۶۳۶۶۸۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آیا والنسیا می‌تواند بارسلونا را شکست دهد؟

خفاش‌ها یکشنبه در مستایا میزبان بارسای صدرنشین هستند.

طرفداری: بن بست و کسب نتیجه تساوی در دربی مادرید که روز شنبه هفته گذشته برگزار شد، باعث شد اختلاف امتیازی دو تیم مادریدی با بارسلونا به عدد ۱۰ برسد. رقابت برای قهرمانی به پایان رسیده است؛ درست است؟ دو تیم صدرنشین جدول از پایتخت اسپانیا نیستند.

آیا والنسیا می‌تواند بارسلونا را شکست دهد؟

والنسیا تنها تعقیب کننده بارسلونا در صدر جدول، پس از پیروزی 2-0 هفته گذشته مقابل اسپانیول، اختلاف 4 امتیازی‌اش را با کاتالان‌ها حفظ کرد. حالا دو تیم این هفته در مستایا به مصاف یکدیگر می‌روند. هنوز کسی در ملأ عام از قهرمانی صحبت نمی‌کند اما شاید بازیکنان متعجب‌اند که چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد. چیزی که همه می‌خواهند بدانند این است که آن‌ها چگونه مقابل بارسلونا رقابت و مقاومت می‌کنند؟ در ابتدا ببینیم آن‌ها تا حالا چطور کار کرده‌اند.

آیا والنسیا می‌تواند بارسلونا را شکست دهد؟

اولین چیزی که باید بگوییم، این است این اتفاقات شانسی رخ نداده‌اند. بارسلونا با ۳۳ گل زده صاحب بهترین خط حمله لالیگا است و والنسیا با ۳۲ گل، در تعقیب کاتالان‌هاست. میانگین تبدیل شوت به گل والنسیا خارق‌العاده است. ۲۱ درصد از شوت‌های آن‌ها در این فصل تبدیل به گل شده است؛ بیشتر از هر تیم دیگری در لالیگا.

مانند بارسلونایی که ارنستو والورده سرمربی جدیدش است، سرمربی جدید والنسیا نیز از تابستان سال جاری در لالیگا شکست نخورده است. مارسلینو تغییرات بزرگی در تیم ایجاد کرده و باید مدیر ارشد اجرایی جدید باشگاه والنسیا، متیو المانی را ستود که تصمیم گرفت او را سرمربی تیم کند.

گابریل، ازکوئیل گارای و جفری کوندوگبیا قدرت رهبری مهمشان را نشان داده‌اند. دادن اعتماد به نفس و جسارت به بازیکنان، تفاوت بزرگی بوده که مارسلینو آن را رقم زده است. تمرینات پیش فصل با حضور بازیکنانی آغاز شد که فصل بسیار بدی را پشت سر گذاشته بودند و می‌خواستند همه اتفاقات را فراموش کنند.

آیا والنسیا می‌تواند بارسلونا را شکست دهد؟

تمرینات جواب داد. گونسالو گوئدس، بازیکنی که به صورت قرضی از پاری سن ژرمن به والنسیا آمده، کیفیت واقعی‌اش را نشان داد. او تنها 699 دقیقه در زمین حضور پیدا کرده اما روی 8 گل تأثیر مستقیم داشته است. رودریگو نیز نقش چشمگیری در حمایت از سیمونه زاتزا، مهاجم تیم داشته است. او در 915 دقیقه، 10 گل به ثمر رسانده است. تنها لیونل مسی بیشتر از رودریگو و گوئدس روی 8 گل یا بیشتر تأثیر گذار بوده است.

مارسلینو به بازیکنان اجازه نمی‌دهد به کارهایی که تا کنون انجام داده‌اند، راضی شوند. رودریگو و گوئدس دو بازیکنی هستند که وظایف و خواسته‌های بیشتری به آن‌ها محول خواهد شد. مارسلینو می‌داند که این دو، می‌توانند چیزهای بیشتری به والنسیا اضافه کنند.

اگر نقطه ضعفی در والنسیا باشد، فقدان سرعت در سمت راست است؛ جایی که کارلوس سولر عملکرد خوبی دارد و در پست جدیدش یعنی سمت راست یا هافبک بازی می‌کند. شاید بازی کردن در سمت راست، مقابل بارسلونا، وظیفه دشواری باشد؛ برای اینکه مدافع کناری سابق والنسیا، یعنی جوردی آلبا در تیم رقیب بازی می‌کند.

آیا والنسیا می‌تواند بارسلونا را شکست دهد؟

این در حالی است که لیونل مسی هنوز هم مرد کلیدی ترکیب بارسلوناست و جوردی آلبا نیز ۴ پاس گل به ستاره آرژانتینی داده است. این دو بازیکن در لالیگای این فصل، بیشترین گل را با همکاری یکدیگر به ثمر رسانده‌اند. نمی‌توان کتمان کرد بارسلونا این فصل را عالی آغاز کرده اما هنوز هم کسانی هستند که متعجبند این تیم چقدر خوب است.

میانگین رتبه تیم‌هایی که بارسلونا با آن‌ها بازی کرده 12.5 و برای والنسیا 11.2 بوده است. در واقع، والورده تنها دو بار مقابل تیم‌هایی بازی کرده است که جزو 7 تیم اول جدول بوده‌اند. تیم او با نتیجه 2-1 مقابل سویا به برتری رسید و مقابل اتلتیکو مادرید نیز مساوی کرد. بارسلونا پس از شکست مقابل رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا، در نیوکمپ شکست نخورده است. این در حالی است که والنسیا در خانه رئال مادرید به تساوی 2-2 رسید.

بله، این بازی سخت‌ترین امتحان بارسلونا تا بدین جا خواهد بود. در مستایا، ما به این موضوع پی می‌بریم که این دو تیم چه توانایی‌هایی دارند تا آن‌ها در این فصل به نمایش بگذراند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج