار ZR۱ جدید قرار دهد. البته در این بین اولین استفاده شورولت از سیستم تزریق سوخت مستقیم دوگانه به همراه تزریق نقطه ای که به ارائه ترکیب انفجاری بیشتر در سواری های تحت فشار کمک می کند را نیز نباید از قلم انداخت.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

در کنار اینها و یکسری تغییرات فنی دیگر، پیشرانه ZR۱ جدید به لطف بهره مندی از سیستم اگزوز جدیدی که قابلیت افزایش طنین تدریجی با افزایش فشار رانندگی را دارد، پرطنین ترین کوروت تاریخ هم لقب می گیرد.

این پیشرانه در کنار یک گیربکس ۷ سرعته دستی، به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم قابل اتصال است و این یعنی برای اولین بار، در مدل ۲۰۱۹، کوروت ZR۱ با گیربکس اتوماتیک نیز قابل سفارش خواهد بود. پیش تر قرار بود گیربکس ۱۰ سرعته اتومات جدید GM به عنوان آلترناتیو برای گبربکس ارائه شود اما به خاطر مشکلات پکیجینگ، امکانپذیر نشد.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

یک خشونت کاربردمحور

با قلبی اینچنین پرتپش، طبیعی است که نیاز گسترده ای به خنک سازی وجود دارد، این نیاز با دست کم ۱۳ واحد تبادل حرارت از جمله چهار رادیاتور جدید تامین شده است و برای بهبود حداکثری جریان هوا بوده که رُخ کوروت ZR۱۲۰۱۹ کاملا بازطراحی شده است. در واقع پوزه در ZR۱ یک خروجی هوای یکپارچه بزرگ است. همچنین برای جا کردن تایرهای پهن تر از قبل که در جلو ابعاد P۲۸۵/۳۰ZR۱۹ و در عقب ابعاد P۳۳۵/۲۵ZR۲۰ دارند، گلگیرها پهن تر شده اند و همین در ترکیب با رُخ وحشی، ژستی مخوف تر به ZR۱ جدید داده است.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

برخلاف C۶ ZR۱ که با درپوش موتور شفاف پلی کربنات به تولید رسید، در C۷ ZR۱، درپوش فیبرکربنی چند تکه با طرح هواکش دار پیچیده تری روی سوپرچارجر Eaton موتور فرم گرفته است. از دیگر مشخصه های بارز در طراحی C۷ ZR۱ باید به بال عقب بسیار بزرگ آن اشاره کرد که در دو نمونه ثابت Low Wing و تطبیق پذیر High Wing قابل سفارش است. Low Wing با هدف ارتقاء حداکثری بیشینه سرعت طراحی شده و در مقایسه با بال عقب Z۰۶، هفتاد درصد نیروی رو به پایین بیشتر روی بدنه اعمال می کند.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

در طرف مقابل High Wing که قابلیت تنظیم زاویه تا ۵ درجه و در دو جهت را دارد، مخصوص مانورپذیری بیشتر در پیست است و به نسبت Z۰۶ های مجهز به پکیج ۲۰۷ تا ۶۰ درصد نیروی رو به پایین بیشتر روی قسمت عقب خودرو اعمال می کند. در ضمن، برای حفظ چسبندگی چرخ های جلو به مسیر نیز برای اولین بار، بال زیرپوزه جدیدی در نظر گرفته شده که صرف نظر از پکیج آیرودینامیک سفارش شده، به صورت استاندارد روی تمامی ZR۱ های ۲۰۱۹ نصب می شود. High Wing بخشی از پکیج عملکردمحور ZTK است که با تایرهای صرفا تابستانی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲، براگیر زیرپوزه فیبرکربنی و تنظیمات مخصوص پیست فنربندی مغناطیسی آن، C۷ ZR۱ می تواند شانه به شانه کوروت مسابقه ای شورولت یعنی C۷R بتازد.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ

کمی اختصاصی تر

شورولت مخصوصا یک رنگ سفارشی نارنجی سبرینگ برای ZR۱ جدید کنار گذاشته که به همراه رنگ نارنجی کلیپرهای برمبو، باریکه نارنجی رنگ جزئیات بدنه و خطوط دوخت برنزی و نارنجی رنگ کابین، کمی هیجان بیشتر به این توده آدرنالین می دهد. در ضمن کابین با پکیج های ZR۱ و ZR۳ که فرمان فیبرکربنی، صندلی های اسپرت مسابقه ای، پخش Bose با صندلی های پوشش یافته با چرم ناپا و مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش را به لیست امکانات اضافه می کنند، قابل سفارش است.
C7 ZR1؛ قدرتمندترین و سریع ترین کوروت تاریخ
گفته می شود کوروت ZR1 2019 با برچسب قیمتی فراتر از 120 هزار دلار عرضه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج