۶۳۶۵۹۳
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

البشیر: آمریکا می‌خواهد کشورم را ۵ تکه کند

رئیس‌جمهور سودان ۲ روز پس از دیدار با پوتین، از آمریکا به دلیل داشتن نقشه‌های ضدسودانی و ضدعربی انتقاد کرد و گفت که کشورش برای بی‌دفاع نماندن در برابر هجمه‌های آمریکا، مشتاق به میزبانی پایگاه دریایی روس‌ها در دریای سرخ و خرید تسلیحات پیشرفته روسی است.

خبرگزاری فارس: «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان دو روز پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در شهر سوچی، از امکان افزایش چشمگیر تعاملات نظامی با روس‌ها خبر داد.

عمر البشیر در دیدار با پوتین، از دخالت «مخرب» آمریکا در امور کشورهای عربی و ایران انتقاد کرده و دفاع روسیه از کشورش در برابر واشنگتن را خواستار شده بود.

این مقام سودانی امروز هم در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، مواضع ضدآمریکایی خود را با لحنی شدیدتر تکرار و آمریکایی‌ها را به داشتن نقشه برای تجزیه سودان متهم کرد.

عمر البشیر در این خصوص گفت: «اطلاعاتی داریم مبنی بر این آمریکا در صورت بی‌دفاع ماندن سودان، رویای تجزیه کشورم به ۵ کشور را در سر دارند.» وی همچنین گفت که کشورش هدف فشار گسترده و توطئه‌های آمریکا است.

رئیس‌جمهور سودان در ادامه به نوع تعامل آمریکا با کشورهای مسلمان پرداخت و ضمن «مخرب» خواندن آن، اوضاع کنونی افغانستان، عراق، سوریه و یمن را شاهدی بر مدعای خود آورد.

عمر البشیر در خصوص نتایج سفر به سوچی و دیدار با پوتین گفت: «در خصوص ایجاد یک پایگاه نظامی در دریای سرخ با رئیس‌جمهور روسیه و وزیر دفاع این کشور مذاکره کردم.»

رئیس‌جمهور سودان از واکنش مقامات روس به این پیشنهاد حرفی نزده است. روس‌ها پیش از این در شهر ساحلی طرطوس سوریه پایگاه نظامی داشتند که با شروع عملیات ضدتروریسم ارتش سرخ در این کشور عربی، این پایگاه در کنار پایگاه هوایی حمیمم، به سرتیتر خبرها آمد.

عمر البشیر بدون اشاره به سخنان رد و بدل شده با مقامات روس، به علاقه‌مندی‌های تسلیحاتی ارتش کشورش هم پرداخت و گفت که سودان نسبت به خرید جنگنده‌های سوخو ۳۰ و سوخو ۳۵، سامانه پدافندی اس-۳۰۰، ناوچه‌های موشک‌انداز و شناورهای مین‌روب علاقه‌مند است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا غلط کرده

    • بدون نام

      احمق

    • بدون نام

      آره به آقای عمرالبشیرباید گفت بیشترخودت رابه سعودی بچسپان

    • بدون نام

      حال وروزت این است آنوقت پیروعربستان میشوی میخواهی باایران مقابله کنی

    • بدون نام

      آمریکا و سعودی که دوستتن!

    • بدون نام

      سزای خیانت به امت مسلمان هم زبان.هم مذهب.هم کیش وهم قوم خودت یعنی مردم مظلوم یمن همین است.در قاموس گانگستر های امریکایی کسی که به خانواده خود خیانت کند در زمانی که برسر یک میز با غیر خانواده خود بنشیند احتمال خیانت او نیز دوچندان است.لذا عمر جان خودتو هم بکشی امریکا برات تره هم خورد نخواهد کرد.

    • بدون نام

      عربستان باامریکادوست صمیمی است عمرالبشیرهم باعربستان دوست صمیمی ؛؛نتیجه گیری ؛؛بایدعمرالبشیرازعربستان کمک بخواهدنه روسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج